• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • heartems

Här hålls det också hemligt förutom familj och min bästa vän som vet :) Träffade en bekant på ikea igår som frågade när vi skulle ha en till, kan erkänna att det var svårt att hålla sig för skratt då! :)

• MizzMyzig83

Tack och Grattis till er andra=)

Just nu känns det jättepirrigt och häftigt att gå runt med en stor hemlighet som bara jag och min man vet om men ska nog berätta för min mamma i helgen. Svårt att hålla sådant hemligt och särskilt nu när man mår som man gör. Illamående, trötthet och molvärk har slagit ner som ett bomb.
    Har fått lite ljusbrun flytning på morgonen två dagar i rad men det kan man tydligen ha i början så nu ställer jag in mig på att jag är gravid med lillpyret..

• annadenise

Stort grattis

ttipparn skrev 2013-05-03 09:44:48 följande:
    Hej Jag är 20år och plussade i onsdags (1maj). BF början på januari om allt går som det ska det är vårt första barn och första gången jag är gravid! Är nervös och hur glad som helst!!

• Chaplin89

Idag var jag tvungen att sjukskriva mig... Klarar inte ens av att öppna kylskåpet eller ens tänka på mat :( det enda som går i är macka med gurka och iskall apelsinsaft.
    Hoppas det här går över snart annars får jag be bm att skriva ut nåt.

• popcornplaya

Tycker du ska ringa bm och be henne skriva ut nått direkt! Ingen idé att vänta, sådär ska du ju inte behöva må!

• annadenise

Jag säger samma sak.man vill bara skrika rakt ut från balkongen-jag är gravid.vi berättade för våra familjer samma dag som jag plussade.jag berättade även för 2 konpisar, som dock bor utomlands.jag var tvungen att berätta för nån hehe.alla andra vänner och bekanta vet inget.de som blit jobbigt är att vi har 7 st kalas/fester inbokade de märmsta veckorna.de blir nog att hälla i alkoholfritt vin i en vanlig vinflaska och hoppas på att ingen bestämmer sig för att smaka hehehe

FruGul skrev 2013-05-03 12:57:17 följande:
    Spännande att ha en liten hemlighet. Vi berättade direkt för familjerna. Man behöver ju trots allt stöd om de inte skulle bli något.

Men jag tycker det är pirrigt att få hålla det hemligt för resten. Helst skulle jag bara vilja skrika ut till hela världen att jag är GRAVID! Men de får vänta lite till ;)

• FruGul

Anandenise. Oj va jobbigt att dölja det så. Jag har så svårt att hålla masken när det gäller sånt som hör mig glad. Jag berättade ockdå för familjen samma dag jag plussade. Ville springa med testet i handen hem till Mamma när hon åkte förbi med bilen (bor grannar) väntan på att sambon skulle komma hem var låååång. Vi skålade med alcoholfritt vin och åt dajmtårta. Mysig stund!

• Trollbarnet

Vi håller det hemligt då vi haft så mycket problem med MF osv. Vill inte lägga det på min familj igen att dom vet hur dåligt jag mår ifall det skulle gå illa igen, lyckades NÄSTAN hålla mig förra gången men dammen brister ju alltid. jaja, vi får se hur det går helt enkelt och hålla tyst under tiden ;)

Har haft sjukt med molvärk idag, mådde faktiskt lite illa mellan fika och lunch. Åt fruktsallad till frukost, sen lunch var det en extrem portion med kött och potatis, sen en drickyogurt och så en sallad.. Kan lixom inte bli mätt och blir illamående.. har faktiskt aldrig haft det problemet tidigare, kan vara ett gott tecken :)

Ringde även BM idag och fick mina tider, nu har jag dom inte i huvudet men men..

• popcornplaya

Ikväll blir det räkfrossa här hemma och alkoholfritt vitt vin :) har faktiskt aldrig smakat alkoholfritt vin så det ska bli intressant :)

• annadenise

De finns jättemånga goda alkoholfria vänner.jag har provat flera olika sorter vid tillfällen då jag kört till middagen/festen.jag rekomenderar dig även att prova alkoholfri cava, supergott

popcornplaya skrev 2013-05-03 18:53:19 följande:
    Ikväll blir det räkfrossa här hemma och alkoholfritt vitt vin :) har faktiskt aldrig smakat alkoholfritt vin så det ska bli intressant :)

Svar på tråden BF januari 2014