• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Elvinsmamma
    JochD skrev 2013-05-26 07:21:25 följande:
    Jag är så grymt sugen på grillad kyckling! Och inget öppnar förrän tidigast 10!! Jag vet inte vart jag ska ta vägen :( I övrigt: Jag funderar för att berätta för familjen idag. Det är ganska tidigt, fick veta själv i onsdags men jag kan inte hålla mig längre. :)

Känns det rätt tycker jag absolut att du ska berätta för familjen! Jag har berättar för alla mina närmsta sen dom "utomstående" får veta senare :) Och för mig känns det rätt då jag vet att dom kommer stötta mig om någonting skulle hända :) så jag berättade i v.6 tror jag! Och idag går jag in i v.9 :) Vilken vecka är du i? :)
  • JochD
    Elvinsmamma skrev 2013-05-26 08:01:50 följande:

Känns det rätt tycker jag absolut att du ska berätta för familjen! Jag har berättar för alla mina närmsta sen dom "utomstående" får veta senare :) Och för mig känns det rätt då jag vet att dom kommer stötta mig om någonting skulle hända :) så jag berättade i v.6 tror jag! Och idag går jag in i v.9 :) Vilken vecka är du i? :)
    Det känns rätt, men jag vet inte om sambo håller med :)
    Är i vecka 5. Ja, jag tänkte också bara berätta för närmaste.
  • c4trin

Förra gången vi plusade (slutade i MA) berättade vi för svärföräldrarna och sa att de inte fick berätta för någon. De berättade dock för alla möjliga som sen kom o frågade hela tiden när vi pårecis förlorat bebisen. Denna gången får de inte veta förrän vi vill att de ska kunna komma ut har vi bestämt oss för. Man vill inte att de ska komma ut innan man själv berättar de och absolut inte att svärföräldrarnas vänner som man inte ens känner ska komma o fråga o tycka en massa, nej usch!

Min moster har fått veta det redan, när vi träffade henne veckan innan plus sa hon att hon trodde de va bebis i magen. Skickade ett mess med bilden på testet några dagar efter vi tagit de =) Kommer även att berätta för min bästa vän ofc! O på jobben e de väl snart dags att säga något också för jag börjar må ganska mysko nu.. Går in i vecka 7 imorgon. 

• mariafii
    JochD skrev 2013-05-26 08:06:51 följande:
    Det känns rätt, men jag vet inte om sambo håller med :)
    Är i vecka 5. Ja, jag tänkte också bara berätta för närmaste.

Min sambo ville egentligen också vänta att berätta och jag ville veta kön på barnet. Så jag fick gå med på att det blir en överraskning om vi fick berätta tidigt för våra nära :) Vi berättade också i v.5
  • mariafii

Grattis alla ni som är mammor i denna tråd. För oss som väntar första får overkligt nog vara med nästa år :D

• vilja89

Välkommen vecka 9!
    Ryggen har värkt de senaste morgnarna, men det går över fort.
    Någon skrev om ligamenten för några dagar sedan, och jag reste mig fort i förrgår och det kändes som att jag sträckte ljumsken ungefär. Fick halta in på bussen, haha!
    Men jag mår verkligen bra för övrigt så ska inte gnälla ;)
    Tycker synd om er som mår illa!

• Burberry

Välkomna alla nya!

Gick in i vecka 7 igår, ännu en vecka närmare den magiska veckan 12, skönt! Och bara 9 dagar kvar till vul nu

Illamåendet börjar faktist smyga sig på nu, men ännu helt överkomligt, har satt akupunkturarmband på båda händerna och klarar mig än så länge utan medicinering.

Det var någon som var orolig att flera ultraljud skadar barnet. Tror nog oron är obefogad. När jag väntade mina tvillingar var jag ofta på ultraljud (vecka 7,9, 12, 18, 20 och många gånger i sista trimestern) och aldrig att någon läkare var orolig att det skulle vara skadligt. Så de vanliga gångerna kan du nog utan oro gå på!

• heartems

Åh jag fick en Tassimo i morsdag present :) Synd att jag inte kan dricka så många koppar kaffe per dag för mmmm så gott det var!

• fluu
    Lilja1980 skrev 2013-05-26 02:02:45 följande:
    Hej! Kliver in här jag med, är oxå i v.5 (4+4) Första graviditeten, blev gravid på första försöket så vi är lite chockade än :) Bf blir runt 27-29 jan tror jag. I mitt län gör man tydligen inget kub-test utan fick en inskrivningstid i v12. Bm menade att vid det vanliga ultraljudet så gjordes en omfattande undersökning så nån extra koll tidigare behövdes inte om man inte hade några speciella omständigheter. Men varför gör man kub i v9 i vissa andra län? Kan man upptäcka avvikande saker då som inte syns på det senare ultraljudet i v18?
    Man tar väl bara själva blodprovet i vecka 9 och sen ultraljud runt vecka 12?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Grattis och välkomna alla nya!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden BF januari 2014