• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Lilja1980

Tack för ditt svar magda85! Men kollar man inte nackspalten vid rul i ca v18 oxå? Ska nog ringa min bm igen så hon får förklara mer.

Fluu: Jag vet inte några detaljer hur det går till men i det län jag bor så gör de inte kub, utan jag fick en inskrivningstid i v12. Har förstått att i andra län kan man få göra kub innan v. 12. Jag är förstagångsgravid och det gick snabbare än vi trodde så vi har en del å lära :)

• fluu
    Lilja1980 skrev 2013-05-26 11:00:19 följande:
    Tack för ditt svar magda85! Men kollar man inte nackspalten vid rul i ca v18 oxå? Ska nog ringa min bm igen så hon får förklara mer.

Fluu: Jag vet inte några detaljer hur det går till men i det län jag bor så gör de inte kub, utan jag fick en inskrivningstid i v12. Har förstått att i andra län kan man få göra kub innan v. 12. Jag är förstagångsgravid och det gick snabbare än vi trodde så vi har en del å lära :)
    Jag vet inte hur det funkar i andra län,men jag bor i Kronoberg och ska ta blodprovet när jag är 9+ något och UL i vecka 12.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • c4trin

I Skåne e de RUL ca vecka 18-20 och inget annat om det inte anses finnas någon medicinsk anledning. Jag ska till BM på torsdag och HOPPAS på att kunna prata mig till ett KUB, annars får vi själva betala för de helt enkelt o kolla läget i vecka 12 :)

• sommar79
    JochD skrev 2013-05-26 07:21:25 följande:
    Jag är så grymt sugen på grillad kyckling! Och inget öppnar förrän tidigast 10!! Jag vet inte vart jag ska ta vägen :(

I övrigt: Jag funderar för att berätta för familjen idag. Det är ganska tidigt, fick veta själv i onsdags men jag kan inte hålla mig längre. :)
    Jag är i vecka 6 snart 7 och vi har berättat för närmsta familjen och en del vänner. Kändes mest rätt för oss. Händer något vill jag ha deras stöd men man väntar  faktiskt barn och inte missfall. 

Berätta på om det känns rätt är mitt råd. Det är nu i början när man inte riktigt fattar att det är sant som man behöver dela glädjen med andra! :) 

Kram
  • verkar
    Me2 skrev 2013-05-25 20:42:53 följande:
    Jo, jag vet. 3 har väl nästan blivit det nya 2.  Men det känns ändå lite "pinsamt" på något sätt. När man väl fått första så väntar alla på andra, men sen känns det som att alla tycker att man är klar. Vi var faktiskt klara också,  skulle inte ha några fler, även fast jag hade en liten brasklapp om en sladdis. Sen fick jag panik när jag helt plötsligt insåg att sladdisen som jag haft som tanke som skulle komma när yngsta var 5-6 faktiskt måste göras nu om vi skulle ha någon. Och eftersom vi inte kunde bestämma om vi skulle ha en till eller inte gick vi på mottot att man aldrig ångrar ett barn, men man kan ångra att man inte skaffade ett till när det väl är försent.

Vi ska få nr 4 lite pinsamt är det. Men det är ju vi som tar hand om dom
    Ursäkta min dyslexi
  • Magda85

Lilja1980 nä vad jag vet så mäter dom ingen nackspalt i det syftet på rul, och det tas heller inga blodprover som kompletterar ul'et

• sunnydays
    heartems skrev 2013-05-26 10:06:40 följande:
    Åh jag fick en Tassimo i morsdag present :) Synd att jag inte kan dricka så många koppar kaffe per dag för mmmm så gott det var!

älskar min tassimo. Nu klarar ja inte kaffe men innan så hade ja alltid mysstund med en god latte. Så köpte ja chailatte när ja plussa och ville dra ner på kaffet. Det är ju bara te så :) och grsttis på morsdag :)
  • Lilla Ladyn

Hej tjejer.

Jag är i v7 nu och har haft mokvärk till och från i princip hela tiden men denna vecka har jag vid två tillfälken vart med om att jag fått en krampliknande smärta i tjejmagen. I natt vaknade jag av detta, kändes som den värsta mensvärk! Men det gick över efter bara 5 min.

Är det någon som har vart med om detta utan att det varit någon fara??

Svar på tråden BF januari 2014