• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya

Skulle välja bort vul då. Men tror inte det är så farligt med några ul ärligt talat. Finns ingen forskning hittills som visat på att det skulle va farligt.

• c4trin

Jag har en bekant som gjorde ul 1 gång i veckan på grund av delad navelsträng på tvillingar o hon fick friska o fina barn!

• 89madds

Hej tänkte ja hoppar på här! Jag fick ett tidigt missfall i dec o nu plussade ja äntligen på nytt! Jag är bara i 4+4 om ja räknat rätt men ja är hoppfull men orolig ändå. Har en dotter på 2,5 från ett tidigare förhållande som heter Leanna. Jag är beräknad 28-29 januari 2014 om allt går rätt denna gången :)

• Lilja1980

Hej! Kliver in här jag med, är oxå i v.5 (4+4) Första graviditeten, blev gravid på första försöket så vi är lite chockade än :) Bf blir runt 27-29 jan tror jag. I mitt län gör man tydligen inget kub-test utan fick en inskrivningstid i v12. Bm menade att vid det vanliga ultraljudet så gjordes en omfattande undersökning så nån extra koll tidigare behövdes inte om man inte hade några speciella omständigheter. Men varför gör man kub i v9 i vissa andra län? Kan man upptäcka avvikande saker då som inte syns på det senare ultraljudet i v18?

• Lilja1980

Hej! Kliver in här jag med, är oxå i v.5 (4+4) Första graviditeten, blev gravid på första försöket så vi är lite chockade än :) Bf blir runt 27-29 jan tror jag. I mitt län gör man tydligen inget kub-test utan fick en inskrivningstid i v12. Bm menade att vid det vanliga ultraljudet så gjordes en omfattande undersökning så nån extra koll tidigare behövdes inte om man inte hade några speciella omständigheter. Men varför gör man kub i v9 i vissa andra län? Kan man upptäcka avvikande saker då som inte syns på det senare ultraljudet i v18?

• Magda85
    Lilja1980 skrev 2013-05-26 02:02:45 följande:
    Kub gör man ju för att analysera risken för kromosomavvikelser, kombinerat ul (där man bla mäter nackspalten) med blodprov och sen får man ut en siffra som visar sannolikheten för att det skulle föreligga risk för kromosomavvikelser. Sen utifrån vad man får för siffror på det får man avgöra om man vill gå vidare med tex fostervattensprov. Sånt är inget man kollar på rul, där kollar man ist att bebis växer och utvecklas som den ska

Välkommen hit förresten!
  • c4trin
    winterlong skrev 2013-05-26 05:54:06 följande:
    Grattis på mors dag alla mammor!  {#emotions_dlg.flower}
  • JochD

Jag är så grymt sugen på grillad kyckling! Och inget öppnar förrän tidigast 10!! Jag vet inte vart jag ska ta vägen :(

I övrigt: Jag funderar för att berätta för familjen idag. Det är ganska tidigt, fick veta själv i onsdags men jag kan inte hålla mig längre. :)

Svar på tråden BF januari 2014