• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Chaplin89

Lergigan fungerar för vissa men inte alls för andra! Jag mådde illa fastän jag åt dem, men kräktes inte iallafall!
    Du får prova och se :)

• Me2
    fluu skrev 2013-05-26 21:17:12 följande:
    Gud,vilken bitch jag var mot sambon idag. Han hade varit iväg hela dagen och jag hade varit hemma,illamående och inte ätit något och tagit hand om dottern. Lägger mig och sover direkt när han kommer hem.
    När jag vaknar är jag arg som ett bi och mitt blodsocker står på minus. Han föreslår tusen maträtter vi har hemma som jag kan äta,men nej,jag SKA ha sojakorv med bröd.
    Han vill helst inte åka ut och handla det igen så jag blir skitsur och vrålar att han vill att jag och bebisen ska svälta ihjäl... han åkte ut och handlade... Oskyldig
    Bara 31 veckor kvar Skrattande

När jag proppat i mig maten var jag mycket gladare,men ännu mer illamående.
    Känner igen mig
    Själv var jag galet sugen på coca cola i fredags, mannen erbjöd sig åka och köpa det, men klockan var runt 22 så jag tyckte det var lite sent. Dagen efter när vi handlar står han och tänker ta 3st flaskor (2L).
    Jag : Vad håller du på med ?
    Han : Men du är juh sugen på cola.
    Jag blir helt galen, men fatta, jag var sugen på det då, inte nu.
    Så jobbigt när man förstår att man är helt knäpp, men verkligen inte kan göra något åt det.

Blev väldigt dyrt att handla måste jag tillägga då jag hela tiden kommer på saker som jag bara måste ha !
    Till råga på allt tvingade jag mannen att leta igenom en hel hylla för jag ville ha den nya förpackningen av en viss sak och inte den gamla. (Hallå !!!)

• vilja89

Jag är mycket lugnare nu än jag brukar vara. Däremot har jag lätt till gråt nu känns det som, ingen gråtattack än dock.

När man blir yr av att sitta på huk eller ställa sig upp för fort, är det lågt eller högt blodtryck man har då?
    Plockade bort cirka 100 maskrosor häromdagen, men fy vad yr jag var.

• Mymemlan

Mitt temprament svänger - arg, glad och ledsen. Jätteorolig att sonen ska råka ut för nån olycka, 3,5 år och alltid med mig och min sambo eller pappan och hans sambo. Hans pappa vet inte att vi ska ha en så han undrar varför jag blivit ännu mer hönsmamma...

Någon som har tips mot förstoppning som man får i sig trots illamående? Är så hård i magen att jag har jätteont till och från :(

• Siran
    Chaplin89 skrev 2013-05-27 06:28:38 följande:
    Lergigan fungerar för vissa men inte alls för andra! Jag mådde illa fastän jag åt dem, men kräktes inte iallafall!

Du får prova och se :)

Ok! Ska testa och hoppas på det bästa :)
  • winterlong

Igår fick våra familjer som planerat veta om bebisen genom att sonen bar sin "Jag ska bli storebror"-tröja. Många förvånade miner och glada utrop blev det :) Dock ett par stycken som redan hade det på känn men blev lika glada för det.

• Josefine02

Berättade för föräldrar och svärföräldrar igår, och svärmor började stortjuta! Haha så underbart! Föräldrarna var mer lugna men ändå glada, och sa inte så mycket.. Konstigt nog.. :(

• Rödhaken
    winterlong skrev 2013-05-27 07:48:33 följande:
    Igår fick våra familjer som planerat veta om bebisen genom att sonen bar sin "Jag ska bli storebror"-tröja. Många förvånade miner och glada utrop blev det :) Dock ett par stycken som redan hade det på känn men blev lika glada för det.
    Var hittar man en sån tröja? Vill ha!

Om en vecka är det dags för första ultraljudet och inskrivningen, längtar som sjutton dit!
  • heartems

Vi gjorde en egen sån tröja till vår dotter. Vit tshirt så skrev vi "jag ska bli stora syster" på :) Alla blev jätte glada!!

• Malimari

Hejhej, får jag vara med? Jag plussade igår, på ÄL+10 så är tidigt ute, känns overkligt!

Bf är enligt FL 5/2, men det kan ju ändra sig.. =)

Väntar mitt andra barn, har en son född December 2010. 

Fyller snart 25 och bor med maken norr om Göteborg. 

Vill att första veckorna ska gå fort, så att det börjar kännas på riktigt! =) 

Svar på tråden BF januari 2014