• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Me2
    vilja89 skrev 2013-05-27 07:26:00 följande:
    När man blir yr av att sitta på huk eller ställa sig upp för fort, är det lågt eller högt blodtryck man har då?
    Vet inte, men jag är också väldigt yr. Bara av att resa mig snabbt från en stol så snurrar det till. Jag brukar dock ha bra blodtryck så jag är inte så orolig.
  • mariafii
    Josefine02 skrev 2013-05-27 07:49:06 följande:
    Berättade för föräldrar och svärföräldrar igår, och svärmor började stortjuta! Haha så underbart! Föräldrarna var mer lugna men ändå glada, och sa inte så mycket.. Konstigt nog.. :(

Visst är det härligt med dem som visar sin glädje. Dom närmaste vänner har vi berättat för och alla blev super glada utom min sambos bästa kompis som bara sa grattis men inte visat någon glädje eller sagt något när dom umgåtts själva, konstigt
  • LinaThulin

Hej. Jag har de senaste åren blivit mer och mer känslig mot pollen. Och nu har det slagit till ordentligt, är super täppt i näsan ont i halsen och ögonen kliar så jag klöser ut dem snart.
    Jag åt några tabletter förra året men nu när jag läste på förpackningen så bör man inte äta dem när man är gravid. Inte heller Clarityn ska man äta.
    Så min fråga är, någon av er som är allergiska och tar medicin? Vad för medicin kan man ta ?

• Oh baby

Jag var på VUL i fredags (minns inte ens om jag skrivit och berättat det) och är troligtvis i v 6+4 idag (jag trodde 6+5 ;)). Jag fick se ett hjärta picka så det var ju skönt! Jag mår eg rätt okej tror jag, men är ofantligt trött, lite illamående. Mest beror det nog på att jag är så stressad. Mycket arbete nu i två veckor innan jag kan slappna av och då lär jag sova en vecka. Nästa vecka är det inskrivning och ett till VUL som var inbokat sen tidigare, sen kanske man börjar slappna av? Jag vet inte :) Det känns iallafall bättre, men nu har jag kommit in i fasen "man kanske borde förbereda sig på att det kanske kommer en bebis av det här". Ja, jag har nog inte riktigt vågat ta till mig helt än ;)

• Ellen 20

går in i v.6 idag.. de går framåt =). Mår prima fortfarande =). Trött och humörsvängningar är väl de enda ännu. Sambon får stå ut med en hel del här hemma, men är så lugn och tålig och blir inte arg tillbaka.. så skönt de i alla fall. Stackaren får utskällning lite då och då för ingenting ;)..

• mariafii

Jag har inga krav på min sambo att han måste göra en massa. Visst kan jag få utbrott ibland men det har jag alltid och jag känner mig nästan lugnare nu.

Jag blev bjuden på mat hos svärföräldrarna och min svärfar va gullig för dom hade först tänkt att ha mögelost på köttet men var svärfar som påminde svärmor om att jag inte får äta det som gravid :) 

• Oh baby
    Me2 skrev 2013-05-27 08:09:17 följande:
    Vet inte, men jag är också väldigt yr. Bara av att resa mig snabbt från en stol så snurrar det till. Jag brukar dock ha bra blodtryck så jag är inte så orolig.

Ang lågt blodtryck och att man blir yr så är det ingen fara. Jag har också lågt blodtryck så jag vet hur obehagligt det är. Men det ända manbehöver tänka på är att resa sig från liggande i två steg. Sätta sig på sängkanten först och sen ställa sig upp och inte bara kliva ur sängen. Sen kanman försöka röra sig mer och dricka mer :)
  • SaraKarla

Välkommen alla nya

Någon skrev att jag kunde ta kontakt med en dietist osv, men det känns som att jag vet hur och vad man ska äta, problemet är snarare att jag inte kan behärska mig Men nu har det lugnat sig massor faktiskt, jag äter mer lagomt nu. Ska ta upp det med BM på inskrivningen och se om hon har några tips!

Gick in i vecka 9 igår och nu kan bebisen få hicka!!!!

"Embryot: Embryot är nu stort som jordgubbe, cirka tre centimeter och fötterna är cirka två millimeter stora. Halsen tar form och käkarna är färdigutvecklade. Munhåla och näsa förenas, öron och näsa kan nu ses och ansiktet börjar totalt sett få mänskliga drag. Känseln utvecklas och embryot kan redan nu få hicka ibland."      

Svar på tråden BF januari 2014