• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays
    SaraKarla skrev 2013-05-27 09:54:56 följande:

Välkommen alla nya

Någon skrev att jag kunde ta kontakt med en dietist osv, men det känns som att jag vet hur och vad man ska äta, problemet är snarare att jag inte kan behärska mig Men nu har det lugnat sig massor faktiskt, jag äter mer lagomt nu. Ska ta upp det med BM på inskrivningen och se om hon har några tips!

Gick in i vecka 9 igår och nu kan bebisen få hicka!!!!

"Embryot: Embryot är nu stort som jordgubbe, cirka tre centimeter och fötterna är cirka två millimeter stora. Halsen tar form och käkarna är färdigutvecklade. Munhåla och näsa förenas, öron och näsa kan nu ses och ansiktet börjar totalt sett få mänskliga drag. Känseln utvecklas och embryot kan redan nu få hicka ibland."      

Skönt att det känns bra. Bm är nog ganska van med det problemet :)
    ÅÅh bebishicka!
  • verkar
    SaraKarla skrev 2013-05-27 09:54:56 följande:
    Välkommen alla nya Någon skrev att jag kunde ta kontakt med en dietist osv, men det känns som att jag vet hur och vad man ska äta, problemet är snarare att jag inte kan behärska mig Men nu har det lugnat sig massor faktiskt, jag äter mer lagomt nu. Ska ta upp det med BM på inskrivningen och se om hon har några tips! Gick in i vecka 9 igår och nu kan bebisen få hicka!!!! "Embryot: Embryot är nu stort som jordgubbe, cirka tre centimeter och fötterna är cirka två millimeter stora. Halsen tar form och käkarna är färdigutvecklade. Munhåla och näsa förenas, öron och näsa kan nu ses och ansiktet börjar totalt sett få mänskliga drag. Känseln utvecklas och embryot kan redan nu få hicka ibland."      

Jag har det omvända problemet, jag får ibland inte i mig nått. Eller som oftast väldigt lite, min kingkiga 5-åring äter mer (lite till växten). just ny ligger jag -4 kg
    Ursäkta min dyslexi
  • SaraKarla
    verkar skrev 2013-05-27 10:32:51 följande:

Jag har det omvända problemet, jag får ibland inte i mig nått. Eller som oftast väldigt lite, min kingkiga 5-åring äter mer (lite till växten). just ny ligger jag -4 kg

Men, bebisen får väl den näring den behöver?

Jobbigt dock för dig, du måste vara väldigt trött? Vilken vecka är du i? Det vänder nog snart får vi hoppas! 

Jag äter väl inte överdrivet mycket, men jag har gått på en diet (kaloriunderskott) väldigt länge innan jag blev gravid och nu är jag nog uppe på normal nivå, kanske lite extra vissa dagar, och jag känner mig jättefet. Sitter nog mest i huvudet.

Hoppas verkligen att det blir bättre för dig!!!        
  • SaraKarla
    sunnydays skrev 2013-05-27 10:18:54 följande:
    Skönt att det känns bra. Bm är nog ganska van med det problemet :)
    ÅÅh bebishicka!

Ja, tänk att den lill* har hicka ibland nu. Det börjar faktiskt bli mer verkligt nu.

Jag har nog bestämt mig för att göra KUB. Har egentligen tackat nej, men jo, jag VILL!!!!   
  • verkar
    SaraKarla skrev 2013-05-27 10:37:18 följande:
    Men, bebisen får väl den näring den behöver? Jobbigt dock för dig, du måste vara väldigt trött? Vilken vecka är du i? Det vänder nog snart får vi hoppas!  Jag äter väl inte överdrivet mycket, men jag har gått på en diet (kaloriunderskott) väldigt länge innan jag blev gravid och nu är jag nog uppe på normal nivå, kanske lite extra vissa dagar, och jag känner mig jättefet. Sitter nog mest i huvudet. Hoppas verkligen att det blir bättre för dig!!!        

Den lilla mår bra, den tar allt den behöver ifrån mig. Det är bara jag som mår bårligt (kräks och mår illa).
    Ursäkta min dyslexi
  • sunnydays

verkar: har du varit in på gynakuten och fått nån hjälp för illamåendet?
    Där kan de desutom se om man har svältnånting i urinen.

• sunnydays

Min sambo är så söt. På torsdag åker han och jobbar utomlands i 6 veckor så nu står han och lagar storkok på sojakorvstroganoff till mig så jag ska slippa laga en massa mat. I förrigår gjorde han annan storkok.
    Och igår storhandlade vi så jag inte ska behöva handla mer än färskvaror. Bra att vi har mycke farvaring i vår lägenhet :)

• Kärleksmiraklet
    verkar skrev 2013-05-27 10:55:49 följande:

Den lilla mår bra, den tar allt den behöver ifrån mig. Det är bara jag som mår bårligt (kräks och mår illa).

mitt illamående kom på riktigt inatt, har mått riktigt illa nu under förmiddagen. Tidigare för nån vecka sen har jag bara haft lite lite illamående.

när jag väntade sonen måddede jag också jätte dåligt i 3 månader.

tips på något mot detta förutom ingefära? hur gör ni?
  • Magda85

Lina- ring till vc och begär recept på allergimedicin för även gravida min äldsta 4,5 år) är jätteallergisk oxå och har det sååå jobbigt nu men än har vi inte hittat nåt som funkar speciellt bra

• Fjällan

Sunnydays vilken gullig karl du har :) måste fråga oxå jobbar din sambo borta ofta? Eller är detta bara tillfälligt?

Min sambo jobbar borta två veckor i månaden och är ledig två veckor, så kommer vara halvt ensamstående.

Svar på tråden BF januari 2014