• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays
    Fjällan skrev 2013-05-27 11:45:22 följande:
    Sunnydays vilken gullig karl du har :) måste fråga oxå jobbar din sambo borta ofta? Eller är detta bara tillfälligt?

Min sambo jobbar borta två veckor i månaden och är ledig två veckor, så kommer vara halvt ensamstående.
    Ja det gör han, men inte 6 veckor i taget. Som mest brukar det vara 5 dagar i veckan, ibland blir det hemma i shlm. Bror helt på vilket projekt han jobbar på.
    Så förstår hur du känner med att du kommer få vara mycke själv.
  • verkar
    Kärleksmiraklet skrev 2013-05-27 11:34:42 följande:
    mitt illamående kom på riktigt inatt, har mått riktigt illa nu under förmiddagen. Tidigare för nån vecka sen har jag bara haft lite lite illamående. när jag väntade sonen måddede jag också jätte dåligt i 3 månader. tips på något mot detta förutom ingefära? hur gör ni?

Medicin Ondnsetron just nu
    Ursäkta min dyslexi
  • SaraKarla

Nu tvekar jag inför KUB igen. Har läst och läst om det. Många som får dåliga resultat helt i onödan på KUB, då det vid FVP visar att barnet är friskt. Hur kommer det sig? Verkar vara jättevanligt och väldigt opålitligt?! I alla fall om man googlar och läser här på FL.

• lamouri

Hej på er. Snabb fråga, görs det gyn undersökning första inskrivningssamtalet? Kram

• sagalo

Vecka 8 idag! Och på onsdag är det dags för hälsosamtal(?) :) Vet någon här om man kan få tag på journalen, eller vad det heter, från förra graviditeten? Är det bm man vänder sig till då? Vore så kul att kolla i den och jämföra :)

• Malimari
    sagalo skrev 2013-05-27 13:09:36 följande:
    Vecka 8 idag! Och på onsdag är det dags för hälsosamtal(?) :) Vet någon här om man kan få tag på journalen, eller vad det heter, från förra graviditeten? Är det bm man vänder sig till då? Vore så kul att kolla i den och jämföra :)

Gick du hos samma MVC? Isåfall kan du få den utskriven då =)
    Man har rätt att begära ut sin journal en gång i halvåret eller nåt sånt tror jag.. 
  • JochD

Ska på hälsosamtal på onsdag, tas det några prover då?

• verkar
    Aadomeniqe skrev 2013-05-27 12:30:47 följande:
    Gud idag mår jag så illa :(( men har ett jädrans sug på stekt ägg o tomater ...

Kan du äta det? Så gör det man får komma ikapp med bra saker sen.
    Ursäkta min dyslexi
  • SaraKarla
    JochD skrev 2013-05-27 13:27:22 följande:
    Ska på hälsosamtal på onsdag, tas det några prover då?

Nej, inte på hälsosamtalet. Men på inskrivningen tas prover osv
Svar på tråden BF januari 2014