• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Snölyktan
    Aadomeniqe skrev 2013-05-28 06:32:58 följande:
    Jag äter Gravid Komplett , innehåller järn, folsyra, D-vitamin samt fiskolja och kostfribrer!

Låter himla bra!
  • Joajo

Hej!
    Jag tänkte ansluta mig till gänget om det känns okej med er.
    Jag har dragit ut på att skriva här för jag har inte helt landat i det extremt efterlängtade beskedet. Jag går och tror att det ska bli ett missfall av det eller att jag inte är gravid utan att testerna har visat fel.

Efter en massa försök, många tunga nederlag och deppiga stunder lever jag nu i ett förvirrat tillstånd. Är superglad men vågar inte vara det helt, ut i fall att. Om jag har räknat rätt är det beräknat till 24 januari.

Kul att läsa det ni skriver!
    Det enda jag känner av hittills är "mensvärk" i magen och lite ömma bröst. Sedan är jag även väldigt trött, men det kan lika gärna bero på att det har varit en intensiv tid på jobbet.

Grattis till er alla, jag håller tummarna för att det ska gå bra för oss alla.

• mariafii

Välkommen joajo och till er andra nya

V.8 (7+1) och känner molvärk varje dag. I helgen var magen väldigt svullen och kändes verkligen som att det växer på. Älskar mat och äter mycket och sugen på mycket men när jag väl äter så får jag inte i mig så mycket tyvärr :(   men bara ett svagt illamående som kommer ibland men inte mer. Och en liten mer trötthet men är ok så hoppas det fortsätter så.

Men visst märker man att det växer därinne och att man känner sig annorlunda. Sedan tänker jag ofta att tur det är 9 månader kvar... what det är ju faktiskt 7,5 månad tiden går ju :p

Hade tyvärr hemsk mardröm inatt om att jag fick missfall och blödde en massa och smärtan i mitt hjärta så jag grät floder. Var nästan rädd att jag skulle vakna med blod men inget där   

• popcornplaya

Gick in i v.9 idag.

Sitter och mår illa men det finns inget här hemma som jag vill äta. Mår ännu mer illa så fort jag öppnar kylskåpet.

• Aadomeniqe

Snölyktan: ja då får man ju i sig det man behöver :) finns i vanliga mat butiker , köpte min förpackning på Ica

• avenell

Jag är i vecka 7 (6+2) och jag har bestämt mig för att sluta vara orolig!

Jag har analyserat, oroat och googlat destruktivt i ett par veckor, men nu får det vara nog!

Det är ändå inget jag kan påverka så det är ju bara ren idioti att stressa upp sig i onödan. Händer det hemska så får jag ta tag i det då.

Ett tips till er andra som googlar en massa hemskheter... tänk på att söker ni på "missfall i vecka 6" och tycker att det finns hemskt många som verkar ha fått missfall i vecka 6 så beror det ju på att de som har haft det har sökt sig till den tråden. Googla istället på "har aldrig haft missfall", det är betydligt trevligare och det verkar helt plötsligt ganska vanligt.

Det man googlar på hittar man, oavsett vad det är. Googla positivt!

• Joajo
    avenell skrev 2013-05-28 10:04:12 följande:
    Jag är i vecka 7 (6+2) och jag har bestämt mig för att sluta vara orolig!

Jag har analyserat, oroat och googlat destruktivt i ett par veckor, men nu får det vara nog!

Det är ändå inget jag kan påverka så det är ju bara ren idioti att stressa upp sig i onödan. Händer det hemska så får jag ta tag i det då.

Ett tips till er andra som googlar en massa hemskheter... tänk på att söker ni på "missfall i vecka 6" och tycker att det finns hemskt många som verkar ha fått missfall i vecka 6 så beror det ju på att de som har haft det har sökt sig till den tråden. Googla istället på "har aldrig haft missfall", det är betydligt trevligare och det verkar helt plötsligt ganska vanligt.

Det man googlar på hittar man, oavsett vad det är. Googla positivt!
    Bra tips!

Jag ska verkligen försöka sluta noja jag med. Jag har inte googlat runt så mycket på "skräckhistorier" jag är ganska bra på att framställa dem själv i huvudet =) Det är ju egentligen bara en själv som får lida.

När bör man höra av sig för att boka inskrivningssamtal? Jag funderade lite på om jag ska göra det idag. Är i v 6 (5+4)
  • Joajo
    mariafii skrev 2013-05-28 09:51:09 följande:
    Välkommen joajo och till er andra nya

Men visst märker man att det växer därinne och att man känner sig annorlunda. Sedan tänker jag ofta att tur det är 9 månader kvar... what det är ju faktiskt 7,5 månad tiden går ju :p
    Tack!

Haha, ja det känns som att man får de första 4 veckorna gratis... och då är ju en hel månads väntan borta.
  • Snölyktan
    Joajo skrev 2013-05-28 08:37:52 följande:
    Hej!
    Jag tänkte ansluta mig till gänget om det känns okej med er.
    Jag har dragit ut på att skriva här för jag har inte helt landat i det extremt efterlängtade beskedet. Jag går och tror att det ska bli ett missfall av det eller att jag inte är gravid utan att testerna har visat fel.

Efter en massa försök, många tunga nederlag och deppiga stunder lever jag nu i ett förvirrat tillstånd. Är superglad men vågar inte vara det helt, ut i fall att. Om jag har räknat rätt är det beräknat till 24 januari.

Kul att läsa det ni skriver!
    Det enda jag känner av hittills är "mensvärk" i magen och lite ömma bröst. Sedan är jag även väldigt trött, men det kan lika gärna bero på att det har varit en intensiv tid på jobbet.

Grattis till er alla, jag håller tummarna för att det ska gå bra för oss alla.
    Hej Joajo! Välkommen till denna tråd, den är full av liv, hopp, glädje och frågor.

Vi har BF samma datum! Känns också helt overkligt för mig att jag är gravid och jag ojar mig väldans mkt hela tiden - eller snarare att jag inte kan ta ut något i förskott. Är som att glädjen finns men är inlåst i en burk någonstans.. Ska bli skönt att gå på första ultraljudet, vet inte när jag ska boka in det bara men jag funderar på nästa vecka då jag kommit in i vecka 7. När tänkte du gå till bm?
    Har också precis samma symptom som du, väldigt trött, lite molande värk då och då, lite ömma bröst.

Jag håller tummarna att det går bra för dig och alla med!
    Aadomeniqe skrev 2013-05-28 10:01:09 följande:
    Snölyktan: ja då får man ju i sig det man behöver :) finns i vanliga mat butiker , köpte min förpackning på Ica
    Nämen det är ju toppenbra.. Ska kika - är i Italien (kommer hem i höst), borde finnas något liknande här.

• avenell

Joajo,

jag kontaktade bm när jag var i vecka 6 (5+1). Jag ska på infosamtal på måndag och har inskrivningssamtal på tosdag. Då kommer jag att vara i vecka 8.

Du kan ju alltid kontakta dem nu och sedan föreslår de en tidpunkt som de tycker passar utifrån din graviditet.

Svar på tråden BF januari 2014