• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • avenell

Jag är i vecka 7 (6+1) och har svag molvärk som kommer och går, en del små stickningar där nere också.

Jag blir illamående framåt klockan 10, men det är ganska svagt illamående som kommer och går under dagen. Jag har inte kräkts någon gång.

Sen har jag ömma bröstvårtor.

Allt som allt mår jag mycket bra! 

• SaraKarla

Ingen annan som har haft sammandragningar redan? Jag är ju bara i vecka 9 men känner av det vid ansträngning... Kände det tidigt med ettan också, men det måste ha varit efter vecka 15... :-/

Kan smärtan jag känner i sidorna av magen (som strålar ut i låren både bak och fram)  vara foglossning?? Satan vad ont det gör, och svårt att både sitta och gå. Går bra att ligga ner i soffan.  

• sunnydays
    Tokfrans skrev 2013-05-27 19:36:46 följande:
    va har ni alla för symtomer hittills? och vilken vecka ni är i osv :) Lite roligt o se va alla har, ifall de skiljer.

V 8 (7+5) och mår sjukt illa. Nu har jag fått medecin och mår mycke bättre. Mina bhar passar inte längre, svullen lätt molvärk till ochfrån. Vad har du för några?
  • Fjällan
    hundenhubbe skrev 2013-05-27 19:29:34 följande:
    Ja, men de är jobbigt med distans ändå... HATAR DE. Nu har han varit borta i snart två veckor denna gång och vi ska ses på söndag. Men sen ska han iväg igen på måndag. Så blir ca 3 veckor ifrån varandra nu. Jobbigt jobbigt att bara prata i telefon. Men har ju accepterat de så då är de bara att bit ihop..Men som sagt: De suger! Vi får vara starka tillsammans här

Jo de är inte alls kul med distansen, men de måste ju jobbas, och speciellt nu när de ska komma en liten i januari Hjärta 
  • Tokfrans
    sunnydays skrev 2013-05-27 19:53:45 följande:

V 8 (7+5) och mår sjukt illa. Nu har jag fått medecin och mår mycke bättre. Mina bhar passar inte längre, svullen lätt molvärk till ochfrån. Vad har du för några?
    är bara i v5 (4+3) men känns som att mensen ska komma när som hela tiden :P
    Och super ömma bröstvårtor och typ stramar i dom.
    Svullen om magen på kvällskvisten och efter maten. Ser ut som man är i v20 eller liknande hahah
    Illamåendet har dock inte kommit än men tröttheten har kickar i som aldrig förr :) 

Va och storhandlade förut och fick så jäkla ont i magen, trodde jag skulle få missfall, men nu är de lugnt :) 
  • Ellen 20

är i v.6 (5+0) trötthet till en förbannelse, yrsel, uppsvälld mage så fort jag äter och humörsvängningar.. än så länge så är de bara de.. men de kommer väl mer

• Ofeigur

Var på vul i dag och det ända de såg var en hinnsäck på 6 cm ungefär som att jag skulle vara i vecka 5 ungefär. Men enligt mina beräkningar ska jag vara i v 8. Så det blev väl inget denna gång heller=( Ska dit igen om två veckor och göra ett nytt vul . Men jag kommer säkert börja blöd före det.

• Malimari
    sagalo skrev 2013-05-27 19:22:39 följande:
    Tack för svar om journalen! Har en annan MVC nu än förra gången, hur fungerar det då?

Du kan gå till din förra mvc och be om en journalkopia, eller om nuvarande MVC använder samma journalsystem (fråga) så kan dem också skriva ut =)
  • Fru Persson
    Ofeigur skrev 2013-05-27 20:12:59 följande:
    Var på vul i dag och det ända de såg var en hinnsäck på 6 cm ungefär som att jag skulle vara i vecka 5 ungefär. Men enligt mina beräkningar ska jag vara i v 8. Så det blev väl inget denna gång heller=( Ska dit igen om två veckor och göra ett nytt vul . Men jag kommer säkert börja blöd före det.

Så tråkigt besked, men håller tummarna för att du inte blöder och att pyret finns om 2 veckor!

Fasar för att få samma besked imorgo,n skall på undersökning imorgon, tydligen rutin här när man haft flera missfall innan.  Går in i v. 7 imorgon.
Svar på tråden BF januari 2014