• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • LillafamiljenH
    Malimari skrev 2013-05-27 18:49:09 följande:

Då är vi nästan lika långt gångna då :) Har bf 5/2 men kan ju lika väl bli januari ;)
    Vad kul! Blir spännande att se :D dottern kom två dagar före BF, vore ju skönt om denna också följer det mönstret ;)
  • hundenhubbe
    Fjällan skrev 2013-05-27 11:45:22 följande:
    Sunnydays vilken gullig karl du har :) måste fråga oxå jobbar din sambo borta ofta? Eller är detta bara tillfälligt?

Min sambo jobbar borta två veckor i månaden och är ledig två veckor, så kommer vara halvt ensamstående.
    Min sambo jobbar borta varje vecka måndag - torsdag :/ Så kommer bli typ ensamstående halva veckorna.
  • hundenhubbe
    heartems skrev 2013-05-27 16:14:05 följande:
    Från att alltid ha sagt nej till KUB ( gjorde det inte med dottern ) så har jag nu bestämt mig för att göra det. Visar det sig att risken är hög för down syndrom så spelar det ingen roll för oss. Lika välkommet för det! Visar det sig däremot att det är någon mer allvarligt så går vi nog vidare med det.

Jag ser det lite som att få se bebisen också. Här görs bara ultraljud i vecka 18 och jag som har noll symtom vill verkligen ha ett innan så jag får se att bebis lever :)
    Jag skulle också vilja göra KUB av den anledningen att se att bebisen mår  bra! Här görs de också bara vecka 18
  • hundenhubbe
    tinis skrev 2013-05-27 18:52:20 följande:
    Oj halva inlägget försvann :/ Men jag undrar hur ni har det med era symptom, har de förändrats ngt? jag tycker att mina hat avtagit lite, har inte alls lika mycket "mensvärk" längre men brösten känns fortfarande ömma o tunga. Vad tror ni, ska jag vara orolig? :/
    Jag har fått illamående och hemsk trötthet. Molvärken är inte lika hemsk men den finns där. Brösten är så himla ömma och min syster sa att de blivit MKT större. Är även supersvullen om magen.. Har dock hört att symtomen kan avta till och från och man vänjer ju sig också vid dom så efter en stund kanske litet magont inte gör så ont längre som de gjorde första gången. Så var inte orolig! Njut av att må bra
  • Malimari
    LillafamiljenH skrev 2013-05-27 19:05:08 följande:
    Vad kul! Blir spännande att se :D dottern kom två dagar före BF, vore ju skönt om denna också följer det mönstret ;)

sonen kom bf+1, men jag blev igångsatt. Räknar med lite vad som denna gång, känner mig "nollställd" liksom. Haha!
  • Working girl 29

Hej tjejer! Plussade idag för första gången och är helt i chock ;) Konstig känsla. Beräknade BF här på FL och blev den 31 Januari så kan ju vara med i er grupp här :) Ska bli skönt att prata av sig lite här. Kram på er alla

• Fjällan
    hundenhubbe skrev 2013-05-27 19:06:59 följande:
    Min sambo jobbar borta varje vecka måndag - torsdag :/ Så kommer bli typ ensamstående halva veckorna.

Önska jag också kunde få ha min karl hemma på helgerna åtminstonde. Men här blir de borta två veckor i stöten, hemma två veckor.
    Just nu är de 150 mil mellan oss :/ Till sommaren kan de även bli utlandsjobb *Jippi* Eller inte..

Nu träffas vi på torsdag, som jag längtar dit, jag plussade dagen efter han åkte på jobb, så de ska bli så skönt att ses nu, att få glädjas åt detta tillsammans :)
  • sagalo

Tack för svar om journalen! Har en annan MVC nu än förra gången, hur fungerar det då?

• hundenhubbe
    Fjällan skrev 2013-05-27 19:22:10 följande:

Önska jag också kunde få ha min karl hemma på helgerna åtminstonde. Men här blir de borta två veckor i stöten, hemma två veckor.
    Just nu är de 150 mil mellan oss :/ Till sommaren kan de även bli utlandsjobb *Jippi* Eller inte..

Nu träffas vi på torsdag, som jag längtar dit, jag plussade dagen efter han åkte på jobb, så de ska bli så skönt att ses nu, att få glädjas åt detta tillsammans :)
    Ja, men de är jobbigt med distans ändå... HATAR DE. Nu har han varit borta i snart två veckor denna gång och vi ska ses på söndag. Men sen ska han iväg igen på måndag. Så blir ca 3 veckor ifrån varandra nu. Jobbigt jobbigt att bara prata i telefon. Men har ju accepterat de så då är de bara att bit ihop..Men som sagt: De suger! Vi får vara starka tillsammans här
  • Tokfrans

va har ni alla för symtomer hittills? och vilken vecka ni är i osv :)
    Lite roligt o se va alla har, ifall de skiljer.

Svar på tråden BF januari 2014