• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Wilmis07
    Tokfrans skrev 2013-05-27 19:36:46 följande:
    va har ni alla för symtomer hittills? och vilken vecka ni är i osv :)
    Lite roligt o se va alla har, ifall de skiljer.
    Är i v 7+1 idag,känner mig svullen,ont i brösten till och från,växtvärk som kommer och går och illamående som också kommer och går.
    Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • Mantra

Hej! Har precis plussat (i torsdags ) och har beräknat bf 30 januari! Andra barnet. Har en dotter på 16 månader redan

• hundenhubbe
    Tokfrans skrev 2013-05-27 19:36:46 följande:
    va har ni alla för symtomer hittills? och vilken vecka ni är i osv :)
    Lite roligt o se va alla har, ifall de skiljer.
    Jag är i vecka 7 (6+5) och mår illa och kräks ibland, hungrig HELA tiden, trött som ett as, molvärk, fettigt hår, kissar hela tiden och har lite humörsvängningar
  • Mantra

Jag var trött i helgen, det ilar i bäckenet och magen då och då men annars inget. Var mycket mer kissenödig med dottern vill jag minnas.

• hundenhubbe
    hundenhubbe skrev 2013-05-27 21:59:41 följande:
    Jag är i vecka 7 (6+5) och mår illa och kräks ibland, hungrig HELA tiden, trött som ett as, molvärk, fettigt hår, kissar hela tiden och har lite humörsvängningar
    Även stora svullna bröst och svullen mage!
  • Magnefic85

Väntar andra barnet här och är i vecka 6 ( 5-0 ), bortsett från väldigt ömma bröst och en enorm trötthet så mår jag relativt bra :)
    Känns lite mysko att vara gravid och allt, inget är som man kommer ihåg det sen jag fick min dotter för 12 år sedan :P

• Fjällan

Vecka 6! 5+3
    Mina bröst fortsätter ömma, trög i magen, trötthet och lite yrsel vid tvära "kast" halsbränna, inte direkt illamående men får kvällningar titt som tätt. Molvärk korta stunder.
    Hoppas de kickar in regält med symptom så man känner att de är nått på gång i magen :).

• sunnydays
    Tokfrans skrev 2013-05-27 20:01:32 följande:
    är bara i v5 (4+3) men känns som att mensen ska komma när som hela tiden :P Och super ömma bröstvårtor och typ stramar i dom. Svullen om magen på kvällskvisten och efter maten. Ser ut som man är i v20 eller liknande hahah Illamåendet har dock inte kommit än men tröttheten har kickar i som aldrig förr :)  Va och storhandlade förut och fick så jäkla ont i magen, trodde jag skulle få missfall, men nu är de lugnt :) 

hehe ja svullen dom om jag vore v 20 är jag med :) och trött. Vilar ofta lite på dan. Tänk endå va fort det går. Inte så långt kvar till jan :)
  • Tokfrans
    sunnydays skrev 2013-05-27 23:48:13 följande:

hehe ja svullen dom om jag vore v 20 är jag med :) och trött. Vilar ofta lite på dan. Tänk endå va fort det går. Inte så långt kvar till jan :)
    haha ne, inte så långt om man tänker efter, men man längtar ju efter bebis så det verkar gå sakta :P
    Jo tar massor av power-naps :D men lika super trött igen runt 21-22 , känner mig inte alls tråkig ;) 
  • Flikkan

Ni som har era kära som jobbar långt borta! Jag vet hur det är, här hade jag det så inna jul 110 mil bort jobbade 2 veckor i streck och fick ses 2 dagar varannan vecka. Denna gången ses vi varje helg han jobbar 4 dagar måndag-torsdag. Ledig 3! 49 mil emellan nu är i Norge så dyra telefonräkningar :( Samt jobbar sina pass 18-20 timmar om dygnet.. Så nu förra veckan HUNDENHUBBE! När vi sa hejdå utanför cuprum så kände jag av mina hormoner, huuuua stod och grät i min ensamhet på lilla Stortorget! Haha usch vad jag kände mig bedrövlig och ensam, Man får helt enkelt vara starka tillsammans och tänka på pengarna, Symptom: tuttarna är gigantiska men har ej ont, haft ont 1 dag sedan jag plussade. Tydligare ådror på brösten. Gaser. Känner av huggen i magen när jag nyser/hostar eller reser mig för snabbt. I förrgår när vi åkte bil så fick jag så ont i magen akut så killen vart rädd och tänkte ringa 1177 men gick över på 2 min. Otrevligt men det är väl det jag känner av som får mig att faktiskt på riktigt inse att något händer där inne. Nu äter ju jag penicillin för halsfluss, det är kåvepenin. Vet ni om det är detta penicillinet man får när man har UVI? Jag skulle kollat upp det i fredags då jag skulle till BM men nu har jag bytt BM så ska inte dit fören 20/6 men känner heller inte av något nu, men vore ju super med 2 flugor i en smäll så att säga! Ska iof till läkaren imorgon och kan fråga. En till sak! Jag äter vitaminer nu med folsyra bland annat. Men efter v. 12 var det väl man inte har något mer av folsyran då, vad för vitaminer skall man börja äta då som är bra när man är gravid? Hört att A-vitamin och omega 3 eller 6 skall vara dåligt men har även hört att omega 3 skall vara bra? Ni som gått lite längre och passerat v.12 vad äter ni för vitaminer nu? Och smörjer någon magen? Och med vad sånafall :) Sorry för långt inlägg men känner att jag varit så dålig att skriva och vill gärna komma in i disskutionerna!

Svar på tråden BF januari 2014