• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Elvinsmamma

Är i v.9 (8+1) idag! Mår illa som en tok och har gjort det sen v.7 fast känns bara som om det blir värre och värre :/
    Äter jag inte mår jag illa och äter jag så mår jag illa...
    kan inte känna något mat os eller någon lukt för då vill jag inte ha det utan stoppar det bara i munnen för annars äter jag det inte..
    hade det verkligen inte såhär med min son trodde jag mådde illa och lite dåligt under den graviditeten men ICKE denna är 10 ggr värre!
    men av allt "ont" kommer något gott och som tur är varar det ju inte för evigt!
     GladHjärtaGravid

• mariafii
    avenell skrev 2013-05-28 10:04:12 följande:
    Jag är i vecka 7 (6+2) och jag har bestämt mig för att sluta vara orolig!

Jag har analyserat, oroat och googlat destruktivt i ett par veckor, men nu får det vara nog!

Det är ändå inget jag kan påverka så det är ju bara ren idioti att stressa upp sig i onödan. Händer det hemska så får jag ta tag i det då.

Ett tips till er andra som googlar en massa hemskheter... tänk på att söker ni på "missfall i vecka 6" och tycker att det finns hemskt många som verkar ha fått missfall i vecka 6 så beror det ju på att de som har haft det har sökt sig till den tråden. Googla istället på "har aldrig haft missfall", det är betydligt trevligare och det verkar helt plötsligt ganska vanligt.

Det man googlar på hittar man, oavsett vad det är. Googla positivt!

Bra skrivet och så känner jag också nu. 80% får inte missfall vilket är mycket mer än 20 % som får missfall och risken kan finnas hela tiden att något kan hända men klart man ska njuta och vara glad. Vi bär på ett barn inte ett missfall.

Just ja en sak som min barnmorska sa om folsyra så rekommenderade hon mig att äta det under hela graviditeten  och inte bara sluta med det efter v.12. Blev jag lite förvånad över 
  • Magda85

Grattis och välkomna alla nya

V 7 idag, tycker det går sååååå sakta! Börjar må illa när jag blir hungrig och kan knappt stå nära någon jag pratar med för att jag tycker att deras andedräkt STINKER, usch. Men ingen kräkning än iaf.

Har inte ringt bm ännu och väntar gärna lite till med det oxå. Förra gången väntade jag tills jag kunde höra liten's hjärta slå med hjälp av doppler, tror jag gör samma den här gången

• mariafii
    Joajo skrev 2013-05-28 10:12:49 följande:
    Tack!

Haha, ja det känns som att man får de första 4 veckorna gratis... och då är ju en hel månads väntan borta.

Ja precis det är bra :)
  • Joajo
    Snölyktan skrev 2013-05-28 10:15:17 följande:
    Hej Joajo! Välkommen till denna tråd, den är full av liv, hopp, glädje och frågor.

Vi har BF samma datum! Känns också helt overkligt för mig att jag är gravid och jag ojar mig väldans mkt hela tiden - eller snarare att jag inte kan ta ut något i förskott. Är som att glädjen finns men är inlåst i en burk någonstans.. Ska bli skönt att gå på första ultraljudet, vet inte när jag ska boka in det bara men jag funderar på nästa vecka då jag kommit in i vecka 7. När tänkte du gå till bm?
    Har också precis samma symptom som du, väldigt trött, lite molande värk då och då, lite ömma bröst.

Jag håller tummarna att det går bra för dig och alla med!
    Kul att vi har samma datum och samma symptom :)

Jag är ganska bra på att snöa in mig på grejer.. och barn och allt som runt det är lätt att snöa in på. Men ju mer man läser, kollar listor, prylar, fantiserar och drömmer desto mer sårbar känns det som att jag blir på något sätt.
    Jag ser fram emot att komma förbi de där första 12 veckorna eller vad det är, när riskerna minskar. Då kanske det blir lättare att släppa ut alla känslor.

Just nu ligger jag hemma och är sjuk och har massa tid att fördriva så jag funderade på om jag skulle ringa idag och boka någon tid. Hur tidigt kan man få göra ett ultraljud? Hade ju varit skönt att se att det är något där inne.
  • puchelina88
    Tokfrans skrev 2013-05-27 19:36:46 följande:
    va har ni alla för symtomer hittills? och vilken vecka ni är i osv :) Lite roligt o se va alla har, ifall de skiljer.

Jag är i vecka 8! Mår illa ibland,brösten ömar och gör ont. Kände inget alls när jag vänta mitt första barn!
    den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • puchelina88
    mariafii skrev 2013-05-28 09:51:09 följande:
    Välkommen joajo och till er andra nya V.8 (7+1) och känner molvärk varje dag. I helgen var magen väldigt svullen och kändes verkligen som att det växer på. Älskar mat och äter mycket och sugen på mycket men när jag väl äter så får jag inte i mig så mycket tyvärr :(   men bara ett svagt illamående som kommer ibland men inte mer. Och en liten mer trötthet men är ok så hoppas det fortsätter så. Men visst märker man att det växer därinne och att man känner sig annorlunda. Sedan tänker jag ofta att tur det är 9 månader kvar... what det är ju faktiskt 7,5 månad tiden går ju :p Hade tyvärr hemsk mardröm inatt om att jag fick missfall och blödde en massa och smärtan i mitt hjärta så jag grät floder. Var nästan rädd att jag skulle vakna med blod men inget där   

Hej såg att vi är i samma vecka vecka 8 7+1 ;) kan du sova på mage? Jag kan knappt de sen får jag gå upp och kissa ofta, mår illa ibland,brösten ömar massor! Hur mår du? Har du barn sen innan? I så fall kände du nått i början med dom? Jag kände inget i början med min son som ja gör nu!
    den 6/8-2010 kom våran älskade son Viktor
  • hundenhubbe
    Flikkan skrev 2013-05-28 01:30:16 följande:
    Ni som har era kära som jobbar långt borta! Jag vet hur det är, här hade jag det så inna jul 110 mil bort jobbade 2 veckor i streck och fick ses 2 dagar varannan vecka. Denna gången ses vi varje helg han jobbar 4 dagar måndag-torsdag. Ledig 3! 49 mil emellan nu är i Norge så dyra telefonräkningar :( Samt jobbar sina pass 18-20 timmar om dygnet.. Så nu förra veckan HUNDENHUBBE! När vi sa hejdå utanför cuprum så kände jag av mina hormoner, huuuua stod och grät i min ensamhet på lilla Stortorget! Haha usch vad jag kände mig bedrövlig och ensam, Man får helt enkelt vara starka tillsammans och tänka på pengarna, Symptom: tuttarna är gigantiska men har ej ont, haft ont 1 dag sedan jag plussade. Tydligare ådror på brösten. Gaser. Känner av huggen i magen när jag nyser/hostar eller reser mig för snabbt. I förrgår när vi åkte bil så fick jag så ont i magen akut så killen vart rädd och tänkte ringa 1177 men gick över på 2 min. Otrevligt men det är väl det jag känner av som får mig att faktiskt på riktigt inse att något händer där inne. Nu äter ju jag penicillin för halsfluss, det är kåvepenin. Vet ni om det är detta penicillinet man får när man har UVI? Jag skulle kollat upp det i fredags då jag skulle till BM men nu har jag bytt BM så ska inte dit fören 20/6 men känner heller inte av något nu, men vore ju super med 2 flugor i en smäll så att säga! Ska iof till läkaren imorgon och kan fråga. En till sak! Jag äter vitaminer nu med folsyra bland annat. Men efter v. 12 var det väl man inte har något mer av folsyran då, vad för vitaminer skall man börja äta då som är bra när man är gravid? Hört att A-vitamin och omega 3 eller 6 skall vara dåligt men har även hört att omega 3 skall vara bra? Ni som gått lite längre och passerat v.12 vad äter ni för vitaminer nu? Och smörjer någon magen? Och med vad sånafall :) Sorry för långt inlägg men känner att jag varit så dålig att skriva och vill gärna komma in i disskutionerna!

Huvva då jobbar våra karlar lika! Min jobbar ockaå ca så måbga timmar och vi har med ca 100 min emellan... Men tre dahar har vi iaf! Kände också då jag sa hehdå sist att tårarna var oåväg fast jag är så van. Och denna gång saknar jag han mer än vanligt! Men som du säger: pengar pengar!
Svar på tråden BF januari 2014