• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • LillafamiljenH

Är bara i vecka 5 (4+0) och jag har än så länge inte känt så mycket, är småhungrig hela tiden känns det som så jag småäter mer än vanligt men det är väl det enda än så länge :)

Ofeigur: Ska hålla tummarna hårt att allt är bra!

• Malimari
    Tokfrans skrev 2013-05-27 19:36:46 följande:
    va har ni alla för symtomer hittills? och vilken vecka ni är i osv :)
    Lite roligt o se va alla har, ifall de skiljer.

Jag är bara i vecka 4, haha. 3+4 tror jag.
    Har inga symptom. Inbillar mig lite molvärk men jag vet inte.. Känner mig vrålhungrig också - vilket är ovanligt för mig. 
  • Aadomeniqe

V8 (7+3) ingen värk längre men orkar inget ! Mår sjukt illa varje dag , sen jätte ont i brösten ! Kan knappt sova om nätterna .. Vaknar varje gång jag vänder på mig

• eriksson i dalsland

Berättade för vår son idag att han ska bli storebror. Han fyller 5 i sommar. Han var med när vi förra året fick missfall så han vet hur det kan gå. Ikväll när jag lade han sa han: godnatt bebis hoppas du stannar kvar. Man blir lite rörd.

• Malimari
    eriksson i dalsland skrev 2013-05-27 20:53:59 följande:
    Berättade för vår son idag att han ska bli storebror. Han fyller 5 i sommar. Han var med när vi förra året fick missfall så han vet hur det kan gå. Ikväll när jag lade han sa han: godnatt bebis hoppas du stannar kvar. Man blir lite rörd.

Hjärta
  • tinis
    eriksson i dalsland skrev 2013-05-27 20:53:59 följande:

Lilla söta :)
  • Burberry

Ofeigur: det behöver inte vara kört ännu! På första ultrat med mina tvillingar (2008) så såg de bara ett tickande hjärta och sedan ett vad de trodde tom hinnsäck, men på kontrollen 2 veckor senare fanns två lika långt utvecklade foster med tickande hjärtan. Håller tummarna för dig!

Veckor o symptom; hmm.. Vecka 6+2 här, lite illamående ibland men inga andra symptom. Tidigare var magen svullen men det har nu gått tillbaka lite när kroppen vant sig vid hormonerna. Inga humörsvängningar, men det har jag inte haft vid tidigare graviditeter heller, å inga ömmande bröst heller eller trötthet. Så än så länge går det superbra, är dock noggrann med att inte lyfta eller bära tungt pga ökad missfallsrisk (ivf samt tidigare haft två missfall) så tar det ganska lugnt mest hela tiden.

• Veronica76

Nu finns det en tråd BF feb 2014, det går framåt för oss tjejer!

Är sjukt trött på kvällarna, efter middagen vid 18 känns det som om luften går ur mig.
    Sover uselt på nätterna, inte bara kisspauser utan sover oroligt.

Sitter nu med vetekudde å mumsar på melon i soffan :)

• syskonlängtan14

Oj vad de skrivs här inne :) Kul! Men lite mycket att ta igen men nu har jag lyckats :)

Symptom Ja? Är i v 6+3 och det ända är väl min sjuka trötthet kommer pang och sitter i ett tag och sen är den borta igen och så om igen... Illamående verkar inte komma. Var jag i och för sig inte med sonen heller mer än att jag inte klarade av slem typ vid tandborstning och sånt... Jag hade jätte ont i magen en del dagar senast förra tisdagen men sen har de varit bortblåst. så jag är lite småorolig över att jag inte har mer... Men kanske bara ska vara glad och hoppas på att de inte dyker upp mer.

Nästa vecka ska vi på VUL hoppas på att se ett litet hjärta ticka :) 

Svar på tråden BF januari 2014