• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya

På inskrivningen tar dom även prov för klamydia, hiv m.m och även prov för att se vilken blodtyp du är. Brukar bli ett stick i fingret och sen stick i armen där dom tar några rör.

• Snölyktan
    londonsvenska skrev 2013-05-29 17:00:04 följande:
    Så billigt allt är hemma i Sverige, vi kanske får flytta hem igen ;) för 300kr per VUL kan jag ju göra 4 st för priset här i London, hujeda mig!! Ja ja...

Är i liknande situation, bor i Italien. Ska försöka boka tid nästa vecka då jag gått in i vecka 7. Ingen aning vad det kostar.. men hört att försäkringskassans EU: kort ska täcka kostnaderna.
  • Flikkan

Illamåendet borta! Men jäklar sliter det i magen, blir nästan rädd nu när det nästan gör ont som när jag plussade! Någon som vet varför mitt urin luktar ägg? :/ Har fått svamp också tror jag så vad gör jag nu?

• fluu
    Flikkan skrev 2013-05-29 21:33:37 följande:
    Illamåendet borta! Men jäklar sliter det i magen, blir nästan rädd nu när det nästan gör ont som när jag plussade! Någon som vet varför mitt urin luktar ägg? :/ Har fått svamp också tror jag så vad gör jag nu?
    Jag får kronisk svampinfektion av graviditet. Ring BM om du vill få det konstaterat annars kan du köpa Canesten på apoteket.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Flikkan
    fluu skrev 2013-05-29 21:35:56 följande:
    Jag får kronisk svampinfektion av graviditet. Ring BM om du vill få det konstaterat annars kan du köpa Canesten på apoteket.

Är rätt säker det svider och jag blöder för att jag är så öm, det skaver. Började för 3 dagar sedan utan symptom men den typiska kesoflytningen :( Får höra av mig till BM! Hur använder man canesten?
  • fluu
    Flikkan skrev 2013-05-29 21:41:13 följande:

Är rätt säker det svider och jag blöder för att jag är så öm, det skaver. Började för 3 dagar sedan utan symptom men den typiska kesoflytningen :( Får höra av mig till BM! Hur använder man canesten?
    Låter som svamp ja. Du kan ju alltid höra med BM först.
    Canestens finns i två varianter(vad jag sett). Ena är tre vaginaltabletter som tas en varje dag. Andra varianten är en stor vaginaltablett och salva. Dock tyckte min BM att man skulle undvika salvan under graviditet då den kunde torka ut slemhinnorna ännu mer.
  • Flikkan
    fluu skrev 2013-05-29 21:43:16 följande:
    Låter som svamp ja. Du kan ju alltid höra med BM först. Canestens finns i två varianter(vad jag sett). Ena är tre vaginaltabletter som tas en varje dag. Andra varianten är en stor vaginaltablett och salva. Dock tyckte min BM att man skulle undvika salvan under graviditet då den kunde torka ut slemhinnorna ännu mer.

Ok då ringer jag imorgon! :) Vet du om vit sparris kan göra att mitt urin luktar ägg riktigt äckligt!
  • Mymemlan

Vet någon hur det fungerar med sjukskrivning när man är universitetsstudent och ska sommarjobba? Jag har kontrakt på jobb med fast grundlön, månadslön och ska jobba 80% 10 juni-11 agusti. Men mår ju så illa att jag tror jag kmr behöva sjukskrivning...

• Malimari
    Flikkan skrev 2013-05-29 21:47:42 följande:

Ok då ringer jag imorgon! :) Vet du om vit sparris kan göra att mitt urin luktar ägg riktigt äckligt!

Jepp. Sparris gör att urinen luktar göräckligt för mig iaf.
  • Baby2014
    c4trin skrev 2013-05-29 15:37:27 följande:
    Ska till Liseberg i augusti också med några vänner o e i funderingen på hur mycket man vågar åka. De står iaf där vilka som avråddes för gravida att åka. Borde väl vara så på Gtönalund också? Känner på mig att de blir "mes" karuseller för min del i år ;) Men tror att man får välja lite efter hur man mår/vad man orkar men med vissa rekommendationer att låta bli.

Jag var på grönan i helgen och jag såg inga rekommendationer! Så man får helt enkelt fråga och gå på sunt förnuft. Jag hade nog inte vågat åka mer ån barnkarusellerna
Svar på tråden BF januari 2014