• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • mariafii
    SaraKarla skrev 2013-05-29 16:43:06 följande:
    På mig syns magen och livmodern känns tydligt. Den är väl som en apelsin nu? Har fått bekräftat av Bm nu att jag har sammandragningar och att jag måste minska tempot.

Hur känns sammandragningar?
  • vilja89
    popcornplaya skrev 2013-05-29 16:27:39 följande:
    Bastu och bubbelpool rekommenderas inte innan v.14.
    Finns dock inga vetenskapliga bevis för att det ska vara skadligt, ska tilläggas. :)
    Jag bastade och badade bubbelpool i förra veckan, var då i v.8 och det gick så bra. :)
  • Flikkan
    Malimari skrev 2013-05-29 21:49:10 följande:
    Jepp. Sparris gör att urinen luktar göräckligt för mig iaf.

Inge mer god köttgryta då ;)
  • fluu
    Flikkan skrev 2013-05-29 21:47:42 följande:

Ok då ringer jag imorgon! :) Vet du om vit sparris kan göra att mitt urin luktar ägg riktigt äckligt!
    Har hört att sparris kan ge flytningar som luktar annorlunda,men om det påverkar urin vet jag inte.   
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • vilja89

Ni diskuterade era köp här för ett par dagar sedan, jag hann inte med. ;) Men jag sprang på min drömvagn för över ett år sedan och fyndade den för 250:- 
    I övrigt kommer jag nog sy mycket kläder, napphållare och babynest själv :)

Är det någon mer som är intresserad av att använda tygblöjor sedan? Alltid haft det i åtanke och nu när jag äntligen är gravid så har jag läst på mer och det verkar ju finnas enkla och moderna varianter. ImseVimse's Allt-i-ett-blöja till exempel. :) Någon med erfarenhet? Allt för bebisens och miljöns skull :)

• SaraKarla

Mariafii: som att hela livmodern drar ihop sig och blir hård som en boll i några sekunder, och så upprepar det sig om och om igen. Jag får det bara på kvällarna när jag ligger i soffan. Enligt Bm är det

• SaraKarla

Enligt Bm är det ofarligt om det händer ibland, men hon sa att det inte är bra att jag känner det så ofta och att jag behöver vila mycket mer

• Flikkan

Oj 250kr för en vagn? :)
    Vad för vagn om man får fråga?

Tygblöjor sitter jag och funderar och funderar på då svärmors första tips var att på vinden har dom en fullpackad banankartong med tygblöjor!

Nu känner jag att jag för det förta inte vet hur man använder dessa som för 20 år sedan. Och något rispapper i, detta kommer bara användas hemma tills bebisen kan gå.

Känns son det är mycket jobb men jisses vad vi kommer spara pengar då vi redan har tygblöjor. Men jag förstår inte ens hur dom sitter fast ;)

Dom moderna är kanske enklare!

• Flikkan

Jag jobbar på äldreboende och vi har kläder där. Jag brukar ha en tunika i S och byxor i M. Nu hår jag in i vecka 8 imorgon och idag satt byxorna så hårt i midjan tillslut så jag fick skavsår på sidorna. Om det skall fortsätta så här och byta till L nu, senare då? Herregud! Haha vi har ju inga Mammabyxor. Och jag ska minst jobba till vecka 20-25!

• popcornplaya

Tygblöjor skulle jag aldrig orka med. Fy för att byta flera bajsblöjor mitt i natten och bråka med tygblöjor ;) men orkar man så är det ju billigt och miljövänligt.

Vagnar har vi tre st hemma ;) men vill nog ha en till sen också. Haha.

Svar på tråden BF januari 2014