Inlägg från: SaraKarla |Visa alla inlägg
  • SaraKarla

BF januari 2014

Stranden: nej det är just det, man orkar inte, man behöver sin powernap på dagen :) var inte det minsta trött när jag väntade ettan.. Matlådor? Jobbar helger också tyvärr, inte alla såklart men många.. Är jag ledig så brukar jag släppa allt sånt å laga finmiddag :) är verkligen extremt trött denna grav. Har somnat på jobbet 2 ggr (på lunchen) haha :) har blivit en del snabbmat tyvärr men det är kanske inte hela världen.. Tvätt och städ är liksom inte med i bilden längre!

• SaraKarla

Det verkar vara stort att köpa barnvagn här. Bara jag som inte har så höga krav på vagnar?
    Ang dec barn så är det heller inget jag tänker på

• SaraKarla

Min 2 åring pratar om bebisen i magen varje dag och pussar på magen, möter vi en barnvagn ute så blir hon jätteglad och vill se bebisen. Men tror ändå inte hon förstår att det verkligen ska bo en levande bebis här snart. Hon brukar säga att bebisen kan få sova i hennes rum mm. Jag har nog pratat för mycket om bebisen men hon verkar ju tycka det är kul

• SaraKarla

Usch jag svimmade förut. Men landade bra, hehe.. Gick på några sekunder bara, så var inget långvarigt, fick en bultande huvudvärk efteråt. Någon annan som vart med om det? Ang sparkar, jag är i vecka 18 m andra barnet och har känt ett par ggr men är väldigt lugnt i min mage än så länge längtar till man känner mer!

• SaraKarla

Men fy fasen vad dåligt gjort av Borås sjukhus!!!

• SaraKarla

Det var jag som hade vattniga flytningar, det liksom rann ner för benen vid ansträngning. Det visade sig vara sårvätska, hade en kraftig infektion samt en kraftig svampinfektion på det. Nog för att man kan ha väldigt vattniga flytningar (jag har extremt rikliga flytningar även som icke-gravid) men när det rinner ner för benen och kommer vid ansträngning tycker jag det bör kollas upp. Även om det inte är fostervatten så kan det vara något annat som kräver behandling, som i mitt fall. Jag blev sjukskriven några dagar. Gyn misstänkte dock att det var fostervatten från början, det rann till och med när jag låg i stolen. Kolla upp det

• SaraKarla

Jag har gått upp från 52 kg till 54,7kg och är i vecka 18. Äter mycket mat (mestadels bra mat) rör på mig mycket i jobbet. Är väldigt hungrig.

• SaraKarla

Beror på hur länge man varit arbetslös innan man börjat studera, tror man måste ha börjat studera inom 3 månader från det att man slutat jobba för att få vilande sgi.

Svar på tråden BF januari 2014