Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF januari 2014

SaraKarla skrev 2013-07-31 17:55:10 följande:

Bara jag som inte känt fladder än? Går in i vecka 19 på sön och har bara känt enstaka buffar, men inget fladder, inga bubblor?

Någon annan som är Högskolestudent? Undrar hur det ska gå att studera i höst smile5.gif blir nog mammaledig i dec, hur gör ni?

Jag har kännt något några gr men inte nått speciellt. Är i v 17+2
  • popcornplaya
    Kramardig skrev 2013-07-31 20:24:39 följande:

Någon som har ett barn sedan tidigare som är kring 2-3år?

Vi har lite svårt för att bestämma oss när det gäller barnvagn. Syskonvagn eller vanlig vagn med ståbräda? Tidigare var jag helt säker på en vanlig vagn medståbräda men nu är jag lite osäker. Sonen kommer vara 2år och 9mån när bebis kommer och frågan är om vagn behövs åt honom?

Några vänner sa att deras barn åkt rätt länge och att dom inte hade klarat sig utan vagn då deras barn velat åka längre sträckor och även vilat i vagnen. Medan andras barn knappt åkt vagn vid sammaålder.

Funderar därför på en Donkey just för att vi kan göra den till syskonvagn/enkel beroende på vart vi ska osv.

Någon med tips?

När jag fick mitt andra barn var min son 2 1/2. Vi hade syskonvagn och använde den mycket i ett år i alla fall.
  • popcornplaya
    LeaveMeAlone skrev 2013-08-01 16:18:00 följande:

Idag är det inget roligt att vara gravid. Det började igår kväll när jag fick ordentligt ont i nedre ryggen vilket bara eskalerade. Finns ingen direkt bra sitt eller liggställning som inte gör ont heller utan det är oskönt hur som. Lagom till sovdags gjorde det så ont att jag vaknade flera gånger på natten och inte kunde somna om. Gjorde fortfarande ont när jag vaknade och jobbdagen var hemsk. Nu har jag ännu ondare och imorgon kan jag förmodligen inte gå till jobbet. Hade verkligen hoppats på att det inte skulle bli såhär redan nu. Gick in i v 17 idag.

Någon som har något bra tips på vad man kan göra åt foglossning? Har ett smalt stödband men det hjälper inte så mycket. 

Min gravidkudde hjälper mkt när jag ligger i sängen eller soffan.

Annars så är det väll mest att ta det lugnt. Lättare sagt än gjort.
  • popcornplaya
    Trollfia skrev 2013-08-04 13:38:42 följande:

Jag har gjort något korkat, varit ute och gott i två timmar. Ischiasen var inte att leka med när jag kom hem. Fick även frossa, så nu ligger jag i 39 graders feber. Har det något samband?

Nä du kan inte bli sjuk av att va ute och gå.
  • popcornplaya
    Flikkan skrev 2013-08-05 23:23:13 följande:

Har börjat nojja lite då jag egentlige inte är helt 100 på att jsg känt bebisen något.

vecka 16+4 det är tidigt vill bara att den 23/8 akall komma nu så jag får se bebben.

funderar även hur länge man skulle kunna gå gravid och något är fel där inne utan att man märker det.

iaf jag har väldigt mycket saker redan.

fick resesäng av släktingar förra veckan.

gjorde en tripp på Ikea i torsdags och inhandlade skötbord m.m

har gjort det för att jag skall ha något att pyssla med då detta och en spjälsäng jag skall få skall bli ommålade :)

Kläder har jag mycket men inget plagg är köpt till fullpris all är på rea.

dom senaste dagarna har jag varit in på en outlet butik med sample kollektioner barnkläder har varit på rea för 19kr plaggen.

det enda tråkiga med det är att dom aldrig får in bodys eller sparkdräkter. Annars bara toppen :)

köpte även en philips babyvakt och en babysitter från disney med nalle puh för 250 kr på en loppis i torsdags.

:)

en fråga till er alla: jag har nu köpt ett stödbälte då jag har så ont i ryggen efter en dag, foglossning antar jag.

hur hårt skall man egentligen sätta detta? tycker det är jätte svårt att sätta det så det stannar där det ska iaf ett tag. 

Bältet ska sitta ganska hårt och ganska långt ner runt höfterna. Mitt sitter dör det sitter, fick mitt från sjukgymnast.
  • popcornplaya

Vart på rul idag. Allt såg jättebra ut, väldigt livlig bebis där inne. Och vi såg vääääääldigt tydligt att det var en pojk denna gång.

Så nu ska jag sälja av dotterns kläder m.m så får vi mer pengar till nytt ;) men nu ska vi ändå åka och fira med att köpa första klädesplagget till denna bebisen.

• popcornplaya
    kallemaja skrev 2013-08-08 13:32:51 följande:

Ni alla som har kollat kön denna graviditeten? Vore kul om ni skrev här vad det blir :) Och hur säkra är egentligen BM på kön vid UL i v 18? Vågar man lita på att det stämmer? Jag har mitt om två veckor, första barnet- vill ta reda på det men har också en känsla av att benen kommer ligga i vägen ;) isf får det bli ett extra könsultraljud..är såå nyfiken! Innan velade jag framochtillbaka om jag verkligen vill veta, men jag är en nyfiken person! Så vi ska ta reda på det!

Det är olika hur säkra dom är och oftast är det osäkrare om det är en tjej för snoppen kan gömma sig.

Vi såg själva pung och snopp vääääääääldigt tydligt idag ur flera vinklar så hos oss finns nog ingen tvekan alls att det är en pojk.
  • popcornplaya
    moto skrev 2013-08-08 18:35:22 följande:

Satt och räknade lite nu och får inte bf att stämma, har ni koll på om era stämmer? Den här gången hann vi inte med så många försök, det gick på 2:a försöket att bli gravid!

Testade med äl-test och hade Plus 10-11 mars, mens 27 mars och sedan fick jag inget direkt utslag på testerna när jag testade 11-13 april så jag vet inte riktigt när ÄL var men hade på dag 18-19 första månaden så då är det lite snabbt att ha ÄL igen 1 april för att få bf 22/12

Rörigt men nää stämmer inte så nu får jag väl ställa in mig mentalt på nyår igen Gråter

Ska på 3D-UL nästa vecka får väl se om de säger ytterligare ett datum!?

Du kan ju fått tidig äl men även att ägget fäste väldigt tidigt. Och bf datumet är ju aldrig nån exakt dag det är ju alltid bara ett ungefär.
Svar på tråden BF januari 2014