• c4trin
    Maliz skrev 2013-10-03 12:40:01 följande:
    En helt annan fråga :) men ska ni vaccinera er mot influensan?

Nej de har jag inte planerat, hoppas jag slipper bli sjuk :)
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • c4trin
    Josefine02 skrev 2013-10-05 07:25:39 följande:
    Tack för svar! Vad är gallvänlig mat då? Och hur tusan stretchar man skulderbladen på rätt sätt? Ska pröva detta! :) Ska även försöka tänka på min hållning. Annars får jag väl ringa bm som är omöjlig att få tag på! Har även fått kramp i vaderna under nätterna. Det gör så jeeeefla ont!! Något tips mot det?

Kram på er!
    Jag har också de problemet o på bloggen fick jag tipset att dricka mer vätska, vilket hade hjälpt tjejen som skrev de. Annars skriver vårdguiden:
    Graviditet och kramp

Att vara gravid är en stor anspänning på kroppen och musklerna, därför kan du ibland få kramp, särskilt i vaderna. Det är vanligast under senare delen av graviditeten. Det kan göra riktigt ont men är inte farligt. Se råden om egenvård.

Egenvård

Krampen försvinner ofta av sig själv efter några minuter. Du kan försöka få krampen att släppa genom att massera den drabbade muskeln. Du kan också försiktigt sträcka ut den.

Krampen kommer ofta på natten. Vid kramp i benen kan du pröva att böja upp foten och trycka den mot till exempel sänggaveln. Du kan också pröva att ställa dig upp och trycka foten mot golvet eller gå några steg så brukar den släppa.

• c4trin
    englasmamma86 skrev 2013-10-06 09:28:01 följande:

Jaså så pass .då behöver jag inte ens tänka på det .Tack

Fast svininfluensan o "vanliga" influensan e ju inte samma? Jag tror inte de e nån fara iaf!
  • c4trin
    eriksson i dalsland skrev 2013-10-06 20:39:32 följande:
    Behöver köpa lite mammakläder men vilka affärer säljer det? Hm vet jag. Men har kappahl och Lindex slutat med det? Vart handlar ni?
    Online finns många att köpa, t ex Ellos
  • c4trin

Idag har jag tagit semester då jag sovit dåligt i 1 vecka o natten till igår sov jag ca 3 timmar... Jag kan helt enkelt inte somna o när jag väl gör det så vaknar jag efter ca 30 minuter igen o får börja om. Inatt sov jag liite bättre, ca 5 timmar *himmelriket*. Hoppas verkligen att detta e övergående, och de e snart!!

• c4trin
    Jossehaugen skrev 2013-10-08 09:33:33 följande:
    Är det någon som har börjat att planera sin föräldraledighet?
    Jag blir helt tokig, ska man ta ut hela veckor eller bara några dagar under veckan.
    Hur har ni gjort eller hur tänker ni göra?
    Ska ni ta ut mån-fre eller mån-sön eller hur ska ni göra, all hjälp jag kan få så blir jag glad :) 

Vi har börjat titta på de o planen e nog att ta ut 3 dagar i veckan för att kunna vara hemma längre. Dessutom har jag så pass många semesterdagar kvar så jag inte kommer behöva börja ta ut mammadagar förrän i februari (jobbar sista dagen 13 december) så de e skönt! Jobbade nästan hela sommaren för att kunna ta ledigt innan bebis anländer =)
  • c4trin
    Endag skrev 2013-10-10 13:15:06 följande:

Jo så har jag de också, mer eller mindre störd nattsömn men har inte sovit en hel natt sedan jag blev gravid
Svar på tråden BF januari 2014