BF januari 2014
E också gärna med, Catrin Persson. Har skickat en vänrequest till dig
E också gärna med, Catrin Persson. Har skickat en vänrequest till dig
Att vara gravid är en stor anspänning på kroppen och musklerna, därför kan du ibland få kramp, särskilt i vaderna. Det är vanligast under senare delen av graviditeten. Det kan göra riktigt ont men är inte farligt. Se råden om egenvård.
Krampen försvinner ofta av sig själv efter några minuter. Du kan försöka få krampen att släppa genom att massera den drabbade muskeln. Du kan också försiktigt sträcka ut den.
Krampen kommer ofta på natten. Vid kramp i benen kan du pröva att böja upp foten och trycka den mot till exempel sänggaveln. Du kan också pröva att ställa dig upp och trycka foten mot golvet eller gå några steg så brukar den släppa.
Nu har jag gjort en Halloweenspecial för gravida på bloggen. Så alla som ska på maskerad, eller kanske bara e nyfikna iaf, e välkomna in o kolla: http://tvablitre.blogg.se/2013/october/halloween-gravid.html
:D
Idag har jag tagit semester då jag sovit dåligt i 1 vecka o natten till igår sov jag ca 3 timmar... Jag kan helt enkelt inte somna o när jag väl gör det så vaknar jag efter ca 30 minuter igen o får börja om. Inatt sov jag liite bättre, ca 5 timmar *himmelriket*. Hoppas verkligen att detta e övergående, och de e snart!!
Jag e från Helsingborg