• c4trin

BF januari 2014

Den sista länken va ju bra! Hade redan läst de flesta men de känns som att dessa sätt måste vara en bättre lösning för kroppen =)
    Tack M!!
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • c4trin
    Burberry skrev 2013-12-31 13:09:58 följande:
    Bf 20.1: bebis ligger rätt, men ännu ruckbar, så inte fixerad, å inte ännu sjunkit ner.

Så till ett problen; fick ju order av BM igår att ta bort ringarna när mina fingrar börjat svullna av misstänkt havandeskapsförgiftning. Lyckades få bort hälften igår. Kvar sitter ännu 2 ringar på vänster hands ringfinger, och 2 på höger hands långfinger. Sitter fast som berget.. Testat med tvål och med kallt vatten, både morgon o kväll.

Någon som vet något bra knep?
    Kallt o sedan barnolja eller annan olja? Bäst att få av dem så snabbt som möjligt ju! Usch o fy :(
  • c4trin
    HimmelHav skrev 2014-01-01 07:40:25 följande:
    Grattis alla blivande mammor! Nu får vi 2014-modeller från och med nu!! Det var det vi önskade
    Ja, helt underbart att kunna slappna av lite nu ;)

21 dagar till BF men nu får han gärna komma när som!! =)
  • c4trin
    hundenhubbe skrev 2014-01-01 14:38:05 följande:
    Vändningsförsöket misslyckades och jag fick valet att föda i säte eller snitt. Här i Östersund är dom mycket erfarna av sätesförlossningar och rekommenderade de. Då jag fick veta att mina bäckenmått var bra valde jag därför sätesförlossning. Någon mer som är i samma sits och har sjuk ångest inför valet?
    Hoppas verkligen du hittar någon som varit med om samma! Har du hittat någon tråd om de? <3
  • c4trin
    syskonlängtan14 skrev 2014-01-01 18:33:17 följande:
    Ja nu är bebbarna välkomna
    Tänkte igår att imåb ska väskan packas men den står fortfarande opackad.... hmmm har ingen lust att packa den... sååå kanske får jag gå några veckor till... tji får jag om jag står med opackad väska bara. Kanske tar tag i de när sonen lagt sig.

Nån mer som är helt slut i kroppen och huvvet? Säskillt på fm. Skulle laga mat idag men orkade inte ens sitta och steka köttet. Var helt slut! Hur ska man då orka med en förlossning?
    Ja jag e sjukt slut i både kropp och huvud, får sova på dan för att ens orka med den. Igår orkade jag inte ens vara uppe, tur de "bara" var svågern som va där så jag kunde sova någon timme medans mannen o han tittade på film :)
  • c4trin
    mickmick skrev 2014-01-02 06:22:05 följande:
    Hej!
    Ansluter mig nu i sista dagarna.. väntar mitt andra barn, imorgon ska jag till läkaren för att kolla om vi kan få igång bebisen lite. Första barnet kom förra året med ett akut snitt så dom håller noga koll denna gång och jag blir igångsatt om min kropp och bebis tillåter det.. annars blir det ett planerat snitt kring bf.

Lite nervöst inför förlossning eftersom det inte gick så bra sist men känner mig ändå trygg i att man har bättre koll den här gången..
    Kul det här ska bli!
    Välkommen =D
  • c4trin

Har mer o mer ont nu, har inte kunnat sova på länge men nu e jag nere i max 2 timmar innan jag vaknar... Ont i fogarna, magen o ryggen, inte så kul. Kan heller inte ligga ner ordentligt då de gör mer ont. Vaknade vid 2-tiden av att jag höll på att kräkas o har fortfarande inte somnat om. Hoppas verkligen han vill komma ut snart för detta börjar bli riktigt drygt! 18 dagar till BF.

• c4trin
    kallemaja skrev 2014-01-04 10:05:57 följande:
    10 dagar kvar till BF! Börjar kännas såå tungt- kan inte sova alls på nätterna..så är heeelt slut på dagarna' tur man inte har ett syskon att ta hand om. Jag börjar känna mig nervös inför förlossningen samtidigt som jag längtar tills den är över så klart- men just att inte veta exakt när? Var? Och hur den kommer sätta igång gör mig galen..det går liksom inte kontrollera..

Hur mycket har ni gått upp i vikt nu?
    Jag väger ca 18 kg mer än på inskrivningen...hoppas det mesta försvinner med amningen.,
    10 kg när jag vägde mig i morse, 18 dagar till BF så de BORDE inte höjas allt för mycket innan dess :D Hoppas dock att han vill komma snart för nu e kroppen helt slut och jag vill se mini <3
  • c4trin
    kallemaja skrev 2014-01-07 01:04:44 följande:
    Kan inte alla skriva sina BF datum...

Jag har den 15:e jan..

Den 22 e vår lille beräknad :)

Svar på tråden BF januari 2014