• c4trin

BF januari 2014

Josefine02 skrev 2013-09-08 07:11:59 följande:
    Godmorgon! Nu väntar en biltur till ullared för bebisshopping!! Åååh, blir helt pirrig i kroppen av tanken! Hoppas jag inte blir besviken av utbudet! :) ni som vart där, fanns det mycket roligt? Får passa på att köpa lite julklappar också, kommer inte orkA det sen tror jag! ????

Jag var där för snart 2 veckor sedan. Babytillbehörsavdelningen var super tyckte jag, jag o kompisen tillbringade lååång tid där, säker 1-1,5 timme! Den va stor o hade alla möjliga saker, en del till RIKTIGT bra priser! Köpte massa saker från min lista :D

Här e bild på sakerna jag hittade http://tvablitre.blogg.se/2013/august/inkopen-i-ullared.html de fanns mycket mer men vissa saker e redan bestämda sedan innan vad vi ska köpa så de lämnade jag. De fanns t.om spjälsäng, skötborg osv om man vill handla de där =)  

Kläderna blev jag faktiskt besviken på, väldigt dåligt/litet utbud så jag som räknat med att handa många små söta boddys fick nöja mig med 2 o en lite tjockare dress. 

Köpte också en del julklappar, skönt att komma igång. Man vill ju va färdig i tid så man slipper springa med alla andra i affärerna när man e höggravid :D

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • c4trin
    Kramardig skrev 2013-09-08 07:54:03 följande:
    Åh jag vill också börja shoppa till bebisen! Men tyvärr finns inte platsen till allt, än. Men funderar faktiskt på att beställa en babygunga då den är på rea.

Vi får låna en babygunga av en vän men jag gillar inte alls det där med att låna bebisgrejer. Bara jobbigt att behöva tänka på att det är någon annans som man måste vara extra försiktig med.

Ja låna kan jag tänka mig känns sådär, går de sönder så e de verkligen inte kul!!
  • c4trin

Alla kläder vi fått erbjudande om e såna vi ska få, så de e skönt att veta att går de sönder osv så spelar de ingen roll. Väntar en hel påse med kläder nästa vecka från min kompis, en hel del av sakerna de fått av oss när hennes va små kommer tillbaka till oss nu. :D

Låna kläder hade jag nog tackat nej till faktiskt.  

• c4trin

Mam (gratis napp), Goboken, Apoteksgruppen, Kronans Droghandel och Allt för föräldrars babygåva har jag fått hem.

Ska beställa babybox också men trodde inte den kunde hämtas förrän man hade 3 månader kvar?

kallemaja skrev 2013-09-08 15:01:20 följande:
    Har ni anmält er på några sidor där man kan få gratis bebissaker?
  • c4trin

Mellannamn ja.. I mannens släkt får den förstfödde sonen namn efter sin farfar så där e ju ett namn givet. Jag ska välja ett o e ganska säker på att de blir Leo efter min favoritskådis/förebild. De e ett bra namn efter en bea person som gör mycket för miljö osv, de gör ju inget om de skulle ärvas i namnet lite ;)

M Hedell skrev 2013-09-08 20:35:46 följande:
    Imorrn är det äntligen dax för UL nr två, läääängtar efter att få se liten igen Ska be bm dubbelchecka om det ff är en tös oxå tänkte jag. Det här med namn är ff jättesvårt här. Bara ett namn som jag verkligen fastnat för men inte nåt som maken gillade förstås. Ett av andranamnen är dock klart, svärmors namn. Vad har ni för tankar kring andranamn? Vår dotter har namn efter sin mormor och sin pappas mormor och sonen har namn efter sin pappas morfar och min farfar. Den här tösabiten (om det nu ff är en tös imorrn på ul ) får ju som sagt ett andranamn från sin farmor så det andra andranamnet blir från min släktsida men jag är så osäker på vilket, av dom som på något sätt har betytt något är det inget namn som faller mig i smaken direkt men sånt kanske man ska strunta i när det gäller andranamn?

• c4trin
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-09 12:59:19 följande:
    Någon mer än jag som påverkas mycket i humöret av alla hormoner? Tyckte jag var känslig i början men sedan inte märkt av så mycket. Nu senaste veckan har jag både varit lättretlig och gråter hit och dit. Hoppas att det inte fortsätter såhär för jag kan ena stunden vara jätteglad för att sedan tycka att livet suger. Hoppas verkligen bara jag är lite "känslig" och inte börjar bli deprimerad eller något. Idag tycks ingenting få mig att le. 

Jag gråter mycket lättare nu, har ganska svårt att göra de i vanliga fall. Häromdagen storbölade jag när mannen kom hem för att jag inte klarade av att skära kycklingen o jag ville ju ha startat maten när han kom från jobb. Jag har tur som har en så bra man som skar kycklingen o höll om mig ; )
  • c4trin
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-09 13:56:02 följande:
    Önskar min gubbe kunde vara lite mer sådan. Han är inte speciellt bra på att hantera mig när jag går av banan från det "normala" känns det som. Han blir själv sur eller tycker jag är knasig som är ledsen. 
    SB2011 skrev 2013-09-09 13:48:19 följande:
    Jag gråter för inget känns de som! Här dock de tuft me smärtan men jag tror dock att hormonerna spelar stor roll
    Ja det onda gör det ju inte lättare. När kroppen strejkar är jag extra känslig.

Fast jag kan nog tänka mig att han tycker jag e knäpp, han var dock varnad innan att de kunde bli så ;)
  • c4trin

Jag väntar på att få veta min löneförhöjning som egentligen gäller från april, sen ska jag försöka mig på att räkna efter den där föräldrapenningen. Löneökningen kommer ju retoraktivt i november-december så den hinner med innan mammaledigheten *jej* Men de e segt att inte veta vad man har fått/ska få. Har försökt räkna lite på en ungefärlig men de e himla svårt att veta vad man ska räkna med tycker jag!

• c4trin
    dosed skrev 2013-09-09 19:10:06 följande:
    Dom räknar på det du tjänar just nu för får man löneförhöjning ska man anmäla det direkt ocb så ändrar dom
    Fast vår löneökning e ju från april i år, alltså ca 9 månader innan mammaledigheten. Vi ska få besked på den snart hoppas jag
  • c4trin

Har börjat fundera lite på hur mycket kläder som e för mycket i små storlekar. Jag har köpt 1 body o 1 par byxor i 50 (vet att bebisen kan va för stor för det redan vid förlossningen). 4 bodys i 56 o 1 i större stolek. 2 tjocktröjor i 56, 1 i 62 o 1 i 62/68. 1 par byxor i 56. De låter inte som för mycket kläder i dessa små storlekar va? Vill inte köpa så många att man inte hinner ha alla ju! Kommer få en hel del när han e född e jag säker på! Eller e de kanske för lite? Ni som redan har barn har säkert koll på hur mycket som går!

Svar på tråden BF januari 2014