• c4trin
    M Hedell skrev 2013-09-20 12:53:55 följande:
    Jag har fått så himla jobbigt att ligga på rygg samt att sitta i vissa ställningar, det känns som att jag ska kvävas! Kan inte minnas att jag kände så här förrän långt senare med dom andra två... Någon fler som har så? Har för mig att det har nåt med kroppspulsådern att göra?

Jag får också så, samtidigt som hela magen känns hoptyckt och obehaglig. Dock e andningsproblemen värst, kan helt enkelt inte ligga på rygg många sekunder. Sidan eller snett på magen får de bli när jag ska sova
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • c4trin
    M Hedell skrev 2013-09-20 21:15:05 följande:
    Ja precis så känns det! Kan nästan få lite panik över känslan, nästan så det går över till ett illamående oxå om jag inte flyttar mig snabbt..

Ja, tror de handlar om tyngden på aortan och/eller att lungorna trycks ihop av trycket o vikten av bebisen. Trist men tur man kan sova o ligga på andra håll :)
  • c4trin
    englasmamma86 skrev 2013-09-21 13:43:14 följande:

Kan oxå tilägga att det finns även parfymfritt/neutral sköljmedel och det kan man givetvis använda till bebisen kläder ,blir dem mjuka. Men har man flytande tvättmedel blir det nästan som tvätt och skölj i ett

Jaha, jag ska köpa parfymfritt nästa gång jag handlar o då kan jag ju ta flytande, tack för tipset! Vill ju gärna ha mjuka kläder!
  • c4trin

Igår va vi på Ikea o skulle handla nytt skrivbord osv. Jag hittade en utgående spjälsäng Sniglar online som inte skulle finnas i butik. Frågade för säkerhets skull då den bara kostade 400 kr så va de ju ett lagom pris, men de sa att de va slut. Tillslut hittade vi vilken hylla den legat på innan o gick dit och där va minsann 5 st! Bara att köpa direkt, men de e konstigt att den inte fanns enligt varken deras hemsida eller personalen! Ibland ska man ha tur ;)

• c4trin
    englasmamma86 skrev 2013-09-22 19:47:09 följande:

Jag kan inte veta exakt hur lång den är men den är ungefär hälften så lång nu mot vad den brukar,den är jätte mjuk och den brukar vara mer hård .så den är ju mindre och förändrad,jag ska ringa bm och be dem kolla .
    Jag hade personligen inte vetat om den va som den skulle eller inte för jag har inte koll på hur de ska va.. Men om du e orolig tycker jag du borde ringa BM imorgon för säkerhets skull! Inte kul att gå o oroa sig heller ju.
  • c4trin

Någon annan som har problem med molvärk fortfarande? Jag får ont i nedre delen av magen till o från, tycker att de varit värre idag o igår. Hur länge höll de i för er den gången? Känner mini sparka så de verkar ju vara bra där inne iaf :D

Svar på tråden BF januari 2014