• c4trin

BF januari 2014

Josefine02 skrev 2013-10-28 20:06:22 följande:
    Jag har mycket molande i min mage som mensvärk varje dag, men det kanske inte är sammandragningar? Hur känns det egentligen? Har aldrig upplevt att magen blir hård.
    När jag får vad jag antar e sammandragningar så känns de som att den spänner sig utan att jag själv gör det. Dr gör inte ont alls utan mer obehagligt. Kommer mest när jag e stressad eller när jag e kissenödig. Brukar gå över när jag sträcker ut magen. Molvärk kanske kan vara växtvärk? Vet inte exakt i vilken vecka du e men bebisen e inne i en väldig växtspurt i veckorna 28-32 så de kan ju kännas en del.
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • c4trin
    Josefine02 skrev 2013-10-29 08:38:53 följande:
    Okej. Tack för svaret! Jag går in i v. 28 imorgon. Men jag har aldrig hört om växtvärk. Får fråga BM när jag träffar henne :)

Jag har haft de till och från, känns lite som mensvärk. Just nu har jag mest ont nere i ligamenten o känner hur de drar (snart i vecka 29). Men min BM sa att sålänge de inte kommer plötslig krampaktig smärta och magen drar ihop sig e de vanlig växtvärk. Ja fråga din BM, alltid skönt att få en förklaring :D
    Tokfrans skrev 2013-10-29 03:06:26 följande:
    Jag la märke till att jag har små röda prickar på hela sidan av min mage på bägge sidorna, som går från höften och nästan hela vägen upp mot brösten..
    Dom kliar inte så värst mycket, bara ibland.
    Är de nått med levern eller nått annat?
    Bör jag kontakta min bm?
    Hum har jag aldrig hört om :S Du kanske ska ringa BM eller vårdcentralen för säkerhets skull? 
    Hoppas bara de e som huden påverkas av hormon eller är mer känslig mot något! 

• c4trin
    R3becca skrev 2013-11-02 20:04:59 följande:
    Okej. Blir det "en vanlig" taxiresa eller typ sjukresa? (kommer jag måsta betala ca 1700:- för att ta mig dit eller blir kostnaden densamma som för en sjukresa?)
    När man inte har varken vänner eller släktingar på orten då? Då är taxi enda alternativet, eller?
    Både BB, Taxi och närmsta släkting med tillgång till bil bor nästan 10 mil bort :/

Prata med din vårdcentral och be dem skriva ett intyg till sjukresa (så funkar de där jag bor iaf). Annars e väl ambulans ett alternativ? Man kan ju inte förutse när de ska starta så jag hade nog ringt efter ambulans då, du kommer säkerligen få det. Att ta en vanlig taxi när man ska föda e absolut ingenting jag hade velat!
  • c4trin
    Maliz skrev 2013-11-03 19:07:59 följande:
    Jag har skit ont precis vid naveln. De stramar något fruktansvärt och känns som ett stort skrapsår. De gör som mest ont när jag går mkt, ska resa mig upp och när jag ska vända mig i sängen. Något som känt liknande? :/

Jag har också det, på morgonen känns det typ som ett blåmärke men på kvällen gör det så ont att jag inte kan sträcka ut magen ens. Det är precis där han har huvudet och trycker utåt visade det sig, det lindrar väldigt om jag lägger mig på rygg men det kan jag inte göra en längre stund innan jag får andnöd. BM sa att det var väldigt vanligt att det gör ont där bebisarna tycker utåt
  • c4trin

Har också precis hört talas om hallonbladsthe! Då kanske man ska prova det! Börja på nyår, hjälper det e de ju bara positivt! Dricker du det varje dag då?

• c4trin
    kallemaja skrev 2013-11-05 10:36:03 följande:
    Vilken vecka är ni i nu? Och hur många kg har ni gått upp totalt?

Vecka 29, går in i 30 om 2 dagar. Jag har gått upp snart 5 kg nu. Man går upp mycket sista veckorna men en hel del av det e ju bebis också :)
  • c4trin
    sunshine93 skrev 2013-11-05 18:59:22 följande:
    Är det fler här som märkt att sparkarna har förändrats till rörelser nu i tredje trimestern?

T.ex när man började känna så var det fladder och sparkar men nu är det en massa rörelser och jag känner t.om den lilla foten eller knäet som trycker mot magen ,sedan så är min mage helt sne av att bebisen ligger med rumpan åt ena sidan. hahah ser roligt utSkrattande rörelserna är så starka att när bebisen får en fullträff mot revbenet eller urinblåsan då gör det ontTungan ute
    åhhh dessa rörelser och att känna bebisen och de olika delarna är underbaaartHjärtaHjärta jag har också blivit jättekänslig när det kommer till min lilla bebis att jag t.o.m börjar gråta när jag skriver här om  bebisen rörelser hahahah Drömmer

Ja, speciellt på kvällarna känner jag ofta ett knä eller en fot när jag håller på magen. Dessutom känns det i hela magen när mini sträcker på sig, då blir de strechande rörelser både vid revbenen och nere vid höfterna, lite roligt! Men det är väldig skillnad på styrkan av rörelserna också den senaste tiden, blir starkare och starkare den lille <3
  • c4trin
    Kramardig skrev 2013-11-08 23:48:08 följande:
    På måndag ska vi på ultraljud igen, kommer då vara i v.31+5. Ska bli jätteroligt men av någon anledning oroar jag mig över att det ska vara något fel på barnet som dom missat vid RUL. Varför börjar jag oroa mig? Antar att det är något dom flesta gör mer eller mindre..

Jag hoppas att vi kan få se kön den här gången. Gud så roligt det är med folks gissningar! Så många som säger att vi kommer få en pojke för att jag har en typisk "pojkmage" (sambons farmor sa att det blir en pojke eftersom jag är så rund om baken haha) och lika många säger att vi kommer få en flicka eftersom jag har en typisk "flickmage".

Jag tror inte på magens form eller något annat men det som verkar stämma in mest är barnets hjärtljud. Men även där är det väl bevisat att det inte stämmer :)

Jag var också jätenervös för det när vi köpte till ett privat UL, men de va inga som helst fel på mini! Allt såg perfekt ut :D
  • c4trin

Jag kommer att jobba till lucia, sen tar jag semester 1 månad och sen börjar det närma sig BF (e beräknad den 22 jan). Ska bli sååå skönt! Räknar ner då det börjar kännas tungt att ta sig till och från jobbet (tåg) och jag är himla trött efter en dag. Jobbar heltid.

• c4trin
    kallemaja skrev 2013-11-17 10:23:09 följande:
    Hur vet man hur mycket man får i sgi?
    Jag har skickat in alla papper och så för längesen, men inte fått hem några papper? Försökte kolla på nätet där det står att jag kan ansöka om sgi osv. Men kan inte se nån månadssumma?
    Kan nån hjälpa mig
    Jag fick igår hem papper på att de fått in mina papper iaf. Där stod visserligen bara samma årsinkomst som chefen fyllt i på pappert vi skickat in men iaf. Skönt att få en bekräftelse, men det har tagit måånga veckor. Som jag förstår det kan jag nu logga in på deras sida och se mina detaljer, har inte hunnit med det men ska göra det nu i dagarna tänkte jag. =)
Svar på tråden BF januari 2014