• c4trin

BF januari 2014

kallemaja skrev 2014-01-09 02:15:23 följande:
    Är det bara jag som inte kan sova på nätterna? Blir galen..vill bara att det ska sätta igång nu - 6 dagar kvar minst..
    Känns som en evighet
    Sover okej ca 1 gång i veckan, resten e jag vaken i timmar... Har varit så några veckor, men de e som BM säger: Nu e man iaf beredd inför småbarnslivet ;) 
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • c4trin
    Kramardig skrev 2014-01-09 08:57:24 följande:
    Bf+2 idag och min mage hänger ungefär. Den har verkligen sjunkit! Kan knappt ha några byxor utan att det rullar sig under magen. Väldigt obekvämt.

Någon som såg Maris Wern igår och i tisdags? Vi satt fastklistrade vid tvn!
    Jag känner igen de där, t om mina mammabyxor åker mudden ner o rullar sig under magen :P
  • c4trin

Oj, 95 inlägg sedan jag var inne för några dagar sedan! Vårt internet har varit sönder tyvärr o de finns ingen FL-app till android. Jag orkar inte läsa ifatt men grattis till er som fått era bebisar! Vår e fortfarande kvar i magen o de verkar som att han vill stanna där ett tag till ;)

• c4trin
    Spirello skrev 2014-01-16 07:34:42 följande:
    Har följt tråden sedan starten men inte skrivit så ofta, men nu behöver jag era råd.

Är i vecka 39+1 idag och nu på morgonen när jag vaknade var det lite blod på pappret (ursäkta detaljerna), vad tror ni? Kan det vara på gång? Känner inga värkar mer än lite molvärk i ryggen, vilket jag har haft i några dagar.
    Min BM sa att om de kommer lite blod, inte droppande eller forsande, så va de nästan alltid ett tecken på att tappen höll på att öppna sig. Där e så många blodkärl att den e lättblödande. Om du känner dig osäker så tycker jag att du borde ringa förlossningen, men jag tror att de e ett litet tecken på att något e på gång =)
  • c4trin
    Tokfrans skrev 2014-01-18 21:58:23 följande:
    han är ovanligt lugn där inne med, är de ett tecken eller? (vaknar till lite när jag buffar på han)^^
    Jag hade också någon lugn dag, hoppades att de va på gång. Sen kom han igång som vanligt o va hyperbebis igen så tyvärr va han nog bara trött. :(
    K87 skrev 2014-01-18 20:39:45 följande:
    Nån som varit med om att det hugger typ uppe under brösten?
    S1982 skrev 2014-01-18 21:20:30 följande:
    Japp har super ont i mellangärdet (kan man säga) kommer ofta under natten då jag ligger ner.

Magkatarr? De brukar ju bli sämre när man ligger ner. Höggravida har ju så hoptryckt magsäck så magsyran lätt kommer upp över magmunnen och gör ont. Har väldiga problem med de, får ha vatten bredvid sängen o får ta tuggtabletter också ibland. Fått somna sittande nån gång för de gör så pass ont. Tyvärr väldigt normalt och vanligt. Hoppas de går över direkt när allting "trillat ner" till sin vanliga plats när bebisarna e födda.
  • c4trin
    K87 skrev 2014-01-23 23:08:42 följande:
    Nu precis när jag skulle gå i säng fick jag världens mensvärk i magen :( nån annan som har det?
    Jag har haft mensvärk som blir starkare o starkare varje dag sedan nyår.. Börjar bli tjatigt nu
  • c4trin

Oj här har de hänt mycket när man varit i bebisbubblan ;)

Den 28 januari fick vi vår lille prins efter 42 timmars värkarbete som slutade med snitt (läs min förlossningsberättelse på http://tvablitre.blogg.se/2014/february/forlossningsberattelse.html ). Imorgon blir han 3 veckor och vi har börjat komma in i föräldraskapet ganska bra måste jag säga. Underbart att lära känna en ny liten varelse <3

• c4trin

K87 skrev 2014-02-27 18:54:03 följande:
    Vår lilla dotter har tre små sår i rumpan precis vid anus å de ser ut som typ blodprickar ungefär å nu på eftermiddagen blödde det pyttelite från det ena såret! Men min fråga är vad kan vi göra åt det? Vi smörjer med inotyolsalva :)
    Jag använder barnolja i rumpan på vår lille kille för han blir lätt röd och sårig. Tvättar med olja sedan torkar jag med tort för att få bort det överflödiga. Gärna låta dr lufta lite medans de tränger in! Sedan salva och puder ungefär varannan gång så de hinner bli riktigt tort. Försöker lufta rumpan på förmiddagarna också så länge han går med på det innan han vill komma upp till mig igen
  • c4trin
    Aadomeniqe skrev 2014-03-02 05:19:40 följande:
    Ammar du eller ersättning? .. Ammar du ska dom bajsa en gång per dag helst.. säger min BM i allafall. Ersättning och det kan ta upp till 1 vecka innan dom bajsar.
    Min BVC-ssk sa tvärtom, amning e laxerande så om de inte bajsar varje dag är det ingen fara, det kan gå upp till 1 vecka utan att de e konstigt. Ersättning är förstoppande och därför ska man se till att de bajsar varje dag för att undvika att de får ont.
    Pepsi skrev 2014-03-02 07:44:39 följande:

Tack för svaret! Hon äter ungefär 50/50 av bröstmjölk och ersättning. Var på bvc häromdagen och fick lite tips vad man kan göra för och hjälpa till så det underlättar för henne. :)

Svar på tråden BF januari 2014