-
En sån dag hade jag också faktiskt, hämskt e de! Jag tog semester dagen efter (fick välja om jag ville ha sjukdag eller semester sa chefen, men semester kostar ju ingenting). Usch, lider med dig. Om de e nån tröst så mådde jag bättre dagen efter o när jag var tillbaka på jobbet igen va de bra. Hoppas du mår bättre snartsyskonlängtan14 skrev 2013-10-14 21:13:19 följande:Idag fick jag gå hem tidigare ifrån jobb. Vet inte vad som hände de bara brast på något vis och jag fick panik. Hade svettningar till och från kände mig yr till och från. Illamående och gråten i halsen. Troligen haft lite för mycket för mig de sista dagarna och sedan var stressen på jobb och förseningar pricken över i:et så kroppen sa stop. Så jag fixade någon (chefen) som kunde gå in för mig och sen stack jag. bara lämnade allt. Usch aldrig känt så och de har kommit i omgångar under kvällen. De jobbiga är att jag stod inne hos chefen och storbölade fick gå gråtfärdig förbi alla patienterna och ut till bilen och storbölandes hem och även framför sonen. Kunde inte hålla inne de helt enkelt. Sonen visste inte hur han skulle tackla de utan försökte få mig att måla med honom men de fick bli mys i sängen och bolibompa istället. Är de likadant imån på jobb så får jag helt enkelt sjukskriva mig så jag kan vila en dag eller två. Var även hos Bm på väg in till jobb idag för jag inte tyckt jag känt bebisen lika mycket. Men den mådde i alla fall bra och hjärtat slog på så bra så och även känt den sparka ikväll så de är ju skönt i alla fall... -
martinajulia skrev 2013-10-15 22:52:50 följande:Jag har två frågor. 1. Vad ska man satsa på för typ av mössa till bebisen? Det är ju trots allt mitt i vintern när den kommer...det finns en luva/mössa på overallen som vi köpt och så har man ju nån slags hjälmmössa under. Räcker det eller måste ha en tjockare mössa? En sån som är fodrad osv? 2. Har nu läst en del böcker kring att vänta barn och själva förlossningen. Vill gå vidare och läsa lite om barnets första tid, alltså nån bok som tar upp barnets utveckling, vad man ska tänka på, tips, mm inför spädbarnstiden. Nån som har nån bra bok att rekommendera?
Vår overall har luva o tanken e att ha en vanlig "tunn" mössa under. Sen blåser de inte i vagnen + att han kommer att ligga på någon fårskinnskopia som också håller värmen. Så tänker vi. Man märker om de blir för kallt. Sen när de e större blir det nog tjockare mössa när de vill va ippe mer -
Min BM väger inte ens mig, jag gör de själv för att hålla lite koll. Hon säger att om man går in i graviditeten normalviktig så väger de bara en slutvikt sen (de e säkert olika på olika ställen o kanske olika vem man har som BM också). Antar att de säger till om de skulle se att man gått upp märkbart mycket. Jag har inte vägt mig på 1 vecka nu men innan hade jag gått upp 3 kg sedan start.
-
Usch ja, jag blir också lätt andfådd. Blir flåsig av att gå i trappan till övervåningen. De har väl med ökad blodmängd och belastning på kroppen att göra, detta tillsammans med att lungorna får mindre plats. Jag e också i vecka 27 och har gått upp nästan 4 kg änsålänge. =)
-
Jag får inte heller rätt på de.. Har kudden bakom ryggen nu o när jag vaknar kramar jag den som ett gosedjur eller har den uppe vid huvudet igen. Men under magen tycker jag e väldigt obekvämttinis skrev 2013-10-19 08:42:04 följande:Jag hav en jättedum fråga men ni som sover med en liten kudde, vart lägger ni den? Jag har provat men gillar det inte så kanske lägger den fel. Under magen?
Go lördag på er <3 -
Jag har köpt i både 50 och 56, bra att ha lite att växa i också ju! Nästan allt jag ärvt har varit i 50 medans de folk köppt nytt har varit ännu större storlekar. Roligt att sortera bland de små bebiskläderna <3
-
Jag har fått 25 (!) bodys som mini får ärva av mina små kusiner, alla i storlek 50 då båda hade de de första 3 månaderna. Så jag köper mer i större storlek nu :D
Fick även byxor osv i små storlekar så vi klarar oss ett tag :D
-
När man tänker efter så blev de minsann 4 st, 1 på akuten i vecka 7 pga blödning o ont i magen, ett för att se att bebis levde i vecka 12, RUL och nu ett försök till 3D i vecka 28 (gick inte 3D men fick tillväxtkontroll o 2D-bilder iaf)
-
Ont i ländryggen som strålar ner mot skinkorna och fram mot blygdbenet. Ibland gör de mest ont inne i höften. De e allt från molande värk till att de känns som om någon har stuckit in en kniv, beroende på dag och vad jag gör. Har en hel del bra dagar då de inte känns speciellt mycket heller, men jag har ändrat gångsätt för att det inte ska göra ont (går som en anka haha). Bältet e jätteskönt att ha när de gör ont, de känns mycket mer stabilt!Josefine02 skrev 2013-10-26 21:03:07 följande:Ni som har foglossning! Hur upplever ni den? Eftersom jag är förstföderska så vet jag inte hur foglossning känns eller ska kännas. Men jag har i alla fall sjukt ont i .. Vad ska man säga... Nedanför höfterna, typ i kullederna eller något, svårt att förklara! och det värker hela tiden. Mest och värst på kvällen. Utöver det så gör det ont i svanken och värker ända ner i låren, om än inte vaderna. Det är jobbigt att gå långa sträckor.
Jag har varit hos sjukgymnasten för att ev. få ett bälte då jag trodde det var foglossning. Vad annars tänkte jag. Men han påstod att det var mina muskler jag hade ont i och som värkte så? Jag fattar verkligen noll! Jag har aldrig haft såhär innan. Och hur påverkas mina muskler just där pga en graviditet?! Han gav mig övningar som jag skulle göra i 3 veckor sen komma tillbaka om det inte hjälpte. Men det känns som om sjukgymnasten sa så bara för att jag skulle komma tillbaka så att de kan tjäna ännu mer pengar på mig typ. Jag får inte ihop hur det kan vara musklerna?! Det är inte så att jag är otränad direkt!
Tacksam för svar!
Skönt att några är kvar i gruppen i alla fall!
Hoppas ni mår bra! -
S1982 skrev 2013-10-27 07:35:59 följande:Så känns det för mig också på ett ungefär, min gångstil påminner också väldigt mycket om en anka haha ;)
Haha, min man brukar säga att jag ankar mig :P