• c4trin

BF januari 2014

englasmamma86 skrev 2013-09-10 19:57:52 följande:

Hur vet du att er bebis är så stor? Jag använde 50 och 56 till tjejen länge säkert 3-4 mån. Det är svårt att avgöra hur mkt man behöver,vissa bebisar kräker massor och då kan det gå 10 bodys på en dag men det tillhör nog inte vanligheten ändå,lösbajs kan det komma mkt av. Så länge ni är beredda på att handla ganska snart efter förlossningen då behövs inte så mkt innan.bättre då vet man hur stor han är och vad man fått i present
    Jag har ingen aning om hur stor han blir! Men tänker att hellre ha mer lite större och sen fylla på om han e liten. Men då tror du/ni kanske att jag behöver handla mer?
    Ska få en hög kläder nu till helgen så ska se hur mycket de blir där också :D 
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • c4trin
    englasmamma86 skrev 2013-09-10 23:20:20 följande:
    men tjejer varför vill ni inte dricka apelsinjuice? min barnmorska sa att jag SKA dricka apelsinjuice varje dag pga att då tar kroppen upp järnet bäst.. drick och njut av den där juicen och dra in på annat isåf . 

Min BM sa att jag får gärna dricka juice (de e ju namnskyddat så heter de juice finns det inget tillsatt socker utan bara fruktens) men inte för mycket, samma gäller mjölk. Hon sa drick de på morgon o kväll men se till att dricka ordentligt med vatten under dagen. I början när jag mådde illa tyckte hon jag skulle dricka allt som gick men då klarade jag bara kolsyrat vatten :P De viktiga e (iaf enligt henne) att dricka vatten också, speciellt när man e törstig. Jag e duktig på det på vardagar på jobb, sämre på att dricka vatteb på helgen när jag e ledig tyvärr.
  • c4trin
    Mymemlan skrev 2013-09-11 11:18:21 följande:
    Ni kanske har tips på annat än babysaker här i tråden. I slutet på oktober fyller min son 4 år och jag ska börja köpa nån present tänkte jag.. Men vet inte vad.. Han älskar att rita och pyssla, har dock en del sånt.. Älskar blizten mqueen, men har rätt mkt sånt också.. 

Jag köpte ett stort målarsett med Blixten McQueen till en 4-åring nyligen. Fanns på lekmer. Pennor, kritor o färger i alla möjliga former, han ska få de tillsammans med en målarbok med Blixten, gissar att de blir en hitt ;)
  • c4trin

Det

30maj skrev 2013-09-14 18:58:39 följande:
    Än en gång, hur ska ni göra med vagen i vinter? Åkpåse och overall? Eller täcke? Eller en såndär åkpåseoverall, en sån med armar (sett på hm och kappahl bland annat) och filt?? Hmmm är så grymt osäker hur vi ska göra.... Tips?

Planen e tjockare tröja, overall o täcke/filt. Har sånt där överdrag till liggvagnen ju o de skyddar en del. Tänkte testa mig fram lite efterhand beroende på hur kallt de e
  • c4trin

Jag e i vecka 22 och har gått upp 3 kg nu, de mesta har kommit nu precis i veckorna. Stod stilla på vågen till ca vecka 17 nåt, men de kommer som de kommer. Man bör ju gå upp en del så de e nog inget man ska oroa sig över om de inte e alarmerande mycket :)

• c4trin
    30maj skrev 2013-09-15 18:09:54 följande:
    Vart har ni hämtat boxar? Vill meed! Hämtade på babyproffsen, men dom hade slutat med blöjhink sa dom?
    Föresten hittar inte vilka apotek som hör till apoteksgruppen där man kan hämta med?
    http://tvablitre.blogg.se/category/gratis-babyboxar.html
    Här e alla jag hämtat ut o bilder på innehållet av många av dem :D

Apoteksgruppen o vilken stad du bor i kan du söka på så kommer de upp =)   
  • c4trin
    M Hedell skrev 2013-09-15 17:58:25 följande:
    Var det öht några kuponger i Kronan´s box? Har hämtat ut den jag oxå, och bara den, men har inte heller några kuponger i den Obestämd
    Jag fick nog inga kuponger i Kronans babybox heller!
  • c4trin
    M Hedell skrev 2013-09-15 18:28:32 följande:
    Tack för tipset! Trodde faktiskt inte alls att vi hade ngt apotek tillhörande apoteksgruppen här men det hade vi visst så imorrn ska jag åka och hämta ut en därifrån Solig

Glöm inte att anmäla de på deras hemsida innan så du får en kod!
  • c4trin

Nytt besök hos BM idag. Jag har en tendens att bli nervös precis innan vi ska lyssna på hjärtat, "tänk om hon inte hittar honom", "tänk om nåt e fel" osv Så fånig jag e för jag hade ju känt honom ordentligt flera gånger under dagen igår :P
    O nu e de disco i magen igen :D

Skönt att ha kontakt med någon som vet vad hon gör iaf, pratade lite föräldrakurs osv. Jag har kommit på en hel del frågor nu den senaste tiden o tyckte jag fick svar på alla. Tog upp lite om rädsla inför förlossning, amning osv. Jag har iaf nu bestämt mig för att gå på alla kurser jag (eller vi båda såklart) bara kan för att bli så förberedd jag bara kan! Hur gör ni andra med föräldrakurser, BB-visningar, psykoprofylax osv?

Svar på tråden BF januari 2014