• c4trin

BF januari 2014

LeaveMeAlone skrev 2013-09-05 12:03:12 följande:
    Den är fin :) Vart har ni beställt?

I en affär i Helsingborg som heter baby vintage
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • c4trin
    kokobell skrev 2013-09-05 15:11:28 följande:
    oj vad ni skriver mycket medans jag är borta! tack för klädråd! jag vågade snoka lite på tradera och ska kolla in grejer på lindex senare idag tänkte jag... för att se lite vad som finns. det verkade ju faktiskt inte alls så svårt att handla på tradera som jag har tänkt mig, jag orkar liksom inte kriga men jag har inte samma smak som de som krigar så det kanske är lugnt :) kom på att syrran ville ge mig en del grejer från sina bäbisar så jag ska börja där! nån mer än jag som tänker klä vinterbäbis i overaller som ser ut som djur tills de kräks (av det också)? 

Jag har spanat in en urgullig nalleoverall på Ellos, de e ju såå sött! Blir nog en del såna för min del också ja.
  • c4trin

På tal om overaller.. Vilken storlek kommer ni att köpa i? Hittade en som finns från 56, tror ni de e lagom eller ska man ta en större så den räcker längre? Då drunknar han väl i den i början kan jag tänka mig?

56 e väl upp till 1-2 månader nåt eller har jag fel för mig?  Då skulle den teoretiskt passa ända till mars?

• c4trin
    LillFrö skrev 2013-09-05 18:09:34 följande:
    Hej :) Jag valde den för 1-2 mån. Känns synd om overallen är lagom i maj ;)

Och mindre e väl inte ens lönt egentligen?
  • c4trin
    englasmamma86 skrev 2013-09-05 18:55:59 följande:

lägger upp en bild så du får bedöma själv, en genomsnitts stor bebis 1 dag gammal i en strl 56 overall.

Åh vilken sötnos! :D Ja man längtar tills man har sin egen lilla att sätta på söta små kläder <3

Beställde just overallen, tog minsta storleken, alltså 56. Då blir det att växa i om de e allt för stort =)  
  • c4trin
    M Hedell skrev 2013-09-06 10:41:33 följande:
    Jag hade carpaltunnelsyndrom andra graviditeten och då domnade mina händer och handleder, ffa under nätterna. På dagarna fick jag ont i fingerlederna. Prova att linda händerna på nätterna till att börja med med elastiska bindor och se om det hjälper Hjälper inte det kan man få skenor genom rehab, och är det riktigt jäkligt så det inte har gått över en tid efter fl kan man få operera. Hoppas det går över snart Älskar att shoppa och spanar just nu runt på barnvakter. Som jag tidigare berättat så letar jag efter en som visar temperatur, blev så glad igår då jag fick ett sms från Ellos om 40% rabatt på den dyraste varan, å ännu gladare blev jag imorse då jag fick ett mejl om 50% på den dyraste varan! Blev dock rosenrasande då rabatten inte gällde elektronik Skit!

Fick också den rabatten, då blev de inhandlat lite kläder iaf :) Synd att de inte gäller elektronik dock!
  • c4trin
    kallemaja skrev 2013-09-06 20:26:55 följande:
    Förresten, ni som känner er bebis sparka? Hur många gånger gånger per dag känner ni den? Och hur ofta?

Sedan 2 dagar tillbaka har jag känt sparkar väldigt många gånger, mest på morgon och förmiddag och sedan på kvällen vid kvällsmaten och soffhäng efter de. Innan dess kände jag ca varannan-var tredje dag någon enstaka gång om dagen, nu håller sparkandet och/eller kullerbyttorna på 10-40 minuter. Ibland svagt men faktiskt en hel del riktigt starka igår och idag. E i vecka 21
  • c4trin
    englasmamma86 skrev 2013-09-06 20:02:45 följande:
    måste fråga har alla redan beställt eller har sina barnvagnar redan?
    Vi har bokat och betalt handpenning men inte hämtat hem den. De får vänta ett tag till men den e i affärens lager o väntar. Har förlossningsgaranti också så de känns ju bra =)
  • c4trin
    englasmamma86 skrev 2013-09-06 20:49:53 följande:
    jaha så man kan bet handpenning och boka den men låta den stå kvar tills man har mer cash liksom? hmm det visste jag ej, man kanske ska köra en runda till baby vintage då =)..
    hur mkt lägger man i handpenning? 

Ja du lägger handpenning (någon procent, ärligt talat så kommer jag inte ihåg hur många de va, 20 kanske) sen står den hos dem. Betalar resten när man hämtar ut, suveränt! Ja bor du i närheten e de absolut värt ett besök
    kallemaja skrev 2013-09-07 00:16:07 följande:
    Ni som känner bebis röra sig och sparka.. Trycker ni mot magen för att känna eller känner ni tydliga sparkar ändå?

Jag känner ändå, oftast sitter jag på jobb eller på tåget o gör inget speciellt med magen. =)
Svar på tråden BF januari 2014