• c4trin
    SB2011 skrev 2013-09-24 20:45:54 följande:
    Nån mer som har tuttar som kliar? Håller på att bli tokig på kvällarna för de kliar så! Mest bröstvårtorna men även hela brösten!

Japp o håller också på att bli knäpp på de. Smörjer in varje kväll!
    Fiskflundran skrev 2013-09-24 20:35:43 följande:
    Ni som kollat kön, vågar ni lita på att de sett rätt och planera inför det? Hur noga såg de på er? Vad är de "3 strecken" man pratar om när de e en tjej för nåt? Blygdläpparna?

Vi väntar en pojke o de litar vi på. Blir himla förvånade om de e fel. Sågs ganska tydligt på ul.
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • c4trin
    syskonlängtan14 skrev 2013-09-28 15:00:57 följande:
    Idag har jag köpt bb kittet :) Efter att ha sett alla som handlat så var jag bara tvungen att köpa de kittet på maxi. Har spanat på de i flera veckor men inte kunnat bestämma mig om de blir för flickigt eller pojkigt. Men de skogmönstret är bara för sött :) Var även inne på pop för att åter igen se om jag kunde hitta någon bra ullmössa och tossor. Men då sa hon att kommer bebisen ligga nerbäddad i vagnen så behövs inte tossorna så nu är de bara mössan kvar då :) Gott! 
    Sen ska jag ta ett race bland de få kläderna jag har kvar ifrån sonen och se om något av de är använtbart :) Så nu känns de som man är igång. Har inte riktigt haft lusten att handla till bebis innan... Men känner att de börjar bli dags.

En fråga till er som varit i ullared. Nån som sett om de haft några åkpåsar? Hade en till sonen därifrån som var superbra och varm och gå så tänkte satsa på de till denna lille/a med.  
    Vi har faktiskt 2 BB-kit, 1 i 50 o för säkerhets skull har vi ett backupkit i 56 om de e en stor bebis ;) Men nu de de iaf bestämt vilka kläder de blir! Såå roligt!
  • c4trin
    LinaThulin skrev 2013-09-28 19:52:17 följande:
    Hur mycket/ofta känner ni bebis ?
    Jag går in i v 27 imorgon och har jämnt bebisen Mycket varje dag. Den börjar böka runt så fort jag vänder mig i sängen, sitter framåt lutad vid köksbordet och på kvällen sparkar och vänder den sig mycket när jag slappar i soffan.
    Men idag har den inte gjort så. Den har knappt rört sig alls :/
    Första tanken när jag vaknade var ATG den inte bökat runt när jag vänt mig i sängen, inte på hela dagen har den sparkat hårt och frivilligt.
    Sitter och buffar på den nu i soffan och känner att den rör sig, men rörelserna känns så svaga, slöa.
    Jag blir förstås lite orolig, men känner mig samtidigt löjlig. Jag känner ju att den rör sig, så visst borde det inte vara någon fara ?

Bebis kanske är vänd åt ett annat håll än vanligt? Hade en kompis som var med om samma sak som du beskriver, hon åkte in på förlossningen o de visade sig att hon var vänd inåt och sparkade åt det hållet. Om du inte känner mer starkt ikväll hade jag nopg ringt sjukhuset och frågat om råd om inget annat. Fast allt e säkert som de ska vara =)
  • c4trin
    Tokfrans skrev 2013-09-29 19:13:55 följande:
    Bara jag som inte köpt nått märkvärdigt ? xD
    Köpt några kläder och en barnstol men inget mer :P
    Vågar inte köpa så mycket så här "tidigt" ,jag är väl knäpp ^^

Haha nåt märkvärdigt tycker jag inte att jag har köpt, dock mer än kläder.. Har ingen barnstol dock. Fast så tidigt e de väl inte? Om allt sett bra ut tills nu tycker jag de känns bra att köpa saker, vi e ju mer än halvvägs iaf (v 24 e jag i) Fast de har ju blivit mesy kläder o saker man fyndat efterhand :D  
  • c4trin

E nog ensam om att älska nalle puh o musse. Inte sånt med massa små tryck utan enfärgat med en dtor bild på. Annars gillar jag lite fräckare kläder, jeans, sweatshirt o sånt på pojkar (ska ju ha en pojke). Men e VÄLDIGT bestämd i vad jag gillar o inte gillar o jag gillar inte de mesta bebiskläderna jag sett i affärerna. Men de e tur de finns så mycket olika så alla kan hitta något de gillar! :D

• c4trin
    Tokfrans skrev 2013-09-30 09:50:50 följande:
    haha ne, tidigt är de väl inte, men har än den nojan att nått kan gå fel så sitter vi där med ett bebisrum utan bebis. Så har valt att vänta liiiite till xD

Jag var också nojig innan. Nu har allt gått så bra o ser så bra ut att jag börjat slappna av. Har en bra magkänsla o de känns som att allting kommer gå bra, alltså håller jag fast vid den och räknar ner (o shoppar) till januari :D
  • c4trin
    Burberry skrev 2013-09-30 18:58:32 följande:
    Sparkar.. Alltså tycker alla andra faktiskt det är mysigt när bebisen sparkar? För överallt läser man om hur mysigt det är.. Jag avskyr nämligen det, tycker det är otroligt irriterande, så fort man försöker ta det lugnt så börjar det. Får liksom myrkrypningar av det, ser inget mysigt alls med det..

Jag tycker att det är mysigt sålänge han inte sparkar ner på urinblåsan för då e de jobbigt. Jag tycker om att bli påmind om att de finns ett litet liv inne i magen o att han mår bra o rör sig. Så ja, jag tycker att det är mysigt när jag sitter o slappnar av o känner bebis sparka <3
  • c4trin

Jag har också börjat tvätta lite smått, de ärvda kläderna går stt tvätta ihop många av dem men de nya vill man ju gärna tvätta för sig i så lika färger som möjligt så de blir en hel del maskiner av de. Tur de e tid kvar så man slipper stressa :)

Svar på tråden BF januari 2014