Inlägg från: SaraKarla |Visa alla inlägg
  • SaraKarla

BF januari 2014

Japp, ska kolla upp det nästa vecka! Har precis blivit behandlad mot svamp

• SaraKarla

Har tyvärr 13 mil till närmaste sjukhus och ska på ul på tisdag, så då tänkte jag nämna det. Om det känns illa imorgon får jag ringa 1177 för min bm når jag bara 1 timme varannan vecka :-/

• SaraKarla

Känns som att jag bara skriver här när jag har kroppsliga besvär men nu behöver jag era råd. Ni som säger att rikliga flytningar är normalt mm, hur rikliga menar ni då?' Menar ni verkligen att det flera gånger per dag rinner ner för benen? Jag var ju inne på undersökning pga detta för några veckor sedan som visade sig vara infektion. Och svamp. Har ju haft problem hela veckan igen och undrar om jag "bara" har normala flyktingar? Idag Stod jag i mataffären med 3/4 långa byxor och ballerinaskor och plötsligt blir det varmt (som urin) och rinner ! ner för benen rakt ner i skorna, alltså genom trosor. Lagomt pinsamt. Trosskydden ger mig bara klåda så detta börjar bli lagomt slitsamt och denna gången var vätskan så varm, men det var inte urin... Hör hela tiden att det är normalt m rikliga flytningar så frågan är om någon här har samma problem? Igår kväll hade jag smärtsamma sammandragningar i ca 5 minuter, hade det suttit i längre hade jag givetvis ringt sjukhuset... Blir trött på detta!

• SaraKarla
    Trollfia skrev 2013-08-04 13:38:42 följande:
    Jag har gjort något korkat, varit ute och gott i två timmar. Ischiasen var inte att leka med när jag kom hem. Fick även frossa, så nu ligger jag i 39 graders feber. Har det något samband?

Hmm, du kanske blev överansträngd samt fick vätskebrist? Jag kan bli väldigt dåligt om jag anstränger mig och dricker dåligt. Hur mår du nu då?
  • SaraKarla
    sunnydays skrev 2013-08-04 13:19:56 följande:
    Jag har inte haft några cravings än så länge. Får se om de kommer :)

Ni som oljar magen, oljar ni bara magen eller lår och sånt också?

Och ni som haft sammandragningar, hur känns det? hört att det spänner, men vad spänner? Är det hela magen eller inuti?

Jag har haft det mycket. Hela livmodern (alltså nedre delen av magen) drar verkligen ihop sig och blir stenhård och så släpper det efter några sekunder. Syns tydligt på min mage då hela naveln putar ordentligt utanför när den drar ihop sig. Jag är ganska smal så magen ser helkonstig ut när sammandragningarna kommer. Känns väldigt obehagligt.
  • SaraKarla
    syskonlängtan14 skrev 2013-08-03 21:14:06 följande:
    Det enda jag har handlat är en popoveroll. De reade ut dem på 50% så jag var bara tvungen. visst om de blir en flicka hade de varit roligt med en röd men man kan ha både rött och rosa till mörkblått. Sen kommer jag behöva ha något under för den var inte fodrar men köpte en 56 så troligen kommer den att hålla hela våren om nästa bebis blir som storebror

Annars kommer jag vänta att handla allt till november typ... Om nått skulle hända så skulle jag inte stå ut med alla saker hemma. 

När jag handlar på POP till min flicka köper jag alltid marinblått
  • SaraKarla
    SaraKarla skrev 2013-08-04 20:39:16 följande:

Jag har haft det mycket. Hela livmodern (alltså nedre delen av magen) drar verkligen ihop sig och blir stenhård och så släpper det efter några sekunder. Syns tydligt på min mage då hela naveln putar ordentligt utanför när den drar ihop sig. Jag är ganska smal så magen ser helkonstig ut när sammandragningarna kommer. Känns väldigt obehagligt.

Kan tillägga att det är helt ofarligt och kan komma tidigt i graviditeten Obehagligt men ofarligt!
  • SaraKarla
    Trollfia skrev 2013-08-04 20:49:47 följande:
    Jag tror oxå att det var en rejäl överansträngning kombinerat med vätskeförlust. Jag har fortfarande feber, smärtan börjar ge med sig. Lovar inte göra om samma idioti. Trodde dock att jag skulle kunna hålla igång då jag tränat regelbundet innan. Men nu kommer jag lyssna på kroppen.

Jag har själv gjort samma misstag, men kroppen är helt annorlunda nu när man är gravid, även om man inte är så stor än Jag känner mig rätt pigg och har jättesvårt att varva ner... Men sen kommer följderna!
  • SaraKarla

Sunnydays: det känns absolut utanför magen, jag lovar att du vet när/om du får sammandragningar!

• SaraKarla

Känns sent att inte känna sparkar än (vecka 19) men det kommer kanske när som helst?!

Svar på tråden BF januari 2014