Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF januari 2014

Tror vi ska lämna hela debatten om förskola och att ha barnen där eller inte. Förhoppningsvis fattar alla det beslut som passar sitt barn bäst och det finns inga rätt och fel i den här frågan. Vi alla har olika liv.

Det enda jag kan säga är att min 5 åring hade blivit väldigt arg om han inte fått va där. Han är redan irriterad att han bara får va där 15 Tim/v. Och min dotter har speciella behov och får ut mkt därifrån i sin utveckling. Hon får ju även lite special "träning" när hon är där. Så är det för oss. Andra barn har andra behov.

• popcornplaya
    londonsvenska skrev 2013-08-15 22:00:30 följande:

Om vi bara hade haft råd att ha vår lilla 2åring kvar på dagis då lillebror kommer så hade vi helt klart valt det. Hon älskar sitt dagis och alla barnen där, en lugn och trivsam miljö har de och fröknarna är så goa! Men tyvärr så är 17.000kr lite mycket för dagis då min lön helt försvinner då jag är mamma ledig och mammapenningen är näst intill noll det första halvåret och helt noll sista halvåret här i London!! Tråkigt!! Men det är bara våra tankar... alla är vi olika!

Åhhhh vad jag längtar efter att få gosa med en liten liten bebis igen!!

Ja vi ska va glada för hur bra vi har det i Sverige med föräldrapenning och dagisavgifter.
  • popcornplaya
    Mymemlan skrev 2013-08-16 15:00:41 följande:

Idag har vi sett att vi ska få en liten pojke! :) En liten lillebror blir det. Visade glatt upp vilken tillhörighet han hade, och låg dubbelvikt så barnmorskan fick puffa hårt på magen många gånger samt be mig vända mig så att lillen skulle räta på sig så hon kunde mäta, hihi :) 

Vi har noll koll på pojknamn... Nå tips?! Vi har en Melwin här hemma.

Tycker det är jättesvårt med pojknamn.

Själv hatar jag nymodiga namn och konstiga krångliga stavningar. Gillar ganska klassiska namn. Just nu är nog mina favoriter Ludvig och Simon men det ändrar sig från dag till dag.
  • popcornplaya

Å herregud vad jag vissa dagar längtar tillbaks till man hade en snäll 2 åring hemma.... Detta humör och trots alltså. Man undrar ibland varför man skaffar fler barn.

Förlåt för klag men usch vilken skitdag det vart.

• popcornplaya
    Kramardig skrev 2013-08-18 20:34:47 följande:

Du är inte ensam! Vår kille är så trotsig nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det är absolut värst när jag är ensam hemma med honom.
    Hur gammal är din? Min pojk är 5 och herregud vilket humör alltså. Skrattar åt mig själv att man kunde tycka barnen va trotsiga vid 2-3 års ålder.
  • popcornplaya
    englasmamma86 skrev 2013-08-18 23:10:06 följande:

inte för att det har något med bebisarna att göra osv men måste fråga om ni oxå upplever detta.

så fort man kommenterar under olika trådar här på fl blir man alltid påhoppad för att man har en åsikt av såna moralkärringar som tror dem vet allt (det finns många av dem här), är det bara jag som upplever det så här? 

jag har tex bara idag blivit kallad jävligt dum för att jag inte vet vrf bm rekommenderar att avvakta med napp på bb (vilket jag för övrigt vet,men jag valde att avstå från deras rekommendation) 
    varför jag är så paranoid för jag tror bm bestämmer över mig..

jag har blivit påhoppad om att alla inte vill uppfylla normen om mitt samboskap ,ts bad om en åsikt och jag gav min..då var det en annan medlem som skällde ut mig för jag var ju så jävla dum i huvudet för att alla kunde inte tycka som jag..
    andra bara skrattar och skriver ja skriv vad du vill men du vet att jag har rätt och tycker som jag..

jag blir så arg så att jag sitter och kokar framför datorn...man ska väl ha rätt att lämna en åsikt för det är oftast det folk vill ha med sina inlägg men att man sen ska behöva bli kallad både det ena och andra är inte okej. 
    det värsta är då speciellt dem som tror sig veta vad jag tänker och tycker om allt.

hur kan dem lyckas vara både läkare,psykologer,elektriker,sjuksköterskor,poliser mm och det är samma person? för en sak är säker ,dem vet precis allt om allt och om alla.

var bara tvungen att ventilera lite. 

Jag har lärt mig att det inte är nån idé att ge sig in i vissa diskussioner. Det är liksom inte värt ens energi.
  • popcornplaya
    c4trin skrev 2013-08-19 08:08:42 följande:

Kanske en lite korkad fråga men hur känns sammandragningar? Jag har inte haft några som jag kan säga e sammandragningar men jag kanske har fel bild av hur de verkligen känns!

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
    Livmodern liksom drar ihop sig och blir hård och kan även bli lite "toppig".
  • popcornplaya
    Mymemlan skrev 2013-08-19 12:53:07 följande:

Idag ska jag till barnmorskan. Ska påpeka min järnbrist. Kollade på jobbet för en vecka sen, låg på 101 då. Får inte i mig järntabletterna då jag får så ont i magen av dom och blir illamående, inte ens varannan dag :/ är så trött hela tiden och har ont i huvudet konstant. Kan sova 12 timmar och vara död ändå.

Har du testat blutsaft? Vilka tabletter är det du testat?
  • popcornplaya
    angie91 skrev 2013-08-19 13:27:01 följande:

drar mig ur tråden då man aldrig får nån respons.. ! ha de bra o lycka till me alla småknoddar !

??*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*??
    Det är så många olika som skriver och oftast får man inte så stor respons om man inte skriver direkta frågor. Tycker inte du ska behöva lämna!
  • popcornplaya
    Mymemlan skrev 2013-08-19 14:43:18 följande:
    alla tabletter och blutsaften smakar fan. Har lågt värde sen innan så har allt man kan ha hemma ;) 
    Dricka mkt apelsinjuice, undvika mjölkprodukter och äta järnrik mat. Och försöka få i sig så mkt blutsaft som möjligt även om det smakar skit.
Svar på tråden BF januari 2014