Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF januari 2014

SaraKarla skrev 2013-08-13 12:36:47 följande:

Jag har som du popcornplaya, testade ditt (tidigare) tips med druvsocker och ibland lindrar det lite, men ibland kan det komma efter måltid precis som för dig nu. Enligt min bm så är det normalt och beror på "hormonchock" i kroppen smile1.gif men otroligt obehagligt!

Ja jag kan få blodtrycksfall/blodsockerfall ibland men då blir det mer myrornas krig i synen. Detta kändes så annorlunda.

Men som det mesta är det väll hormoner som bråkar.

Nu sover dottern middag och till sonen har jag satt på en film så nu hoppas jag få blunda en liten stund i soffan.
  • popcornplaya

Till er som är oroliga för vikten, jag laddade ner appen shape up dör man fyller i vad man äter och så räknar den kalorier. Men jag använder den inte för att banta utan för att ha lite bättre koll på vad jag faktiskt stoppar i mig. Går efter de kalorier som är rek att en gravid ska få i sig.

• popcornplaya
    c4trin skrev 2013-08-14 10:52:02 följande:

Shape up e en bra app! Dock gjorde jag precis motsatts till dig, använde den tills jag blev gravid o slutade då :P Men tycker man att man gått upp lite mycket så e den ju ett kanontips!

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
    Ja jag använder den mest till att ha lite koll så jag inte proppar i mig allt för mkt utan ligger på en normal nivå. Banta vill jag absolut inte göra som gravid men kanske slippa gå upp 25 kg som med dom andra barnen.
  • popcornplaya
    Veronica76 skrev 2013-08-14 11:30:24 följande:

Var på RUL idag och allt hon kunde se såg normalt ut. Smurfan var dock blyg så det blir nytt besök nästa vecka för att kolla lite till bla mäta huvud och kolla ansiktet.

Känner av henne varje dag numera då hon buffar på mig för att få uppmärksamhet (är i v18+6), kände inte så här tidigt och regelbundet när jag väntade sonen så det verkar stämma att man känner tidigare med andra barnet.

Har denna vecka även berättat på jobbet oxå så att de vet att jag försvinner ett tag från och med jul.  

Antar att ni kunde se att det va en tjej då i alla fall ;)
  • popcornplaya
    c4trin skrev 2013-08-14 12:05:30 följande:

Jo de förstod jag, menade att den e bra att kunna hålla lite koll :)
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
    Ja jag har ätit mkt bättre och mer regelbundet sen jag började med appen.
  • popcornplaya
    Veronica76 skrev 2013-08-14 12:17:16 följande:

Det fick vi reda på när vi gjorde moderkaksprovet så det har vi vetat ett tag = ) Å sonen verkar glad åt att få en lillasyster!
    Ja just det, glömde att ni gjorde moderkaksprov.
  • popcornplaya
    Tokfrans skrev 2013-08-14 12:58:53 följande:

När började ni känna bebis?
    Jag går in i v.17 på fredag men har inte känt nått än, samt min mage är inte direkt större, bara på kvällarna efter mat osv kan man ana gravidmage.

Och har stickningar i magen ibland och lite värk, vad är de?  

Känner nån gång ibland kanske och är i v.20 med tredje barnet. Har moderkakan i framvägg så det blir ju stötdämpning.

Det du känner i magen är nog att livmodern växer för fullt.
  • popcornplaya
    Me2 skrev 2013-08-15 07:18:18 följande:

Tillbaka efter semestern, över 1200 olästa inlägg.......
    Tror inte att jag orkar läsa in vad som hänt, men hoppas att det går bra för alla !

Tänkte höra hur ni har det med BM besök ?
    Jag har inget från inskrivningen som var i v8 fram till v21, tycker det känns väldigt långt emellan....
    Nu är det juh iofs 3:e barnet, men jag mår inte direkt bra smile4.gif och det visste BM från början. 

Jag ska inte dit fören jag är i v.26. Men om du inte mår bra får du ju höra av dig till henne!
  • popcornplaya
    Kramardig skrev 2013-08-15 08:59:59 följande:

Fler som väntar andra barnet? Ibland gör min pojke mig skogstokig! Trotsar som aldrig förr och är bara elak och jävlig mot mig. Han har varit hemma sedan mitten på juni så jag kan tänka mig att han saknar dagis lite.

Men ibland undrar jag vad fan vi gett oss in på när vi nu har en till på g. Hur ska man klara av det? Tänk om bebisen får kolik eller något, hur ska man klara vara mamma till en 3åring också?

Jag väntar tredje men min femåring har vart hemma hela sommaren och nu trotsas det ganska bra här hemma också. Vissa dagar undrar man vad man ger sig in på och andra dagar när barnen är snälla kan jag tänka mg 10 barn, haha men jag längtar tills barnen ska börja dagis igen för jag har inte så mkt ork att stimulera dom just nu som dom förtjänar.
  • popcornplaya
    SaraKarla skrev 2013-08-15 09:05:51 följande:

Jag väntar andra barnet men är rätt positivt inställd, än så länge ;) stora barnet ska sluta helt på dagis när jag blir föräldraledig, tror det funkar bäst här.men alla är olika! Tror det är normalt att oroa sig lite :)

Man känner ju sina barn bäst :)

Hyr gammalt är ditt barn nu igen?
Svar på tråden BF januari 2014