• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SaraKarla
    Mymemlan skrev 2013-06-04 20:00:19 följande:
    Snart ska vi äta nygjord rabarberkräm, mmmums! :D 

ÅÅÅ det lät jättegott! Hemmagjord?
  • SaraKarla
    Working girl 29 skrev 2013-06-04 20:04:24 följande:
    Ingen annan som haft problem med detta? Nu hemma från jobbet och känner mig jättedeppig :( Kanske alla hormonerna med men har känns som jag haft gråten i halsen hela dagen för detta och varit orolig. Ska på VUL nästa fredag om drygt en vecka då jag nästan är i vecka 8 men har funderat på att beställa tid innan.

Jag har inte haft det problemet, men har läst att det inte alls behöver betyda något dåligt, och jag har en kompis som hade så i början av sin grav. Och den slutade bra Men jag skulle absolut höra av mig till GYN ändå, bara så du kan få stilla din oro.
  • Working girl 29
    sunnydays skrev 2013-06-04 20:14:38 följande:
    Jag har inte varit med om det, men det finns massa anledningar man kan blöda lite när man är gravid som inte behöver vara mf. Vanligt att blodkärlen spricker. Har du ont?
    Tacl för ditt svar :)

Nej, har inte ont. Har googlat lite och verkar ju vara en hel del som säger att det är vanliga med rosa eller något blodblandade flytningar men man blir ju ändå helt nojig ;) Var tvungen att göra ett nytt graviditetstest nu när jag kom hem (vet att testet kan visa positivt ett tag efter missfal men kändes ändå bättre)

Känner mig dock fortfarande livrädd nu , usch 
  • sunnydays
    Working girl 29 skrev 2013-06-04 20:19:55 följande:
    Tacl för ditt svar :)

Nej, har inte ont. Har googlat lite och verkar ju vara en hel del som säger att det är vanliga med rosa eller något blodblandade flytningar men man blir ju ändå helt nojig ;) Var tvungen att göra ett nytt graviditetstest nu när jag kom hem (vet att testet kan visa positivt ett tag efter missfal men kändes ändå bättre)

Känner mig dock fortfarande livrädd nu , usch 
    Förstår att de är läskigt, jag hade känt lika dant. Att du inte har ont är ju ett bra tecken. Det är nog bara ett sprucket blodkärl, men ring bm och kolla vad hon säger. Brukar kolla på I didn´t know i was pregnant och där är de många som får så stora blödningar så de tror de får sin mens.
  • Working girl 29
    sunnydays skrev 2013-06-04 20:23:24 följande:
    Förstår att de är läskigt, jag hade känt lika dant. Att du inte har ont är ju ett bra tecken. Det är nog bara ett sprucket blodkärl, men ring bm och kolla vad hon säger. Brukar kolla på I didn´t know i was pregnant och där är de många som får så stora blödningar så de tror de får sin mens.
    Tack för stödet :) Hoppas det inte ska vara något farligt! Funderar på om ett missfall kan bestå av enbart rosa/ljusröda flytningar eller om det alltid måste blöda mer eller göra ont. Jobbigt när man aldrig vart gravid innan :S
  • Ellen 20

Jag har molvärk. De lixom små hugger i livmodern men inte mer än så. Har fortfarande rosa flytningar som ibland är mer och ibland mindre. Ska ringa gyn imorgon. Så himla rädd att något är fel :(

• Working girl 29
    Ellen 20 skrev 2013-06-04 20:33:32 följande:
    Jag har molvärk. De lixom små hugger i livmodern men inte mer än så. Har fortfarande rosa flytningar som ibland är mer och ibland mindre. Ska ringa gyn imorgon. Så himla rädd att något är fel :(
    Jobbigt är det. Känner samma... Ska du be om ett VUL?
  • sunnydays
    Working girl 29 skrev 2013-06-04 20:33:18 följande:
    Tack för stödet :) Hoppas det inte ska vara något farligt! Funderar på om ett missfall kan bestå av enbart rosa/ljusröda flytningar eller om det alltid måste blöda mer eller göra ont. Jobbigt när man aldrig vart gravid innan :S
    Tror det borde vara mer och klumpar i för att vara mf. Vet inte vilken v du är i, men lillen har ju iaf vuxit till sig lite.
    www.1177.se/Stockholm/Tema/Gravid/Graviditeten/Komplikationer-och-besvar/Blodning-under-tidig-graviditet/
  • Mymemlan
    SaraKarla skrev 2013-06-04 20:18:40 följande:

ÅÅÅ det lät jättegott! Hemmagjord?
    Ja, gjorde den nyss, så vi åt ljummen med socker på och mjölk. Så gott! Sonen på 3 tyckte det var toppen och tror allt bebisen i magen också gillade eftersom jag faktiskt kunde äta det då jag har så probleem med illmåendet.. haha =) 
  • Mymemlan

Ser att ni diskuterar sommar. Jag ska jobba inom vården. På sjukhus som undersköterska 10 juni - 8 agusti. Hoppas illamåendet ger sig så jag kan börja jobba, har sett fram emot det länge. Hade min t4 praktik där som sjuksköterska så trivs så bra på den avdelnigen!! :) 

Svar på tråden BF januari 2014