• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays
    Potatis skrev 2013-06-04 12:28:09 följande:
    Allt jag äter kommer upp igen. Så less detta illamående! Har fått amosyt utskrivet, verkar fungera men jag blir lite snurrig av den.
    Jag är ju så hungrig! Hoppas att detta släpper snart... V6+3
    Har du testat fått lergigan comp och bvitamin? Funkar ganska bra för mig, innan kunde jag inte röra mig eller prata utan att kräkas.
    Försök att äta ofta, typ varje timme.
    Har sea band också som jag sätter på mig när jag känner mig värre. Men man måste kolla så de sitter på rätt punkt lite då och då, så tar man av sig när man känner sig bättre.
  • sunnydays
    Mymemlan skrev 2013-06-04 12:53:50 följande:
    Jag går också in i vecka 10 imorrn :) 
    Vad roligt, då är vi lika långt gångna precis då :)
  • sunnydays

Håller förövrigt med johannaoo om seabanden, bra komplettering till tabletterna. Bara man kollar så de sitter på rätt punkt och inte på ådrorna och tar av de när man känner sig bättre

• popcornplaya

Vilja89: jag åt också lchf innan jag blev gravid och försökte hålla det ett tag men nu crejvar jag kolhydrater som aldrig förr. Bröööööd säger jag bara ;) haha

• Lilla Ladyn

Jag är nu i V 8 och har gått en hel vecka nu utan symptom. Fick en krampaktig kännsla i magen förra söndagen och sedan var alla symptom borta, förutom att jag är trött. Vul på fredag :/ Någon mer som "tappat" symptom så tidigt?

• SaraKarla

Hade aldrig klarat mig utan kolhydrater! Men sockersug har jag inte fått. Bröd är ett måste i mitt liv, och gröt! Jag räknade kalorier innan jag blev gravid, och nu vill jag inte ens veta hur mycket jag äter men hoppas det räknas inom det normala.

• Oh baby

Var på vul igår och fick se hjärta å så igen. Däremot blev jag framflyttad. Jag gjorde ett vul 24/5 som sa att jag var i v 6+1. Enligt det skulle jag då vara i v 7+4 igår. Men när vi gjorde ett andra vul igår (för att min man skulle få vara med och vi har gått hos en fertilitetshjälp) så var jag i v 8+4. Jag har lite svårt att se att vi skulle vara så långt gågna, men det är vad de säger och att det är lättare att mäta ju större barnet är. Så idag är jag i v 8+5 och går in i v 10 på torsdag insåg jag just, inte imorgon   

Känner mig mest trött och förvirrad just nu. Längtar efter sommarlov i skolan!

Plugga på nätterna är jättesvårt när man är gavid, sover jag för lite får jag migrän helt plötsligt!

• Kärleksmiraklet
    Lilla Ladyn skrev 2013-06-04 13:21:25 följande:
    Jag är nu i V 8 och har gått en hel vecka nu utan symptom. Fick en krampaktig kännsla i magen förra söndagen och sedan var alla symptom borta, förutom att jag är trött. Vul på fredag :/ Någon mer som "tappat" symptom så tidigt?
    jag tycker att dem kommer å går mest hela tiden dom där symptomen. Inge roligt alls! jag skulle också vilja göra ett ultraljud, hur kommer det sig att du ska göra VUL?
  • Working girl 29

Någon mer som haft rosa/ ljusröda flytningar! Är i V6 nu och upptäckte lite 2 gånger när jag vart på toaletten idag. Inte ont i magen men blev ändå orolig.

• Potatis

"Sunnydays": jag har inte provat lergigan än, ska träffa läkaren imorgon och hoppas på dom istället. Seaband fungerar inte på mig... Än så länge iaf.
    Tack för tipsen! :)

Svar på tråden BF januari 2014