• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays
    Potatis skrev 2013-06-04 16:05:41 följande:
    "Sunnydays": jag har inte provat lergigan än, ska träffa läkaren imorgon och hoppas på dom istället. Seaband fungerar inte på mig... Än så länge iaf.
    Tack för tipsen! :)
    seaband fungerar inte på mig sj heller, har de tillsammans med lergiganen.
    Hoppas du får något som funkar för dig
  • Lilla Ladyn
    Kärleksmiraklet skrev 2013-06-04 15:21:12 följande:
    jag tycker att dem kommer å går mest hela tiden dom där symptomen. Inge roligt alls! jag skulle också vilja göra ett ultraljud, hur kommer det sig att du ska göra VUL?

Jag ringde en privat mottagning och bokade tid och det var inga problem alls men man får ju betala typ 600:- men det är ju inget att orda om, värt att få veta.

Men mina symptom som molvärk och ömma bröst försvann över en natt och har ej kommit tillbaka på en vecka :/ har du haft symptom som vart borta så länge?
  • Lilla Ladyn

Hehe du kanske menade varför jag ska göra vul istället för ul?! Det är för att jag tänkte att dom nog kan se lättare så tidigt med vul.

Lilla Ladyn skrev 2013-06-04 16:15:22 följande:
    Jag ringde en privat mottagning och bokade tid och det var inga problem alls men man får ju betala typ 600:- men det är ju inget att orda om, värt att få veta.

Men mina symptom som molvärk och ömma bröst försvann över en natt och har ej kommit tillbaka på en vecka :/ har du haft symptom som vart borta så länge?

• Ellen 20
    Working girl 29 skrev 2013-06-04 15:34:13 följande:
    Någon mer som haft rosa/ ljusröda flytningar! Är i V6 nu och upptäckte lite 2 gånger när jag vart på toaletten idag. Inte ont i magen men blev ändå orolig.

Jag har haft de hela dagen. Börjar bli bra orolig. Nu har jag fått molvärk också och är rädd att de är på g till ett missfall.
  • Aadomeniqe

I morgon är det dags för VUL :D ska bli super mysigt att få se bebben igen ! Maken var ju aldrig med sist och såg h*n .. Så för han är det extra spännande :))

• Oh baby
    Aadomeniqe skrev 2013-06-04 16:24:52 följande:
    I morgon är det dags för VUL :D ska bli super mysigt att få se bebben igen ! Maken var ju aldrig med sist och såg h*n .. Så för han är det extra spännande :))

På gårdagens vul var läkaren så där jobbigt negativ till att göra flera vul (jag gjorde ju ett 24:e maj) och han var även negativ till kub-test. Jag åker ju till sthlm för att göra kub-test och ville därför säkerställa hurlångt gången jag var så man intebehöver åka långt flera ggr för att man kommer i fel vecka. Och han ifråasatte det kraftigt med kub för han menade på att det kan ju lika gärna gå fel senare i graviditeten/förlossningen iallafall ch då vet jag ändå inget om jag får ett friskt barn innan. Och då tog han även upp det här med att göra många ultrljud (eller nöjjesultraljud som hankallade det) och riskerna med det (vilket just nu främst verkar vara risken för att de blir vänsterhänta).

Haha vet inte varför jag skriver det här till dig ;) Vart bara så irriterad på läkaren, hormonell kanske ;)   
  • Aadomeniqe

Ohbaby: haha gullet ös på med skiten läkaren säger bara ^^ ! Dom pratar så mycket dom där . Men kom på nu att det är inget VUL ja ska göra utan ett vanligt UL !

• Angvik77

Potatis skrev 2013-06-04 16:05:41 följande:
    "Sunnydays": jag har inte provat lergigan än, ska träffa läkaren imorgon och hoppas på dom istället. Seaband fungerar inte på mig... Än så länge iaf.
    Tack för tipsen! :)

Jag hoppas du får något som hjälper dig......Jag äter lergigan comp denna gång oxå och det hjälper mig.
Svar på tråden BF januari 2014