Inlägg från: SaraKarla |Visa alla inlägg
  • SaraKarla

BF januari 2014

Hmm, hade moderkakan fram med första barnet. Är det större chans att man får det med andra också? Vad är vanligast?

• SaraKarla

Annadenise: Jag är rätt lugn, hehe, var ju likadant med första barnet! Kände knappt ungen under hela grav, inte så som alla andra kände iaf :) men det är ju ändå "sent" känns det som! Tror dock jag kände en del buffar igår, men sååå svagt. Orolig är jag ej,snarare otålig!!

• SaraKarla

Går in i vecka 20 i övermorgon och har hittills känt några enstaka buffar/sparkar, men fladder verkar inte jag kunna känna?

Ni som är lediga idag, vad ska ni göra? Har själv en ledig dag och blir uttråkad så fort jag vaknar tips på vad man kan hitta på?

• SaraKarla

Jag har jättesvårt för att vara ledig får väl bli mest städ och laga någon god middag kanske. Men det blir ju vardag så snabbt när man ska vara hemma en längre period. Därför jag tycker det är ganska tråkigt att vara föräldraledig

• SaraKarla

Jag sover som en Gud konstigt nog samma med ettan, hade inte ens problem på slutet. Dock är det obehagligt att ligga på magen när jag har sammandragningar, då gör det ont!

• SaraKarla

Ja, jag kan sova på magen utan problem! Kommer nog kunna göra det ett bra tag till, som tur är, jag somnar lättast på magen!

• SaraKarla

Usch, Josefine, låter inte bra. Har samma besvär, men har på något vänster lyckats jobba ända till nu ändå. Dock går jag över till studier nu i höst som tur är, hade nog inte orkat jobba en dag till.. Har svimmat hemma en gång ganska nyligen! Haft infektion och lite blödningar. Gjorde rul för ett tag sedan å allt var bra tack å lov :) tycker inte du ska tänka på ditt jobb nu, hälsan måste komma först.. Jag är likadan, gör allt för att slippa vara sjukskriven, men har lärt mig att det blir värre i längden då!

• SaraKarla

Finns tydligen inget att göra åt dessa besvär mer än att vila, och självklara saker som att äta och dricka mycket vatten - men det hjälper inte mig ett dugg!

• SaraKarla

Jodå, det gick väldigt bra. Återhämtade mig ganska snabbt faktiskt, har liksom väntat på att det ska hända min bm nämner inget om sjukskrivning och säger att allt är normalt, detta beror på "hormonchock" i kroppen säger hon. Hur blir alla sjukskrivna? har funderat lite på hur jag gör när skolan börjar igen, pendlar 25mil/dag nämligen, kan bli tufft med yrsel,men ändå lättare än att jobba? Hmm nej,är du sjuk så är du! Din chef verkar ju inte vara så kompetent. Var vuxen och säg som det är, du mår inte bra. Resten är hennes problem!

Svar på tråden BF januari 2014