• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Malimari

Då sonen hatade att åka vagn är den näst intill oanvänd, en Crescent Comfort. Hederlig modell som tar sig fram överallt! Är inte så vagntokig att jag har lust att köpa nåt annat.. Han kommer säkert inte vilja åka vagn alls när den nya kommer, blir en ståbräda istället tror jag.

• JohannaOo

Jag vill gärna ha en bugaboo Buffaloo men kan inte riktigt motivera en så dyr vagn så jag tror det kommer bli en Brio Smile.

Tjejnamn; Malva eller Idun
    Killnamn: Hannes 

• moto
    Burberry skrev 2013-06-10 12:36:36 följande:
    Jag googlar en del på vagnar. När bebisen kan sitta själv så ska vi köpa en såndär babyzen yoyo (liten, går som handbagage på flyget, perfekt för oss som gillar att resa)

Så till dess behöver vi bara en resevagn med större hjul och med adapter för babyskydd (någon liggvagn behöver jag inte, till twinsen använde jag nästan bara strollers o joggervagn så känns onödigt köpa något jag ändå inte använder, speciellt inte på vintern). Som det nu ser ut köper vi vagn i USA när vi far dit i oktober, har hittat flera jag är nöjd med på nätet, billigt dessutom.

Andra tänkbara vagnar är Stokke, Mutsy, quinny zapp men tycker de känns onödigt dyra för en så kort period. Men bodde jag i stan skulle jag köpa någon av dem, här ute på vischan känns det lite som bortkastade pengar.
    hade ni ingen liggvagn till tvillingarna?

JohannaOo skrev 2013-06-10 12:09:03 följande:
    Har ni börjat prata namn?
    Har ni funderat på barnvagn? 
    Här blir det med störta sannolikhet en Bugaboo Buffalo! Hjärta
    Ang namn så kommer vi inte överens, så vi kommer ta reda på kön vid ul för att iaf kunna koncentrera vår namnfejd till ett kön! Flört

• popcornplaya

Tänker inte alls på namn än. Känns alldeles för tidigt. Även inköp får vänta tills minst efter rul. Vi tänker ju kolla kön så det känns onödigt att fundera på sånt innan vi vet kön också. Har även mkt kvar från de andra barnen.

• Siran

Svårt med namn, får nya favoriter varje dag känns det som ;)

Just nu

Flicka: Lykke, Milla, Vera (efter gamlafarmor)

Pojke: Tristan

• Josefine02

Tjej: Elise, Elsa, Alicia
    Pojke: Carl

Sambon håller tyvärr inte med om några av de namn jag har föreslagit. Skit tråkigt. Men han kan inte komma med några egna förslag heller så. Han svar är bara "vet inte" gaah!!! :)

Har altid tyckt att Brio Go är en fin vagn! Men vi ska gå och testköra lite först och se vad vi tycker! Och sen kanske köpa på blocket, kostar ju multum nytt!

• JohannaOo
    Josefine02 skrev 2013-06-10 16:15:04 följande:
    Tjej: Elise, Elsa, Alicia
    Pojke: Carl

Sambon håller tyvärr inte med om några av de namn jag har föreslagit. Skit tråkigt. Men han kan inte komma med några egna förslag heller så. Han svar är bara "vet inte" gaah!!! :)

Har altid tyckt att Brio Go är en fin vagn! Men vi ska gå och testköra lite först och se vad vi tycker! Och sen kanske köpa på blocket, kostar ju multum nytt!
    Har funderat på Go med, men då vill jag absolut kunna köpa till vinterdäck och det går tydligen bara på årsmodell 12 och 13, och det finns inte så många ute på blocket än i de årsmodellerna, men hinner kanske komma. 

Svar på tråden BF januari 2014