• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SaraKarla
    winterlong skrev 2013-06-10 06:59:08 följande:
    Tack ska ni ha :) Jo, vi har gott om tvillingar i släkten på båda sidor så vi var väl medvetna om att chansen fanns, men ändå var vi inte alls inställda på att så skulle vara fallet. Nu blir det att försöka vänja sig vid tanken på tre barn på under 1,5 år... puh!

Men grattis! Wow Det kommer ni att fixa. Å vad roligt
  • SaraKarla
    Flikkan skrev 2013-06-09 21:59:42 följande:

Ladda hem Appen : gravid app eller gravidkalender. I Appen finns det en meny längst ned där står det play, gå in där och starta avslappningsöving! Haha jag skulle bara testa den för några veckor sedan och jag somnade ;) Testa :)

Det låter lovande, det måste jag ju testa! Hehe Jag har inga problem att somna när jag väl lägger mig i sängen, men det är just det där att kunna slappa på kvällen, varva ner framför en film i soffan osv, som jag inte klarar av. Jag måste göra något hela tiden, börjar bli riktigt störande nu när min kropp verkligen behöver vila mer. Barnmorskan tyckte att jag skulle sjukskriva mig en vecka men jag sa att jag ville försöka jobba osv som vanligt, tror nästan jag mår sämre av att gå hemma. Hehe
  • SaraKarla

Förresten, någon annan som har höga blodvärden? Jag fick åka in och ta massa prover för min yrsel men allt var bra. Blodtryck var bra, blodsocker bra men så hade jag höga blodvärden. Men läkaren sa inte så mycket om det? Det verkade vara högre än normalt i alla fall, vad beror det på??

• Tokfrans

Går in i v8 på fredag, och har än inte ringt till barnmorskan. 
    Suger att inte ha så mycket pengar på sin mobil och inte ha en hemma telefon :/ 

• Burberry

Grattis Winterlong! Härligt med tvillingar; det är faktiskt dubbelglädje kan jag intyga (mamma till två 4åringar).

Här välkomnar jag vecka 9 idag. Blöder fortfarande dagligen, men inte kännt mig så oroad nu att jag tagit flera vul, är ganska säker på att det bara är slemhinnorna som bråkar pga min progesteronmediciniering. Men känns skönt att ha sett ett tickande hjärta i tisdags, och veta jag bara behöver ringa så får jag nytt vul om jag börjar oroa mig.

På onsdag blir det inskrivning på mödrarådgivning.

På matfronten är det mest Risifrutti, jordgubbssoppa o HoneyPuffs som slinker ner, men faktiskt så har jag denna graviditet också nästan varje dag klarat av ett mål varm mat (helst thai eller indiskt), vilket är lyx jämfört med förra gången då jag levde på youghurt och glass de första 4 månaderna.

Mammakläder shoppar jag också för tillfället, både på loppisar och finlands motsvarighet till tradera. Så skönt med mammashorts istället för vanliga som spänner på magen! Vi har dåligt med butiker för mammakläder här där jag bor, och HM hade i år inte riktigt min typ av kläder, ja förutom en svartvitprickiga klänningen som nu är typ mitt favoritplagg

• Tokfrans
    Aadomeniqe skrev 2013-06-10 11:25:43 följande:
    Tokfrans: kan du inte ringa alls? Tror dom ringer upp dig
    Jag kollade efter de, fick för mig att man kunde lämna in sitt nummer så ringer dom upp men dom har ingen hemsida så lite svårt.

Sen är jag ju rädd att nått hände här när jag blödde, blödde ju inte kraftigt och de verkar har slutat men oron är ju ändå att man inte kan se ett tickande hjärta.  Och nålar ska vi inte snacka om, total fobi haha
  • Aadomeniqe

Tok: jaha , va träligt :/

Ja det förstår jag , så länge du inte har ont eller det är klumpar så ska du inte oroa dig :) snart får du se din bebis ..

Svar på tråden BF januari 2014