• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays
    Tokfrans skrev 2013-06-10 11:28:29 följande:
    Jag kollade efter de, fick för mig att man kunde lämna in sitt nummer så ringer dom upp men dom har ingen hemsida så lite svårt.

Sen är jag ju rädd att nått hände här när jag blödde, blödde ju inte kraftigt och de verkar har slutat men oron är ju ändå att man inte kan se ett tickande hjärta.  Och nålar ska vi inte snacka om, total fobi haha
    När jag ringde så var det telefonsvarare så de ringer upp, annars kanske du kan ringa och kolla om de kan ringa upp? Går annars rätt fort att boka tid.
    Eller så kanske du kan gå hem till någon och ringa?
  • Tokfrans
    sunnydays skrev 2013-06-10 11:35:50 följande:
    När jag ringde så var det telefonsvarare så de ringer upp, annars kanske du kan ringa och kolla om de kan ringa upp? Går annars rätt fort att boka tid.
    Eller så kanske du kan gå hem till någon och ringa?
    Jo jag tänkte på de med, men jag är nyinflyttat här i denna staden, är från Göteborg och aldrig rört mig utanför haha.

Har inga vänner än här, känner bara svärmor och  då slutar de med att förstöra överraskningen :P

Kommer nog på nått. Hoppas jag annars får jag gå 40 min till kliniken i värsta fall :) 
  • JohannaOo

Gick in i vecka 11 igår, och ÄNTLIGEN  börjar tröttheten och illamåendet ge med sig. Så skönt!

• Tokfrans
    JohannaOo skrev 2013-06-10 12:09:03 följande:
    Har ni börjat prata namn?
    Har ni funderat på barnvagn? 
    inte barnvagn än men namn,

Tjej : Elinor, Nea, Lily 

Kille : Damien , Theo , Kim

Dom hittills :) själv då ?

• Chaplin89

Inskrivningen avklarad, nu väntar jag på tid för KUB :)

Jag har inte börjat shoppa alls ännu, väntar till efter RUL :)
    Kommer att ha samma barnvagn som till sonen och namn har vi inte bestämt ännu :)

• Burberry

Jag googlar en del på vagnar. När bebisen kan sitta själv så ska vi köpa en såndär babyzen yoyo (liten, går som handbagage på flyget, perfekt för oss som gillar att resa)

Så till dess behöver vi bara en resevagn med större hjul och med adapter för babyskydd (någon liggvagn behöver jag inte, till twinsen använde jag nästan bara strollers o joggervagn så känns onödigt köpa något jag ändå inte använder, speciellt inte på vintern). Som det nu ser ut köper vi vagn i USA när vi far dit i oktober, har hittat flera jag är nöjd med på nätet, billigt dessutom.

Andra tänkbara vagnar är Stokke, Mutsy, quinny zapp men tycker de känns onödigt dyra för en så kort period. Men bodde jag i stan skulle jag köpa någon av dem, här ute på vischan känns det lite som bortkastade pengar.

• sunnydays

Får vi en tjej blir det nog en Linnea, sambon bad mig "paxa" det för mina syskon för några år sen när de fick barn.
    Killnamn är helt omöjligt, finns inte ett enda. Andranamn på tjej blir efter min sambos syster som gick bort och på kille efter min pappa som gick bort.

Vagn blir nog en Kronan Duo S.

• HimmelHav
    JohannaOo skrev 2013-06-10 12:09:03 följande:
    Har ni börjat prata namn?Har ni funderat på barnvagn? 

Namn? Vi har kvar Oscar som alternativ från när vi fick 1:an. Fast jag tycker det är så vanligt nu... Har alltid gillat Adrian, men sambon refererar till husvagnen Adria, så det lär det inte bli. Gillar Sofie, Celine, Iris, Harriett, Carl, Svante. Vagn har vi sparat den vi hade tidigare, en Brio Sing med babyskydd så den får funka till lillis också. Frågan är isf om man måste köpa en syskonvagn... Nån som har några tips?
  • hundenhubbe

Jag vill ha Elin eller Elinore om de blir en tjej och blir de en kille har vi pratat om Gustav. 
    Jag vill ha en EmmaLjunga vagn  

Svar på tråden BF januari 2014