• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Mymemlan
    sunnydays skrev 2013-05-07 09:59:31 följande:
    Här händer det mycket :)
    Grattis till alla nya!

Min sambo är så söt, han började skriva "gravid dagbok" på gravidappen igår.
    Så har han gått in i nån "ska ta hand om" jättemycke. Igår åkte jag och hämtade honom efter jobbet. Ja e såndär som inte kör inne i sj stan mer än igenom eller så någon lättare väg när jag jobbar på vissa ställen. Så iaf, råka åka förbi där jag skulle hämta så åkte runt lite men då han bli helt orolig för om jag skulle bli åka fel och bli orolig. Inte ens något svårt ställe att åka till, tar 15 min med bil hemifrån.
    Så ville han inte åka och jobba igår, ville va hemma och fixa och ta hand om mig.
    Försöker säga att jag mår rätt som vanligt än och att huvudvärken snarare är att jag inte dricker en massa kaffe längre :)
    Huvudvärken, känner jag igen! 
    Jag pluggar hemma, så man vill gärna ha kaffe för att få in all fysiologi och latin.. Men näpp, bara 2-3 koppar per dag (lite kaffe,mkt mjölk och lite socker). Förstod inte huvudvärken först, men kopplade ihop sen ;)

Pojke född -09, bebis jan 2014
  • Mymemlan

Jag är trött, och relativt nyvaken.. 
    Jämt trött, herregud. Har fått vara uppe med sonen inatt som har astma och inhalerat då han har väst och haft problem med andningen.. Hoppas nästa barn slipper det! 

• sunnydays
    Mymemlan skrev 2013-05-07 10:04:45 följande:
    Huvudvärken, känner jag igen! 
    Jag pluggar hemma, så man vill gärna ha kaffe för att få in all fysiologi och latin.. Men näpp, bara 2-3 koppar per dag (lite kaffe,mkt mjölk och lite socker). Förstod inte huvudvärken först, men kopplade ihop sen ;)

Ja jag dricker normalt 3-4 koppar om dan. Nu har jag inte druckit kaffe sen i lördags, vill inte behöva dricka varje dag. Köpte chailatte till min tassimo igår som jag sitter och dricker på nu :)
  • Mymemlan

Man får dricka 3 normalstora koppar per dag :) jag brukar dricka 1-2 halva koppar och ibland 3 :) 

• sunnydays
    Mymemlan skrev 2013-05-07 10:15:06 följande:
    Man får dricka 3 normalstora koppar per dag :) jag brukar dricka 1-2 halva koppar och ibland 3 :) 
    Ja, men jag tänkte försöka att inte dricka varje dag. Vill inte ligga precis på gränsen. Dricker te och så också :)
  • Lua

Seabands, fungerar det verkligen? Det var jättekul att vara gravid första två veckorna, men nu, fy fan! Blir värre för varje dag, hur hanterar ni det här? Måste kanske försöka ta mig till närmaste apotek... När klingar det av? Ska det vara såhär fram till v 12?

• sunnydays
    Lua skrev 2013-05-07 10:54:26 följande:
    Seabands, fungerar det verkligen? Det var jättekul att vara gravid första två veckorna, men nu, fy fan! Blir värre för varje dag, hur hanterar ni det här? Måste kanske försöka ta mig till närmaste apotek... När klingar det av? Ska det vara såhär fram till v 12?
    Har inte behövt prova mina än. Men det är väl alltid värt att testa. Men mår man väldigt illa så finns de ju medicin man kan få utskrivet. Och prova ha nåt i magen hela tiden, äta något varje timme.
    Hoppas illamåendet försvinner
  • Baby2014
    sunnydays skrev 2013-05-07 11:05:51 följande:
    Har inte behövt prova mina än. Men det är väl alltid värt att testa. Men mår man väldigt illa så finns de ju medicin man kan få utskrivet. Och prova ha nåt i magen hela tiden, äta något varje timme. Hoppas illamåendet försvinner

De funkar jättebra på mig och andra jag känner som använt dom. På mig verkar de inom 10minuter och jag mår hur bra som helst. Dessa blir nog mina bästa vänner de första veckorna. Nu när det är så varmt så förvärrar det mitt illamående.
  • sunnydays
    Baby2014 skrev 2013-05-07 11:14:51 följande:

De funkar jättebra på mig och andra jag känner som använt dom. På mig verkar de inom 10minuter och jag mår hur bra som helst. Dessa blir nog mina bästa vänner de första veckorna. Nu när det är så varmt så förvärrar det mitt illamående.
    Men så bra. Då ska ja plocka fram mina om illamåendet kommer för mig :)
    Vet du hur de ska sitta för att trycka rätt?
    Jag har fått mina, men ingen beskrivning till
Svar på tråden BF januari 2014