• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Baby2014
    sunnydays skrev 2013-05-07 11:16:52 följande:
    Men så bra. Då ska ja plocka fram mina om illamåendet kommer för mig :) Vet du hur de ska sitta för att trycka rätt? Jag har fått mina, men ingen beskrivning till

Du ska lägga pek lång o ringfinger på handleden, punkten sitter då mitt under ditt pekfinger
  • Lua
    popcornplaya skrev 2013-05-07 11:49:31 följande:
    Mår ni illa allihop? Hade gärna tagit lite illamående, känner ingenting....
    DU KAN FÅ MITT! Jag sa till sambon igår kväll att jag hade ångrat mig, men riktigt så illa är det väl inte... sitter nu med seabanden på och hoppas det dämpas något. Vilken vecka är du i?
  • heartems

Popcornplaya: Du är inte ensam! Jag känner inte nått alls! Börjar seriöst fundera på om det bara va spökstreck på mina test men nä, 2 test som visa jätte starkt kan väl ändå inte vara spök.

Tänkte på en sak, vad händer om det lilla embryot är dött där inne? Blir det missfall då eller kan det fortfarande vara kvar där inne, men ändå vara dött? Någon som vet?

Måste ringa min BM och boka tid! Hoppas hon kan fixa att VUL

• popcornplaya

Lua: jag är i v. 5+0 idag.

Heartems: får man ma kan fostret va dött flera veckor innan kroppen stöter ut det. Ibland behövs det hjälp för att ta bort.

Hatar dessa första veckor! Man vågar ju knappt gå på toa! Är nojjigare nu än med dom två andra och då var jag allt ganska rädd också.

• heartems

Okej. Då ska jag verkligen be om ett VUL snart! Jag är i vecka 6 ( 5+4 ) så kan ju vara för tidigt också..

• popcornplaya

Nä då ska man allt kunna göra vul :) men kanske bäst att vänta till 6 fulla veckor i alla fall. Får du vul bara sådär i din kommun? Det va snällt :) här är dom hårda.

• heartems

Nä, dom är ganska hårda här också, men min barnmorska är helt underbar och tog min oro på allvar under graviditeten med min dotter så hon brukar ringa och boka VUL åt en :)

• Veronica76

Hej !

Hoppas in här med er.
    Väntar barn nr 2 med BF 11/1, så det är nytt nytt nytt = )

Är nu i 4+5 och har fått tid i juni för att göra första testerna inför KUB test då vi gärna vill kolla lite värden då man börjar komma upp i ålder... 

Har inga känningar alls ännu men hade det inte heller i min första graviditet så det känns bra, hoppas på att jag slipper alla foglossningsbesvär jag hade i förra som tyvärr oxå kom tidigt.       

• popcornplaya

Jag hoppas att foglossningen ska bli lindrig i alla fall. Ska försöka att inte gå upp så mkt i vikt för då brukar det bli värre också.

Är det många som ska göra kub? Hur resonerar ni runt det? Jag är så kluven på hur vi ska göra, velar fram och tillbaka.

Svar på tråden BF januari 2014