• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya
    hundenhubbe skrev 2013-07-29 20:02:39 följande:
    Jag började plugga direkt efter gymnasiet så har bara jobbat under somrarna :/
    Då har du nog inte jobbat upp nån sgi. Eller det beror ju på hur mkt du jobbat på sommaren, kanske det blivit nått högre av det men jag är tveksam.
  • Burberry
    Mymemlan skrev 2013-07-29 20:45:16 följande:

38 är nooog stora så 42 kmr aldrig passa. Med sonen på 3 år gickjag bara bara 3 kg och gick inte upp nån storlek :)

Jo, gick du upp så lite då så är det nog ingen risk 42orna börjar passa. Avis på dina gener!
  • FrejaP
    SB2011 skrev 2013-07-29 15:24:17 följande:
    Oj förstår att de känns konstigt! Å att de e mycket som snurrar i tankarna! Men va kul att det gått bra trots så mycket blödningar! Har dom slutat helt nu?
    Ja blödningarna slutade för snart två veckor sedan. Där jag var och gjorde UL kunde de inte säga vad det berodde på men hon rekommenderade att jag skulle be att få träffa en läkare vid inskrivningen. Kunde exempelvis beror på förändring på livmoderhalsen, låter ju inte helt bra... Har haft fyra missfall tidigare så helt lugn känner jag mig inte trots att de varit innan vecka 12.
  • Trollfia
    syskonlängtan14 skrev 2013-07-29 19:44:19 följande:
    Är era magar hårda. Har jätte komplex nu över att jag ser bara fet ut? Sambon lugnar mig med att de var samma med sonen men tittar jag uppeifrån så syns de att de är en gravmage men när jag tittar i spegeln blir jag bara äcklad typ... Är ju bara en fet sladdrig mage... Hmm jaja den hårdnar väl till sig snart kanske... Men är lite skraj att de kommer se ut så hela tiden pga. maghänget. har sett sådana bilder på gravida där de är gravidmagar och sen hänger hudpåsen under typ... ska nog sluta googla på de kanske ;)

Jag känner precis som du...men förhoppningsvis har vi våra "riktiga" gravidmagar =)
  • SB2011
    FrejaP skrev 2013-07-29 20:20:49 följande:
    Ja blödningarna slutade för snart två veckor sedan. Där jag var och gjorde UL kunde de inte säga vad det berodde på men hon rekommenderade att jag skulle be att få träffa en läkare vid inskrivningen. Kunde exempelvis beror på förändring på livmoderhalsen, låter ju inte helt bra... Har haft fyra missfall tidigare så helt lugn känner jag mig inte trots att de varit innan vecka 12.
    de förstår jag!  hoppas du kan få svar på va de beror på då så du slipper oroa dig för de iaf.. du borde få tid på spec mvc helt klart..och inte bara en läkare på mvc.... hur mår du annars? 
  • LeaveMeAlone

Jag är i v 16 och har gått upp hela 7 kg sedan inskrivningen. Fast innan semestern för 4 veckor sedan så hade jag bara gått upp 1½ kg så vet inte vad som hänt nu. Har ju inte kunnat äta speciellt mycket och visst har det blivit lite skräpmat under semestern men jag brukar inte ha lätt att gå upp i vikt. Men tror det är hormonerna som gör det för mig. Med sonen gick jag som sagt upp 30 kg utan att göra något speciellt annorlunda. Egentligen är det väl inte hela världen sålänge jag blir av med dom lika enkelt som sist.

• sagalo
    LeaveMeAlone skrev 2013-07-29 20:32:11 följande:
    Jag är i v 16 och har gått upp hela 7 kg sedan inskrivningen. Fast innan semestern för 4 veckor sedan så hade jag bara gått upp 1½ kg så vet inte vad som hänt nu. Har ju inte kunnat äta speciellt mycket och visst har det blivit lite skräpmat under semestern men jag brukar inte ha lätt att gå upp i vikt. Men tror det är hormonerna som gör det för mig. Med sonen gick jag som sagt upp 30 kg utan att göra något speciellt annorlunda. Egentligen är det väl inte hela världen sålänge jag blir av med dom lika enkelt som sist.
    Är precis likadant för mig! Brukar inte heller gå upp i vikt lätt annars, utan står stadigt på samma vikt trots att jag är en riktig storätare och gottegris :p Så nu när jag är gravid så är det som om kroppen helt ställer om sig och bara samlar på sig aaallt man trycker i sig :) Men känner som du, så länge jag inte får problem att bli av med gravidkilona sen så känns det ok! Även om jag ju helst slipper gå upp lika mycket som förra gången... :) Hoppas jag får lite ordning på vad jag stoppar i mig sen när semestern är över och man får lite rutin i vardagen igen!
  • Evemal

Igår kände jag första fosterrörelsena vecka15+6 :) ni som redan har 2 barn eller väntar ert andra, hur berättar man för en 19 månaders att han ska bli storebror? Jag har pekat på min mage och sagt att bebisen är där och om vi frågar honom var bebisen är så pekar han på min mage. Är lite nervös för hur de kommer bli, om han kommer vara snäll mot syskonet osv.

• syskonlängtan14
    Evemal skrev 2013-07-29 21:43:09 följande:
    Igår kände jag första fosterrörelsena vecka15+6 :) ni som redan har 2 barn eller väntar ert andra, hur berättar man för en 19 månaders att han ska bli storebror? Jag har pekat på min mage och sagt att bebisen är där och om vi frågar honom var bebisen är så pekar han på min mage. Är lite nervös för hur de kommer bli, om han kommer vara snäll mot syskonet osv.
    jag undrar detsamma fast vår son är 2. han fattar lixom inte de heller. han vet vad bebis är men när jag frågar honom om han vill ha en bebis så skriker han NEJ :) Han kommer väl få en hel chock den dagen jag pekar på magen och säger att de är en bebis där inne.. Har letat efter en bra sagobok men hittar ingen som ligger på hans nivå.
  • LinnJes

Tipsar om "Emma och lillebror". Kanske lite för avancerat men min 2-åring klarar av den iaf. :)

Svar på tråden BF januari 2014