• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • syskonlängtan14

Jag ska nog ta en tur till bibblan denna veckan. De hade en del som jag var intresserad av då kan man ju låna hem först och se om de är intressant eller inte. Tyckte att  Knut Rut och lilla tjut lät kul :)

• dosed

Busiga bebben är en bok vi har som är jättebra, finns flikar man kan vända upp där mammans mage är så ser man bebisen vad den gär där inne, äter mm. Min son på 3 tycker den är kul iaf och den är lagom detaljerad :)

• Kramardig

Vi har på två månader fått 4 bebisar i vår bekantskapskrets och min son på 2år och 4 månader är helt förtjust i dessa små varelser! Han lägger sig bredvid bebisen och säger med en "mesig" röst "heeej bebis" och är överlycklig. Han vill hålla deras händer och prata med dom.

Vi har sagt åt honom att mamma har en bebis i magen och han brukar prata med bebisen ibland och pussar mig på magen. Väldigt gulligt!!

Men vi räknar inte med att han kommer vara så med lillebror/lillesyster. Han har all rätt att bli lite sur och avundsjuk. Det kommer komma tillfällen där bebisens behov går före och han kommer få vänta. Men det ska vi fixa tillsammans! :)

• LeaveMeAlone
    LinnJes skrev 2013-07-29 22:11:39 följande:
    Tipsar om "Emma och lillebror". Kanske lite för avancerat men min 2-åring klarar av den iaf. :)
    Emma-böckerna är jättebra för små barn! Håller med.
  • Josefine02

Utöver att jag är deppig så har jag haft huvudvärk i ca 2 veckor och alvedon hjälper inte ett smack! Ringde till bm och hon sa att det var blodvärdet som inte var bra. Troligtvis inte blodtrycket för det brukar oftast ändrar senare i graviditeten. I vilket fall så sa hon åt mig att gå till apoteket och köpa niferex. Men fan vad jag ångrar mig att jag inte sa till att jag ville ha en undersökning för hur kan hon vara så säker på att det är blodvärdet? Tänk om jag inte ens behöver äta järntabletterna? Vad gör jag? Åååh orkar inte med det här!!!

• popcornplaya
    Josefine02 skrev 2013-07-30 09:34:44 följande:

Utöver att jag är deppig så har jag haft huvudvärk i ca 2 veckor och alvedon hjälper inte ett smack! Ringde till bm och hon sa att det var blodvärdet som inte var bra. Troligtvis inte blodtrycket för det brukar oftast ändrar senare i graviditeten. I vilket fall så sa hon åt mig att gå till apoteket och köpa niferex. Men fan vad jag ångrar mig att jag inte sa till att jag ville ha en undersökning för hur kan hon vara så säker på att det är blodvärdet? Tänk om jag inte ens behöver äta järntabletterna? Vad gör jag? Åååh orkar inte med det här!!!

Med mitt första barn hade jag massor med huvudvärk i början. Satt i nästan varje dag i flera veckor. Hormonerna som spökade, allt annat såg bra ut.
  • annadenise

Jag har oxå svårt att förstå det här med sgi och blir inte mer klok på försäkrningskassan. Jag har/kommer att jobba heltid juni, juli och agusti, sen är tjänsten på deltid i sep,okt,nov och dec..

jag har ringt fk och försökt får reda på ungefär hur mycket jag kan få. Dom säger att de kollar 6 mån tillbaka i tiden från att bebisen föds? om jag då har jobbat heltid 3 mån och delid 4..då  borde jag väl få lite mer än den lägsta ersättningen? tycker de är en hel djungel och jag är inställd på att få en låg mammapeng:(...

• vilja89
    annadenise skrev 2013-07-30 09:51:54 följande:
    Jag har oxå svårt att förstå det här med sgi och blir inte mer klok på försäkrningskassan. Jag har/kommer att jobba heltid juni, juli och agusti, sen är tjänsten på deltid i sep,okt,nov och dec..

jag har ringt fk och försökt får reda på ungefär hur mycket jag kan få. Dom säger att de kollar 6 mån tillbaka i tiden från att bebisen föds? om jag då har jobbat heltid 3 mån och delid 4..då  borde jag väl få lite mer än den lägsta ersättningen? tycker de är en hel djungel och jag är inställd på att få en låg mammapeng:(...
    Det tror jag att du får. Men är inte säker. Som jag förstod det som så kommer jag få föräldrapenning efter min senaste fasta anställning feb 2012 - sep 2012. Efter det har jag bara haft timvik. Men jag har alltid haft otur när jag ringt dit och frågat för ingen verkar fatta vad jag frågar eller så hör jag inte vad de säger. Haha! 

• hundenhubbe
    Josefine02 skrev 2013-07-30 09:34:44 följande:
    Jag har också huvudvärk sen en vecka tillbaka. Tar alvedon men de hjälper inte. Den är som där hela tiden mer eller mindre och de börjar bli jobbigt!
  • Josefine02

Det är sjukt jobbigt hundenhubbe! det försvinner aldrig! Och bm sa att det kunde dröja en vecka innan järntabletterna hjälper... jag har iaf tagit en tablett nu och får väl köra på det och se om det hjälper. Om det inte fungerar så får jag söka igen. Fick du någon undersökning då popcornplaya?

Svar på tråden BF januari 2014