• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sagalo
    Josefine02 skrev 2013-07-30 09:34:44 följande:

Utöver att jag är deppig så har jag haft huvudvärk i ca 2 veckor och alvedon hjälper inte ett smack! Ringde till bm och hon sa att det var blodvärdet som inte var bra. Troligtvis inte blodtrycket för det brukar oftast ändrar senare i graviditeten. I vilket fall så sa hon åt mig att gå till apoteket och köpa niferex. Men fan vad jag ångrar mig att jag inte sa till att jag ville ha en undersökning för hur kan hon vara så säker på att det är blodvärdet? Tänk om jag inte ens behöver äta järntabletterna? Vad gör jag? Åååh orkar inte med det här!!!

Hade precis som popcornplaya huvudvärk typ konstant då jag väntade dottern, trots att alla mina värden såg bra ut. Har även mycket huvudvärk denna gång, och bra värden. Låter konstigt att din bm säger åt dig att ta niferex utan att veta säkert? :/ Nog för att det är vanligt att man behöver extra järn en bit in i graviditeten, men man bör ju inte ta det i onödan.
  • sagalo

Har också funderat på att låna hem syskonböcker, jättekul om folk kommer med boktips!! :) Dottern på fyra år är väldigt inspirerad av Emma och Lillebror som hennes farmor har hemma hos sig, den hon hon läst mycket redan innan jag blev gravid :) Hon refererar mycket till den och säger att hon ska hjälpa till att byta blöja, ge bebis salva på rumpan, mata osv :p

• popcornplaya
    Josefine02 skrev 2013-07-30 10:34:21 följande:

Det är sjukt jobbigt hundenhubbe! det försvinner aldrig! Och bm sa att det kunde dröja en vecka innan järntabletterna hjälper... jag har iaf tagit en tablett nu och får väl köra på det och se om det hjälper. Om det inte fungerar så får jag söka igen. Fick du någon undersökning då popcornplaya?

Bm kollade blodtryck och järn m.m som va bra.

Va även inne på vct för att kolla sänka så det inte va nån infektion.
  • Josefine02

Ja det är det jag menar, jag vill ju inte ta järntabletter om jag inte behöver. På inskrivningen var värdet bra, men det kan ju ha ändrats. Går in i v.18 idag. Som sagt, känns onödigt att ta om jag inte behöver. kan det vara farligt? Ska nog ringa läkarmottagningen också och kolla vad dom säger. Jag behöver ändå prata med dom.

• annadenise

Är det någon som har känt av början till foglossning? igår kände jag 3-4 "knivhugg" i nedre ryggen,fruktansvärd smärta...

• popcornplaya
    annadenise skrev 2013-07-30 12:38:03 följande:

Är det någon som har känt av början till foglossning? igår kände jag 3-4 "knivhugg" i nedre ryggen,fruktansvärd smärta...

Har haft foglossning sen v. 7-8 ungefär.
  • annadenise
    popcornplaya skrev 2013-07-30 12:42:02 följande:
    Har haft foglossning sen v. 7-8 ungefär.

oj...så tidigt..stackare. hur ofta känner du av de? hittils har jag bara kännt några "hugg" om dagen, och hoppas att de blir värre. Lite foglossning får man nog räkna med, men de är inte kul att få svår foglossning, som oftast leder till sjukskrivning..
  • SB2011

Har oxå foglossningarna! Kom väl i v10. Hela mitt bäcken känns instabilt och klickar när jag går! Å de låser sig å gör så jäääääääävla ont så man knappt kan röra sig ibland

• annadenise
    SB2011 skrev 2013-07-30 13:01:02 följande:
    Har oxå foglossningarna! Kom väl i v10. Hela mitt bäcken känns instabilt och klickar när jag går! Å de låser sig å gör så jäääääääävla ont så man knappt kan röra sig ibland

oh fy,ja de verkar ju vara väldigt vanligt....jobbigt...
  • vartjagängår

Har också foglossning. Känner av det direkt när jag jobbar, eller mest efter. Sätter jag mig i soffan efter jobbet kommer jag inte upp. Började i v.7 nu, förra gången i typ v.20. Är FL & jobbar bara varannan helg och det är meningen att jag ska jobba heltid sep/okt. Får väl se hyr det går.

Ang. sgi så fyllde min arbetsgivare i hur mycket jag skulle ha tjänat (månadslöner + bonus) inte vad jag faktiskt tjänat (man är ju sjuk ibland). Så fk ringde & fråga om det var ok att det gick på vad arbgivaren skrivit, vilket var högre än vad jag skrev.

Svar på tråden BF januari 2014