• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya

Annnaz: håller tummarna! Står du inte ut så åk in till gynakuten, gjorde jag förra graviditeten när jag fick en blödning i vecka 7.

• fluu
    popcornplaya skrev 2013-05-07 12:48:45 följande:
    Jag hoppas att foglossningen ska bli lindrig i alla fall. Ska försöka att inte gå upp så mkt i vikt för då brukar det bli värre också.

Är det många som ska göra kub? Hur resonerar ni runt det? Jag är så kluven på hur vi ska göra, velar fram och tillbaka.
    Jag har snackat med bm nu och bestämt att göra kub. Nu erbjuds det till alla här.
    Jag vill "veta" om det är något innan så jag kan förbereda mig mentalt. Fick en grym förlossningsdepp sist så jag vill helst undvika större överraskningar.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • popcornplaya

Det är därför jag är kluven till kub, vet inte om jag skulle lite på resultatet eftersom det bara är sannolikhet. Hade det inte vart för missfallsrisken så hade jag gjort fvp direkt för då får man ju veta säkert i alla fall. Vet några som fått väldigt bra resultat på kub men som fått barn med ds så jag hade nog tänkt på det hela tiden om jag bara gjorde kub..... Åhhhh vad jag velar, så svårt beslut!

• fluu

Jag kommer nog försöka tjata till mig ett fvp med,även om resultatet skulle vara bra.

• popcornplaya

Min bm sa att man inte får göra fvp om resultatet blir bra men att man kan göra det utan att göra kub först. Men kanske olika i olika kommuner.

• fluu
    popcornplaya skrev 2013-05-07 15:25:42 följande:
    Min bm sa att man inte får göra fvp om resultatet blir bra men att man kan göra det utan att göra kub först. Men kanske olika i olika kommuner.
    Här säger de att de avråder. Tolkar det som att det går.  Kan man göra enbart fvp gör jag nog det. ENklare med ett prov bara.
  • popcornplaya

Är så rädd för den där missfallsrisken bara samtidigt som det hade vart skönt att verkligen veta säkert.

• fluu

Usch,jag oroar mig med för mf. Men känner samtidigt att händer det så händer det. Har en kronisk sjukdom som kan orsaka mf så det skulle lika gärna kunna hända pga det.

• Sabina 01
    sagalo skrev 2013-05-06 21:36:01 följande:
    Tack för tips! Ska absolut testa ingefära sen :) Förra gången tog jag postafen varje morgon innan jag steg upp, haha vilken process det var... ställde klockan på typ 6 för att ta en tablett, ligga still en timme och vänta på att den skulle verka, knapra på ett kex för att sedan skynda in till köket för att fixa frukost innan illamåendet tog över! Men så länge jag tog postafen så klarade jag mig utan att kräkas iaf... jobbigare med illamåendet under dagen då man äcklas av alla möjliga dofter omkring en. Förstår ju att det är dumt att jag nu bara går runt och oroa mig för att bli illamående... men svårt att slå bort tankarna.   Oj, HUR gjorde du för att gå upp så lite?! ;)  Ja jag skulle verkligen kunna sova dygnet runt just nu. Och grattis förresten!! :)

sagalo skrev 2013-05-06 21:36:01 följande:
    Tack för tips! Ska absolut testa ingefära sen :) Förra gången tog jag postafen varje morgon innan jag steg upp, haha vilken process det var... ställde klockan på typ 6 för att ta en tablett, ligga still en timme och vänta på att den skulle verka, knapra på ett kex för att sedan skynda in till köket för att fixa frukost innan illamåendet tog över! Men så länge jag tog postafen så klarade jag mig utan att kräkas iaf... jobbigare med illamåendet under dagen då man äcklas av alla möjliga dofter omkring en. Förstår ju att det är dumt att jag nu bara går runt och oroa mig för att bli illamående... men svårt att slå bort tankarna.   Oj, HUR gjorde du för att gå upp så lite?! ;)  Ja jag skulle verkligen kunna sova dygnet runt just nu. Och grattis förresten!! :)

Tack det samma jag vet inte hur jag gjorde jag gick upp 10 kg med min son så jag har inte gått upp speciellt mycket med båda mina så den här gången ska det bli kul att se vad vikten landar på jag äter mer nu och magen är super svullen. Jag äter typ varannan timme för att slippa illamåendet så små äta blir man bra på jag hoppas att allt löser sig för dig.
  • Lua
    popcornplaya skrev 2013-05-07 14:53:26 följande:
    Det är därför jag är kluven till kub, vet inte om jag skulle lite på resultatet eftersom det bara är sannolikhet. Hade det inte vart för missfallsrisken så hade jag gjort fvp direkt för då får man ju veta säkert i alla fall. Vet några som fått väldigt bra resultat på kub men som fått barn med ds så jag hade nog tänkt på det hela tiden om jag bara gjorde kub..... Åhhhh vad jag velar, så svårt beslut!
    Vi vill inte ställas inför beslutet, utan njuta av graviditeten och sen ta det som det kommer. Vem det än är därinne är lika välkommen oavsett. Min syster fick i princip en dödsdom över sin ofödda flicka av flera olika läkare i v. 18 på rul men valde att behålla och min systerdotter är en fullt frisk femåring i dag! Däremot gick de igenom ett helvete när det väntade på att, utifall barnet överlevde, få ett barn med alla handikapp som finns mer eller mindre. Några veckor efter förlossningen ringde en av läkarna och bad om ursäkt och sa att "man kan ju egentligen inte se så mycket alls på ultraljud...".
Svar på tråden BF januari 2014