• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • tpf10

Jag mådde illa i några dagar men nu är det borta. Enda symtomen är att jag har sjukt ont i rattarna och trööött. Är ju så tidigt så man är orolig hela tiden. Är i v.3+6 idag..

• sunnydays
    Baby2014 skrev 2013-05-07 11:44:17 följande:

Du ska lägga pek lång o ringfinger på handleden, punkten sitter då mitt under ditt pekfinger
    Ska man lägga fingrarna precis gränsen mellan handen och handled?
  • Chaplin89

Är i v 5+2 idag och förutom illamående och en enorm trötthet känner jag inte så mycket. Är inget svullen om magen men brösten har redan börjat växa :S Under förra graviditeten växte dom från liten B till full D, mannen var ju glad iallafall :)
    Har tagit min första Lergigan tablett och mår faktiskt inte illa just nu, men är enormt trött... Jag som börjar jobba kl 15 och inte är hemma för än 21.30 :(

• annadenise

Jag är i v6 (5+2) och känner mig fortfarande inte speciellt gravid.är dock lite svullen, kissar hela tiden och lite trött då jag måste gå på toa på natten.nästa vecka ska jag till Bm på hälsosamtal, ooooh va jag längtar

• annnaz

Jag har börjat blöda lite mer och nu är det inte brunt längre utan rosa rött:( ringde gyn men fick inte komma och kolla:( hon sa det är vanligt att blöda i början och har du inte ont eller blöder stora mängder är det nog ingen fara... Sa flera ggr att jag är orolig och vill komma och göra ett vul, men hon svara bara att jag inte fick och fick återkomma om de skulle bli värre... Att man kan vara så kall:(

• Elvinsmamma
    annadenise skrev 2013-05-07 13:37:26 följande:
    Jag är i v6 (5+2) och känner mig fortfarande inte speciellt gravid.är dock lite svullen, kissar hela tiden och lite trött då jag måste gå på toa på natten.nästa vecka ska jag till Bm på hälsosamtal, ooooh va jag längtar

Känner mig inte heller gravid knappt svullen lite molvärk då och då.. Men har blivit dunder förkyld och det har inte jag vart på 7-8 månader. Och i min förra graviditet så var jag förkyld till v.8-9 sen kom illamåendet!! Så hoppas att jag intrång illa denna gången ;) Men ska också på infosamtal nästa vecka :):) hoppas hon kan hjälpa mig med min oro också. Var jätte orolig förra ggn också och då fick jag ett UL i v.13 och där var en sprattlande bebis! Vill känna mig gravid!!!
  • Elvinsmamma
    annnaz skrev 2013-05-07 13:44:33 följande:
    Jag har börjat blöda lite mer och nu är det inte brunt längre utan rosa rött:( ringde gyn men fick inte komma och kolla:( hon sa det är vanligt att blöda i början och har du inte ont eller blöder stora mängder är det nog ingen fara... Sa flera ggr att jag är orolig och vill komma och göra ett vul, men hon svara bara att jag inte fick och fick återkomma om de skulle bli värre... Att man kan vara så kall:(

Usch vad otrevliga dom kan vara! Så var dom mot mig också en gång när jag var orolig och hade jätte ont i äggstockarna. Då dumförklarade dom nästan mig och sa: du kanske har ägglossning? Men herregud jag vet väl att ägglossning inte gör så ont! Visade sig att jag hade en liten cysta som sedan försvann!
  • tpf10
    Usch, håller tummarna för att allt är bra ändå!
  • sunnydays
    ush va elakt. Ibland undrar man va de tänker med.
    Hoppas det är en såndär småblödning bara och lilla mår bra
  • mariafii

Håller tummarna att det går bra
Svar på tråden BF januari 2014