• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Lua
    popcornplaya skrev 2013-05-07 16:29:59 följande:
    Jag skulle inte ta bort ett barn med ds men hade gärna vetat innan så man kan förbereda sig.
    Förstår det helt och fullt, skulle kännas så jävligt bara att förbereda sig och oroa sig hela graviditeten när de ändå inte kan säga något med säkerhet. Det är bra att det finns, delar bara med mig av hur jag resonerat kring det.
  • mariafii
    popcornplaya skrev 2013-05-07 16:42:54 följande:
    Nä det är ju jobbigt att oroa sig i onödan.

Precis man kan inte göra så mycket iaf. Här är vad som än kommer välkommet :)i form av ett barn ;) Man är super nervös men får inte glömma bort att försöka njuta
  • Susanne1975
    tpf10 skrev 2013-05-07 08:34:39 följande:
    Hoppsan, menade ju v.3+6.. Länge sen man var gravid ;)
    Jag är också på 3+6 idag och plussade på ÄL +10 med digitalt. :)
  • Susanne1975
    popcornplaya skrev 2013-05-07 11:49:31 följande:
    Mår ni illa allihop? Hade gärna tagit lite illamående, känner ingenting....
    Jag mår inte heller illa direkt. Något enstaka tillfälle har jag varit lite illamående. Jag är iofs bara i v.3+6. Tror inte att det är onormalt att inte må illa. 

Jag har dock luktsinne som en blodhund vilket inte alltid är så trevligt det heller....t.ex. när folk luktar svett.  
  • Susanne1975
    annnaz skrev 2013-05-07 13:44:33 följande:
    Jag har börjat blöda lite mer och nu är det inte brunt längre utan rosa rött:( ringde gyn men fick inte komma och kolla:( hon sa det är vanligt att blöda i början och har du inte ont eller blöder stora mängder är det nog ingen fara... Sa flera ggr att jag är orolig och vill komma och göra ett vul, men hon svara bara att jag inte fick och fick återkomma om de skulle bli värre... Att man kan vara så kall:(
    Håller tummarna att det går bra för dig!!! Vad jobbigt att bli avfärdad när man är orolig :(
  • Susanne1975

Grattis till alla nya! :)

Själv ser jag fram emot att passera BIM imorgon (v.4+0). Jag plussade redan på ÄL +10. Jag vill passera v.12 nuuuu. Känns långt dit bara.  

• mariafii
    Susanne1975 skrev 2013-05-07 18:02:22 följande:
    Jag mår inte heller illa direkt. Något enstaka tillfälle har jag varit lite illamående. Jag är iofs bara i v.3+6. Tror inte att det är onormalt att inte må illa. 

Jag har dock luktsinne som en blodhund vilket inte alltid är så trevligt det heller....t.ex. när folk luktar svett.  

Jag mår inte heller illa, känner något men inte riktigt illamående. Hoppas på att jag inte ska må illa då man måste kunna jobba så länge som möjligt. Känner i alla fall molvärk och brösten de andra dagarna men idag är det nästan borta
  • Susanne1975

Jag känner mig lite nojjig att över att få missfall igen :(

Är det någon som vet hur man ska tänka kring graviditet och träning? Jag tränar mycket och ofta i vanliga fall (både kondition och styrka). Nu  är jag lite orolig för om jag ska ta i för mycket. Någon som har kunskap om detta? 

Svar på tråden BF januari 2014