• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SB2011

Ni andra fått några cravings? Vet inte om jag fått de direkt men jag käkar nektariner som bara den! Mår ju väldigt illa å smakar så äckligt i munnen hela tiden så ja tycker de e gott å äta sånna för de tar bort smaken om än bara för stunden! Kan väl äta 4st på en dag! Men jag vet inte om de räknas som en craving då jag ju inte måste ha de! Men samtidigt så tyckte jag inte om dom spec mycket innan ja va gravid

• rumpeflin

Nån annan som har halsbränna? Har de hela dagarna så länge jag inte äter nånting. Nån som har nått tips? Kan inte springa och äta hela dagarna heller... Usch vad irriterande de är.

• syskonlängtan14

Det enda jag har handlat är en popoveroll. De reade ut dem på 50% så jag var bara tvungen. visst om de blir en flicka hade de varit roligt med en röd men man kan ha både rött och rosa till mörkblått. Sen kommer jag behöva ha något under för den var inte fodrar men köpte en 56 så troligen kommer den att hålla hela våren om nästa bebis blir som storebror

Annars kommer jag vänta att handla allt till november typ... Om nått skulle hända så skulle jag inte stå ut med alla saker hemma. 

• vartjagängår
    SB2011 skrev 2013-08-03 18:45:47 följande:
    Ni andra fått några cravings? Vet inte om jag fått de direkt men jag käkar nektariner som bara den! Mår ju väldigt illa å smakar så äckligt i munnen hela tiden så ja tycker de e gott å äta sånna för de tar bort smaken om än bara för stunden! Kan väl äta 4st på en dag! Men jag vet inte om de räknas som en craving då jag ju inte måste ha de! Men samtidigt så tyckte jag inte om dom spec mycket innan ja va gravid

Förra grav åt jag typ 10 nektariner & 5 äpplen om dagen..Viktigt med svenska äpplen var det också hah. Inte blivit speciellt sugen på nåt än denna gång. :)

Välkomnar v.15 idag!
  • Josefine02

Limerick. Vi fick sittdel, liggdel, babyskydd, regnskydd och footsack för 8.000! Vagnen är av en årsmodell -13 och var bara använd 3 mån. Därför tyckte jag det var värt 8000. En ny med alla tillbehör skulle gått på runt 11-12.000. Så vi är nöjda! :)

• syskonlängtan14

Kolla in på jollyrooms barnvagnsrea de finns faktiskt en hel del. Ett litet tips för dem som inte visste om de.

Är de nån som känner till urbanjungel+one. ska tydligen vara nån syskonvagn men har aldrig sett nån bild med syskon i så att säga... 

• LeaveMeAlone

Cravings vet jag inte om jag fått än. Har fått någon dille på sån där färdig fryst thaisoppa.Tycker mest det kan komma plötsliga grejer som jag bara mååste ha men sakerna varierar. Med sonen fick jag dille på att dricka mjölk. Vilket var konstigare än det låter eftersom jag då inte tyckt om eller druckit mjölk på ca 15 år. 

• SB2011
    vartjagängår skrev 2013-08-03 21:23:56 följande:
    Förra grav åt jag typ 10 nektariner & 5 äpplen om dagen..Viktigt med svenska äpplen var det också hah. Inte blivit speciellt sugen på nåt än denna gång. :)

Välkomnar v.15 idag!
    Hehe då e ju inte mina 4spec mycket!:)

Men svenska äpplen e ju helt klart godast!

Med sonen hade jag gummibjörnar i första trimestern. Vanlig gurka i andra, kunde trycka i mig en 3 hela gurkor på en dag! Bemöda mig inte me att dela i bitar utan satt å tugga på den som en morot typ! Å sista månaderna var det Pingvinstänger! Mint å lakris varianten! Kommer ihåg vi va å hälsa på svärföräldrarna i en vecka (dom bor 60mil från oss) och i den staden dom bor i finns inte jätte många mat butiker å bara 2 ställen hade hade just den sorten! Och en dag hände ju de mest katastrofala sak som kunde hända! Vi hade köpt alla och dom hade inte fått in nya! Grät i över en timme å maken fick snällt åka till grannstaden å köpa! Haha
  • 84Johanna

Har inga sug änsålänge. Med dottern var det väldigt varierande. Inget som höll i sig mer än en vecka.

men man känner sig lite dum när man står och letar upp de orangea malacofiskarna i lösgodishyllan och sorterar ut dom.
    Fick också dille på chokladpudding. Åt 30 portioner på en vecka. Äckligt nu när man tänker på det i efterhand. även mjuka tortillabröd samt lökkorv var väldigt mumsigt.

Elin 101016
Svar på tråden BF januari 2014