• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sunnydays

Jag har inte haft några cravings än så länge. Får se om de kommer :)

Ni som oljar magen, oljar ni bara magen eller lår och sånt också?

Och ni som haft sammandragningar, hur känns det? hört att det spänner, men vad spänner? Är det hela magen eller inuti?

• Trollfia

Jag har gjort något korkat, varit ute och gott i två timmar. Ischiasen var inte att leka med när jag kom hem. Fick även frossa, så nu ligger jag i 39 graders feber. Har det något samband?

• c4trin

Vilken bra dokumentär! Tack för tipset!
    SB2011 skrev 2013-08-03 18:45:47 följande:
    Ni andra fått några cravings? Vet inte om jag fått de direkt men jag käkar nektariner som bara den! Mår ju väldigt illa å smakar så äckligt i munnen hela tiden så ja tycker de e gott å äta sånna för de tar bort smaken om än bara för stunden! Kan väl äta 4st på en dag! Men jag vet inte om de räknas som en craving då jag ju inte måste ha de! Men samtidigt så tyckte jag inte om dom spec mycket innan ja va gravid
    Inte mycket, hade för bacon för några veckor sedan men de har lugnat sig.. Får se, de kommer antagligen någon tillbaka snart ;)
    rumpeflin skrev 2013-08-03 21:13:32 följande:
    Nån annan som har halsbränna? Har de hela dagarna så länge jag inte äter nånting. Nån som har nått tips? Kan inte springa och äta hela dagarna heller... Usch vad irriterande de är.

Jag har haft till och från.. Mjölk eller fil lindrar för mig. Men har du frågat på Apoteket om det finns receptfri medicin man kan ta när man e gravid? Har för mig att jag hört att de finns som lindrar!

• Chaplin89

Mjölk, joghurt, bananer och novalucol hjälper mig mot halsbränna!! Bm rekommenderade Gaviscon mot halsbrännan men det kräktes jag av för att det smakade så hemskt!!

• Galenkattdam

v 16 imorgon! mår fortfarande illa rätt mycket men hjälper att äta och kan äta fler än fem saker:) vill ha clementiner och gröna oliver mmmm. Gråter ofta haha! Allt som är gulligt eller lite ledsamt får sig en tår. Kan inte hålla in magen samt alla byxor skar in och gjorde mig illamående så har preggopants men ser mest tjock ut tycker jag!

• popcornplaya
    Trollfia skrev 2013-08-04 13:38:42 följande:

Jag har gjort något korkat, varit ute och gott i två timmar. Ischiasen var inte att leka med när jag kom hem. Fick även frossa, så nu ligger jag i 39 graders feber. Har det något samband?

Nä du kan inte bli sjuk av att va ute och gå.
  • Trollfia

Tänkte att smärtan utlöste febern. När jag började träna efter förra förlossningen fick jag en sådan träningsvärk som ledde till feberfrossa...

• Magda85

Välkomnar v 17 idag, det tar sig!

Har varit och hälsat på svärisarna en snabbis, dom vet inget än utan vi vill gärna ge dom en ul-bild som överraskning men undrar just om dom ändå anade, brösten har blivit gigantiska och magen är riktigt rund

Caravings kommer och går lite med den här lilla, men det är mkt frukt och grönsaker, inget slisk än iaf tack och lov. Bubbelvatten är oxå mumsigt just nu

• SaraKarla

Känns som att jag bara skriver här när jag har kroppsliga besvär men nu behöver jag era råd. Ni som säger att rikliga flytningar är normalt mm, hur rikliga menar ni då?' Menar ni verkligen att det flera gånger per dag rinner ner för benen? Jag var ju inne på undersökning pga detta för några veckor sedan som visade sig vara infektion. Och svamp. Har ju haft problem hela veckan igen och undrar om jag "bara" har normala flyktingar? Idag Stod jag i mataffären med 3/4 långa byxor och ballerinaskor och plötsligt blir det varmt (som urin) och rinner ! ner för benen rakt ner i skorna, alltså genom trosor. Lagomt pinsamt. Trosskydden ger mig bara klåda så detta börjar bli lagomt slitsamt och denna gången var vätskan så varm, men det var inte urin... Hör hela tiden att det är normalt m rikliga flytningar så frågan är om någon här har samma problem? Igår kväll hade jag smärtsamma sammandragningar i ca 5 minuter, hade det suttit i längre hade jag givetvis ringt sjukhuset... Blir trött på detta!

Svar på tråden BF januari 2014