• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • mariafii
    Susanne1975 skrev 2013-05-07 18:12:11 följande:
    Illamående är ju skönt att slippa. Jag känner ganska mycket molvärk vilket gör mig lite orolig. 

Gör det ont?
  • Susanne1975
    mariafii skrev 2013-05-07 18:24:35 följande:

Gör det ont?
    Nja...inte direkt. Det är en diffus värk i livmodertrakten. Det känns lite i ryggslutet också. Det känns annorlunda än mensvärk tycker jag. När jag fick missfall i v.7 för ett år sen hade jag också känningar i ryggslutet. 

Hur känns det för dig? 
  • mariafii
    Susanne1975 skrev 2013-05-07 18:26:58 följande:
    Nja...inte direkt. Det är en diffus värk i livmodertrakten. Det känns lite i ryggslutet också. Det känns annorlunda än mensvärk tycker jag. När jag fick missfall i v.7 för ett år sen hade jag också känningar i ryggslutet. 

Hur känns det för dig? 

Jag tror inte det har att göra med missfall utan det är växtvärk. Jag känner molande värk inte ritkgit som mensvärk men jag känner att det liksom svider eller hur man nu förklarar. Sedan känner jag mig också slut i ryggen men har inte ont på någe sätt och i övrigt känns det bra. Lite segare men inte super trött. Så jag tror inte du behöver oroa dig

Många gravida säger ju att det känner molvärk och i ryggslutet så det är mer ett gravid tecken ;) 
  • Jennsan85
    Susanne1975 skrev 2013-05-06 22:18:11 följande:
    Håller tummarna för att allt går bra och att du slutar blöda! Slemhinnorna kan vara sköra och en del kvinnor blöder då de skulle haft mens. 
    Tack :) snäll du är. Håller med tummarna. Har slutat blöda i alla fall :). Och det är ju positivt =). Känns skönt o veta att de är fler som blöder lite. 
  • Lua
    Susanne1975 skrev 2013-05-07 18:24:31 följande:
    Jag känner mig lite nojjig att över att få missfall igen :(

Är det någon som vet hur man ska tänka kring graviditet och träning? Jag tränar mycket och ofta i vanliga fall (både kondition och styrka). Nu  är jag lite orolig för om jag ska ta i för mycket. Någon som har kunskap om detta? 
    Jag brukar också träna mycket, och har fått höra att om det känns bra så är det bra. Tränade en del i v 5, men blev illamående och yr för att jag körde för hårt, och nu när jag snart går in i v 7 är det inte ens att tänka på för att jag mår så illa. Lyssna på kroppen bara, och träna lite lugnare!
  • vilja89
    Susanne1975 skrev 2013-05-07 18:24:31 följande:
    Jag känner mig lite nojjig att över att få missfall igen :(

Är det någon som vet hur man ska tänka kring graviditet och träning? Jag tränar mycket och ofta i vanliga fall (både kondition och styrka). Nu  är jag lite orolig för om jag ska ta i för mycket. Någon som har kunskap om detta? 
    Har också funderat på det där kring träning. Jag spelar en bollsport bland annat. Nu är i och för sig säsongen över och när den drar igång igen är jag nog för tjock för att vara med. Men min tanke är att det är läskigt om man får en boll i magen. Känns som att inlines och löpning borde jag kunna köra på så länge orken finns. :)

När jag vaknade i morse trodde jag att de två plusen på testen igår var en dröm. Det var helkonstigt, så nu går jag  runt och tror att jag kanske inbillade mig. Men visst kan väl inte två test visa fel? Eller? Vilket fall som helst ska jag ringa till barnmorskemottagningen imorgon. Känns skönt. 
    Mina bröst ömmar verkligen mycket och jag har en väldans huvudvärk och är sååååå tröööött. Men känner mig inte svullen, inget illamående, inget sådant. Det är nog det som gör mig tveksam också.
    Sorry för en hel roman. Men är så förvirrad i mina känslor. Var helt 100% på att testet skulle visa negativt och när det visade ett tydligt plus efter bara några sekunder så hamnade jag på ändan på golvet. Fick nämligen en mindre blödning exakt på dagen min mens skulle komma, så trodde "det var det" liksom. Jisses!

Hur mår ni idag? :)

• Mymemlan

Jag är så trött.. Vill sova ungefär hela tiden. Min mage är så svullen (är smal så syns tydligt) men som tur var mest svullen på kvällen. Då ser jag ut att vara i vecka 20 (iaf så tjock som jag var då med sonen, hade dock inte så stor mage) och illamåendet har hälsat på lite igår och idag. 
    Hade hyperemiss med sonen, så vill inte ha det nu.

Sen missfallet i mars vågar jag inte hoppas. Har märkt att i mina tankar känns det inte som att i har barn, väntar mig nästan ett missfall.... eller annat negativt besked. Det är hemskt... Hur går man igenom dom här första veckorna????  

Pojke född -09, bebis jan 2014
  • Ofeigur

Jag mår bra och känner verkligen ingenting. och hoppas det förblir så. Har inte mått dåligt med mina två innan men det vet man ju inte hur det blir. Kan bara håller tummar och tår att det inte blir ngt. är i v 5 nu.

• Jossehaugen
    Mymemlan skrev 2013-05-07 21:02:29 följande:
    Jag är så trött.. Vill sova ungefär hela tiden. Min mage är så svullen (är smal så syns tydligt) men som tur var mest svullen på kvällen. Då ser jag ut att vara i vecka 20 (iaf så tjock som jag var då med sonen, hade dock inte så stor mage) och illamåendet har hälsat på lite igår och idag. 
    Hade hyperemiss med sonen, så vill inte ha det nu.

Sen missfallet i mars vågar jag inte hoppas. Har märkt att i mina tankar känns det inte som att i har barn, väntar mig nästan ett missfall.... eller annat negativt besked. Det är hemskt... Hur går man igenom dom här första veckorna????  
    Tråkigt med missfall... =/

Jag är bara i vecka 5+4 men jag känner av det, med trötthet, lite illamående, spända bröst, kissnödig, hunger, och lite halsbränna.. 
Svar på tråden BF januari 2014