• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • LeaveMeAlone

Tror det börjar bli dags för mig att fylla på med lite järn. Annars vet jag inte vad som hänt. Känner mig helt svag i kroppen, huvudvärk två dagar i rad och är helt matt. Jag som tyckte det var så skönt att börja känna sig pigg och bra igen efter illamåendet och det försvunnit. Idag mår jag riktigt skit. Ledig dag och sonen äntligen hemma igen från sin pappa. Slutade nu med att sambon fick åka iväg och bada själv med honom medans jag ligger här som en urvriden disktrasa och tar igen mig. Tur man har en snäll sambo i lägen som dessa.  

• englasmamma86
    annadenise skrev 2013-08-05 10:35:37 följande:
    Jag har inte varit inne i helgen, så de är många spännande inlägg jag har att läsa ikapp.

ag är nu i v.18 (17+5) och är fortfarande illamående. Jag har redan kräkts 2 ggr idag, men mest vätska denna gång. Jag trodde de skulle gå över i v.12, men nu känns som om jag kommer att kräkas graviditeten ut.

hur är det me alla fladder, och buffar/sparkar? Jag har ännu inte känt något, men de lär väl komma de närmsta veckorna..längtar:)
    jag har känt bebisen smått vid ett tillfälle i v11 (andra barnet) och gick in i v.16 idag och nu den senaste veckan känner jag det super duper mkt,sparkar och massa rörelse =) ..är det ditt första barn? du kommer säker känna av barnet den närmsta veckan ,tips ligg en stund lungt och avslappnat på sängen innan du ska somna och känn efter då brukar man känna som mest..du kan putta lite på magen och se om du får en mot reaktion.=)
  • annadenise
    SB2011 skrev 2013-08-05 15:01:58 följande:
    Plussa du sent? Annars låter de ju jätte skumt! Men extra titt e väl bara mys! Fick du nån fin bild?
    josefine 02. Jag tycker det låter väldigt konstigt. De skiljer ju hela 3 veckor..bebisen kanske bara är liten? sj vart jag tillbakaflyttad 2 ggr, först bf 31 dec, sen 3 jan och nu 7 jan på rul.. vet fortfaranade inte om jag tror att de datumet stämmer, men den kommer väl när den är färdigbakad..men 1 v är skillnad mot 3 v..bra att du får göra ett nytt ul sen
  • SB2011

Inatt hade jag första skumma gravid dröm! Hade massor med sonen så de va väl på tiden!

Drömde först att bebisen låg jätte ytligt, typ bara under huden så man kunde se armar å ben å sånt jätte tydligt när den sparka å hade sig! Sen drömde jag att jag var å handla å helt plötslig va bebisen ute, men jag hade inte fött den utan den va bara ute å jag skulle stoppa in den igen sen när vi kom hem?! Mins att vattnet hade inte gått och moderkakan va kvar där inne, bara bebisen som va ute! Jätte logiskt ju! Men de gick inte å då fick ja panik för vi hade ju helt missat va klockan va när den kom ut! Å jag skulle kolla min fb chatt för att se när jag pratat me min syster för att komma på när den kunnat komma ut!

Jävla skumma drömmar

• Josefine02

Min senaste mens var 2 april och fick en nidblödning den 26 april som varade 1,5-2 dagar. Nytt BF är 28 jan. Förut var det 6 jan!
    Jag plussade inte föräns 18 maj. Men det var bara för att jag inte testade mig innan det. Trodde helt enkelt att jag inte var gravid! Vi kollade inte kön, så jag vet inte varför. Bm sa ingenting eller eftersom att vi sa att vi inte ville veta kön. Fick 3 bilder med mig hem. Riktigt mysigt med ett till UL! Längtar :)

• Jossehaugen
    Hur mår ni andra och i vilken vecka är ni i?
    Har 150 dagar till BF och det känns så långt borta!

Jag är själv i vecka 19, illamåendet känner jag bara av någon gång ibland.
    Då när jag kanske har ätit dåligt eller liknande.
    Men mitt största problem är ischiasnerven, den kommer i kläm.
    Så jag får så himla ont när jag går speciellt efter en arbetsdag.
    Så känner jag av den då jag ska sova och ligger ner.. Inte kul kan jag säga.

Magen och brösten växer som bara den, undrar hur mina bröst ska se ut då amningen kommer igång,
    Dolly Parton #2 kommer att vara jag!
  • Magda85

Gud vilken beslutsångest jag har ang vagn! Nu velar jag mellan brio ho, joolz day och bugaboo cam. Vill gärna göra klart med största och dyraste inköpen så snart som möjligt innan inköpen av vinterutrustningen till syskonen ska inhandlas... Vad ska ni ha för vagn?

Med första barnet började jag känna rörelser i v 18-19 om jag inte minns fel, med andra v 14-15 och nu med denna har jag kanske anat något sen v 15-16 ca men absolut inget jättetydligt än (v 17). Lyssnade på lillhjärtat idag med doppler, så skönt att höra det slå!

• SaraKarla

Känns sent att inte känna sparkar än (vecka 19) men det kommer kanske när som helst?!

• Kramardig

Jag tror att jag känt sparkar några gånger men väntar på dom där riktiga sparkarna som känns på utsidan :)

När vi var på rul så sa sambon "känner du verkligen inte det där?" när pyret sparkade för fullt på skärmen hehe

Svar på tråden BF januari 2014